Start en voorbereinind van de nieuwe pelgrimstocht

1 juli 2021 - Hoogwoud, Nederland

Lieve vrienden en volgers van mijn blog

Ik ga er weer op uit. 2 jaar na mijn langste trip van huis uit naar Santiago en het niet doorgaan vorig jaar van mij  route de la plata i.v.m. Corona.

Het is de route van Le Puy-en-Velaynaar Saint Jean Pied-de-Port. En mooi stukkie dwars door Frankrijk.  Na 2 prikken zijn er weer mogelijkheden tot het wandelen in het buitenland. Het zal weer vreemd zijn op de Camino. Ik heb er weer zin in.

Maandag 5 juli  07.15 uur stap ik op de trein die mij Via Parijs, St. Etienne naar Puy-en-Velay brengt. De treinreis duurt ongeveer 12 uur. Met lange tussenstops in Parijs en St. Etienne. Lekker relaxt dus. Waarschijnlijk wel met een mondkappie voor. Je moet er wat voor over hebben. In Puy-en-Velay verblijf ik een dag om het pelgrimsstadje te bekijken. Heel mooi is de kathedraal en de pelgrims mis met de zegen en nog wat toeristische trekpleisters. Volgende dag start ik de 750km lange tocht. Ik heb mij voorgenomen er een mooi relaxte wandeltocht van te maken en de etappes niet langer te maken dan tussen de 20 en 25km. Of ik mij daar aan kan houden? Ik heb geen flauw idee. Na wat telefoontjes heb ik begrepen dat er al wat albergues op de route completo zijn.  Dus op mijn beste frans wat op de eerste dagen wat gereserveerd. Overigens niet mijn ding, maar ik wil niet gelijk voor verrassingen komen te staan. De rest zie ik dan later wel.

Ergens half augustus kom ik in Saint Jean Pied-de-Port aan. Dat is ook weer een binnenkomer met leuke herinneringen aan mijn eerste Camino die daar begon.

In 2014 stapte ik daar de trein uit bekeek daar de caminowereld en vroeg mij af: WAT NU. Nou een fantastische ervaring destijds. Ik hoop het net zo weer mee te maken. Mijn rugzak staat al weken klaar en is ook alweer 6 a 7 keer uit en ingepakt geweest. Dit er weer in, dat niet mee. Wat een gedoe allemaal. Dus 6kg zonder water is een mooi gewicht. En een beetje hoop op prachtig weer.  Ik ga het weer meemaken.

En jullie mogen er weer van meegenieten.

Groetjes Pelgrim Imre.

1. Nicolet Janse:
    Buen Camino!
    Ik ga je volgen…
  2. Willy Eradus:
    Heel veel succes en Buen Camino Imre. X
  3. Jacqueline:
    1 juli 2021
    Je bent goed bezig Imre. Super mooi vooruitzicht. Misschien ook wel een heeeel klein beetje jaloers.
    Buen camino en hasta luego.
  4. Elisabeth:
    1 juli 2021
    Ohh ga je lezend volgen! Wel een beetje jaloers hoor!! Buen Camino Imre genieten maar!!
  5. Lida Jonkers:
    Veel plezier weer Imre
  6. Ans Zonneveld:
    1 juli 2021
    Geweldig. Graag wil ik je volgen. Zal wel even wennen zijn......succes maar vooral ook mooie ontmoetingen en bijzondere kilometers........ Buen Camino.
  7. Marion:
    1 juli 2021
    Geweldig!! Ik wens je een mooie reis.
  8. Wilma:
    1 juli 2021
    Héérlijk, ik geniet graag weer van je verhalen! Buen camino 👣
  9. Josefine:
    1 juli 2021
    Hoi Imre, jij gaat een heel mooi stuk lopen!!! Heb je dat al eens gelopen vanaf Le Puy?
    Ik 2x, dat reseveren zul je wel niet aan ontkomen.
    Zit je ook op de facebook groep
    Camino-Way of ST James-Via Podiensis-Chemin du Puy-en Velay
    Veel info, recente, wel int engels

Bon chemin Imre, en ik ga je zeker volgen
  10. Imre:
    Hoi,
    Na 4 andere camino's leek het mij wel leuk deze eens te lopen. Zit ook op de facebookgroep Camino way etc etc Ja dat reserveren zal ik zeker niet aan ontkomen. Inmiddels al wat overnachtingen gereserveerd
  11. W.G.M. Blokker:
    1 juli 2021
    Leuk je weer te volgen en buen camino
  12. Tiny Dol:
    Geweldig Irme, ik ga je weer volgen, Buen Camino
  13. Leo Lommers:
    Ik volg je met plezier
  14. Gury Grootjes:
    1 juli 2021
    Geweldig man! Het is je gegund, wat fijn dat we gezond zijn en weer op stap kunnen. Ik ga je weer volgen en wens je een prachtige tocht met veel mooie ontmoetingen.
  15. Ad Huizing:
    1 juli 2021
    Ik ga je weer volgen, Buen Camino. Dat zal nu wel Bonne Route heten. Geniet ervan.
  16. Marianne:
    1 juli 2021
    De een stopt ermee en de ander vertrekt voor een mooi nieuw avontuur. Heerlijk gevoel Imre, eindelijk weer op Camino. Ik wens je een onvergetelijke tocht met mooie ontmoetingen!
    Natuurlijk ga ik je volgen. Knap trouwens 6 kilo! Ultreïa en buen camino!
  17. Petrum Henricum:
    1 juli 2021
    Ik ga je volgen Imre. Bon Camino.
    Piet.
  18. Anna Dijkstra:
    1 juli 2021
    Wat superleuk dat je weer op pad gaat. Ik ga je volgen en zie alweer uit naar jouw verhalen! Buen Camimo en heel veel plezier!
  19. Geesje Kip:
    1 juli 2021
    Buen camino en geniet ervan. Ik lees graag mee met je avontuur
  20. Elza:
    Hoi Imre,
    Wat leuk dat je vanaf Le Puy gaat lopen.
    Ik ben heel nieuwsgierig. Volgend jaar hoop ik middenin die route, in Cahors, te starten naar St.Jean pied de Port. 2 jaar terug eindigde ik in Rocamadour. Lastig te bereiken per OV dus ik heb besloten dat ik ten zuiden van Rocamadour, in Cahors, de route weer oppak. Beter te bereiken per OV.
    Ik zie uit naar jouw verhalen. Buen Camino !
  21. Andries Tromp:
    1 juli 2021
    Buen Camino, geniet er vooral van, ik ga je volgen, ben zelf van plan via Trier nar Le-Puy-en-Velay te lopen en dan verder... In het najaar, als het dan nog mag.....
    Pelgrimsgroet van :
  22. Cees Schoutsen:
    1 juli 2021
    Heel veel plezier en weer gezond thuis komen gr
  23. Geesje Kip:
    1 juli 2021
    Gelijk een vraagje: op je foto zag ik een Michelin gids of kaart. Wat gebruik jij voor de route ivm slaap plekken etc. Daar ben ik benieuwd naar
  24. Imre:
    1 juli 2021
    Hoi Geesje. Michelin gids als bijhulp voor route en wat slaapplekken. Boekje gaat zo in de zijzakken broek. Verder heb ik alles aan slaapplekken via gronze.com geregeld. Werkt prima. Via een mailtje of gewoon bellen.
  25. Jurjen:
    1 juli 2021
    Beste Imre, ik vond je al wat stil op FB de laatste tijd. Het is me nu duidelijk waarom. Heel veel plezier onderweg!
  26. Imre:
    1 juli 2021
    Ja moest even stil houden. Had nog wat andere dingen te regelen. En ik wist niet of het wel door kon gaan. Nu alke seinen op geoen
  27. Aad van den Berg:
    1 juli 2021
    Hoi Camino vriend Imre, wat goed! Het is een prachtige camino/ tocht. Ik heb deze gelopen in 2018 en wel helemaal tot Santiago de Compostela. (Via Frances) Ruim 1500 km. In begin wel redelijk pittig. Ik wens je veel succes en "geniet" momenten. Gr Aad
  28. Margriet en Pierre:
    1 juli 2021
    Je weet dat wij ook ervaring hebben met deze route. Prachtig. Ik, wij ,verheugen ons op de verhalen. Mooie tocht en blijf vooral gezond.
  29. Annelies Giesen:
    Beste Imre
    Wat ontzettend fijn een vervolg op jouw camino avonturen. Ik wens je een heleboel bijzondere, fijne belevenissen en ontmoetingen. Reuze bedankt dat wij hiervan mee mogen genieten. Bon Chemin Annelies
  30. Siem:
    Imre,
    geweldig, weer zo'n mooie uitdaging aangaan.
    Wens je veel succes, geniet er vooral veel van en zie graag je verhalen van het onderweg zijn terug.
    groet Siem
  31. Jan Hogeveen:
    1 juli 2021
    Ga je weer volgen, geniet ervan, Imre.
  32. Annelies:
    1 juli 2021
    En dan hier de andere Annelies, ik ga weer genieten van je verhalen en je beschermengel gaat weer voor je zorgen, groetjes en rustig aan EN genieten
  33. Andy:
    1 juli 2021
    Hoi Imre, wat geweldig dat je weer op camino avontuur gaat. Veel succes en ik zie uit naar je verhalen. Buen Camino!
    Groetjes Andy
  34. Erika:
    1 juli 2021
    Succes en veel plezier Imre! Leuk om je weer te volgen👍🚶‍♂️
  35. Greet:
    1 juli 2021
    Ik ga je met veel aandacht en ongetwijfeld ook met veel plezier volgen.
    Burn Camino. Het gaat jou goed!
  36. Pelgrim Henk:
    Goed plan 👍
  37. A. Jacobs:
    1 juli 2021
    Buen camino. Voor mij is dat komende tijd weer genieten van je mooie verhalen en ontmoetingen. En stiekum toch een beetje jaloers. Geniet ervan.
  38. Ellen:
    1 juli 2021
    Ha Imre , toch weer de caminokriebels en op route. Lijkt me een bijzonder mooi traject !ben benieuwd naar je ervaringen. Ga zelf zondag vertrekken vanuit Gulpen .Hoop uiteindelijk ook in le Puy aan te komen en dan door naar Santiago...veel plezier en buen camino!
  39. Wilma Raats:
    1 juli 2021
    Ik ga je weer volgen, een fijne reis gewenst Imre en ik kijk weer uit naar je mooie verhalen 👍
  40. Joke koek:
    1 juli 2021
    Vandaar dat het zo stil was op Facebook.😏 Je was even een "tripje" aan het voorbereiden. Fijne wandeltocht. Ik kijk uit naar je verhalen.
  41. Imre:
    Je hebt het door.
  42. Peter:
    1 juli 2021
    Heel veel succes, plezier en gezondheid. Wil graag de verhalen lezen.
  43. Rianne:
    2 juli 2021
    Oh geweldig, je gaat weer op pad, lees graag weer mee, veel plezier, Bon Chemin.
    Zelf ga ik 1 week later in je oude voetspoor starten vanaf Vessem tot Reims. Geniet ervan Imre!!!
  44. Gerard van Beusekom:
    Hoi Imre,
    Geweldig dat je dit weer onderneemt! Geniet er vooral van. En ik ga je volgen! Let je ook een beetje op les moulins onderweg?
    Zo’n treinreis is overigens ook een beleving. Ik ben ooit meegweest met de trans-mongolie express. Fantastisch!
  45. Tiny:
    2 juli 2021
    Fijn om weer over je avonturen te kunnen lezen Imre! Ik heb nog een tip voor als je in Puy en Velay bent, op het puntje van de berg staat de St Michelskapel, toen wij daar een aantal jaren geleden waren, werd daar een Pelgrims documentaire gedraaid, ik heb met tranende ogen gekeken, zo prachtig mooi! Het is d datgene wat de Pelgrim voelt, Imre een »Bonne route » door Frankrijk, wij lopen in gedachte met je mee!
  46. Maria Franssen:
    Goede reis, Buen Camino
  47. Christine Demuynck:
    2 juli 2021
    Bon chemin. Het is er prachtig....
  48. Hans van Diepen:
    2 juli 2021
    Fijn weer van je te horen en zal je zeker met veel plezier blijven volgen. Hoop tevens enkele herkenningen hierin terug te vinden. Bonne casino.
  49. Amico Guiseppe:
    2 juli 2021
    Hoi Imre. Ik zie dat je al weer veel fans hebt. Op deze manier krijg je genoeg aanmoedigingen om op stap te gaan. Veel plezier onderweg.
  50. Yvonne Janssen:
    Hoi Imre,
    Wat fijn dat je weer kunt gaan pelgrimeren! Leuk dat we je weer kunnen volgen.
    Bon courage et bon Camino
  51. Hans Kanters:
    Hey Imre

Mooi dat het weer kan en wens je dan ook heel veel wandelplezier. Geniet ervan elke dag weer.
  52. Annemieke Blom:
    Ha Imre,
    Geniet van je nieuwe tocht. Wijnwillen de laatste week van augustus,drie weken lopen, dus volg je nu graag. Ik wil ook met de trein en ga dat op cs regelen.
  53. Wim en Marianne:
    2 juli 2021
    Imre, heel veel succes en geniet er van wij gaan jou volgen heel leuk.
  54. Linda:
    3 juli 2021
    Ik volg mee en ben superbenieuwd naar je tocht! Ik ben jaloers op je 6kg bagage (ik heb meestal 9kg bij 🙈)
  55. Annelies:
    4 juli 2021
    Goede start morgen en een relaxte treinreis gewenst. Doeiiii
  56. Margriet Mooij:
    Bon Camino.
    Groetjes
  58. Ans Zonneveld:
    5 juli 2021
    En? Een voorspoedige reis gehad? Ben reuze benieuwd naar je belevenissen.
    Groet Ans.
  59. Paul Zaman:
    19 juli 2021
    Hoi Imre, door omstandigheden wat laat gestart met het volgen van je op deze wandel tocht. Ik denk dat je relaxte insteek de juiste is om vol te genieten van Frankrijk .