Titanic

Van Saint Hilaire-de-la-Noalli naar Londen dat. 17km

Wat weer een voortreffelijke maaltijd werd er gisteravond weer voorgeschoteld. Heerlijk met passie en liefde gemaakt. Een vette compliment voor de kokkin Bernadette. Verder heeft ze de overnachtingen voor de komende 2 dagen geregeld. Vanochtend nam ze al afscheid van ons voor wij aan het ontbijt konden. Ook weer voortreffelijk. Stempel gekregen in onze credential en we konden weer op pad. Een kort dagje zogezegd. De overige  slaapplaatsen waren verder bezet. Dus vandaag een korte route, morgen weer een langere route. Het is even niet anders. En vandaag redelijk vlak allemaal. Eerste stadje dat we tegenkwamen, la Reole, gelijk maar voorraad ingeslagen voor de dag van morgen, want je weet maar nooit. En gelijk maar aan de koffie, nu we er toch zijn. De brug van de Garonne over en weer gaan. Bij Nassaus zagen we een mooi plekje voor de stokbrood met seranoham. Wat een leuke plek. Een roeiboot met zitjes. Dus gebruik van gemaakt en de nodige foto's. Uiteindelijk Jacqueline die ook op het idee kwam maar even een titanic-momentje te maken. De dames uit Twente kwamen inmiddels ook aan en zij hebben ons op de foto gezet. Weer allerlei gekkigheid dus. En verder maar weer.  Ook nog kanaal du midi overgestoken waar ik 5 jaar geleden over gefietst heb van narbonne naar bordeaux.We kwamen in het dorpje aan waar we overnachten. Een prima plek??? Nou!!!!! Alles wat normaal is kom je daar niet tegen. Een gepensioneerde jachthond die alleen nog uit luiigheid blaft. Steekt nog net zijn voorpoot niet op van "loop maar door". Vader harde werkman, Moeders regeert in het huis. Hele familie zonder tanden behalve de kinderen onder de 30. Afijn, gaan we hier eten en slapen? Van de slaapkamer krijg je geheid hooikoorts en we zijn op vliegen jacht.Van de matrassen zou je de kinderen een plezier doen als trampoline Verder gaat het allemaal lekker. Onze reisgenoten uit Twente hebben ook zoiets van op deze mensen kunnen je niet boos worden en ze willen je alleen maar knuffelen. Ik laat even mijn beurt voorbij gaan. Ze kwamen met een groot dienblad met mandarijnen, aardbeien, cake, wijn ( verschraald, evengoed proost), en bier  aanzetten. Die aardbeien was top. Nou we gaan het straks allemaal zien. Ik zit alleen aan tafel te typen voor mijn blog. Nee blijf rustig zitten terwijl om mij heen de tafel voor het eten van de familie werd gebouwd. Bon appétit. Vind U het erg dat ik even doorgaan? welnee, ga rustig je gang. Ook een bordje. Nee, ik eet straks met de anderen. En een voordeel hier brand de kachel. Lekker warm. Vandaag prima wandelweer gehad. Wel een graadje of 7 minder, maar droog en evengoed in T-shirt. Morgen om 7 uur ontbijt en vroeg weg. Vanwege de afstand en het weer. In de middag regen voorspeld. We gaan lekker. groetjes allemaal weer en tot morgen. namens Jacqueline en mij.

Imre

1. Helene Van veen:
    3 mei 2019
    Vanavond even een gebedje doen Imre
    Hopelijk een droge tocht .
  2. Wim en Marianne:
    3 mei 2019
    Irme weer een leuk verhaal leuk dat de mensen de overnachting helpen regelen nog veel plezier samen. Wij zijn weer thuis hier is het ook koud een graad of 11 overdag. Groetjes.
  3. Ria de Jonge:
    3 mei 2019
    Wat een avonturen weer, kan me voorstellen dat de Camino verslavend werkt! Grappige foto van de Titanic!
  4. Astrid:
    3 mei 2019
    Het was weer een prima dag al met al, inclusief de Titanic. Komt wel goed met jullie daar. Morgen weer een mooie, gezellige route met goed te eten en wie weet....ook een wijntje erbij.
  5. Joop Jansen:
    3 mei 2019
    Ben blij dat jullie titanic op het droge ligt. Kan er niets gebeuren. Het werkt gewoon verslavend om jullie te volgen.
    Bon Camino!
  6. Ellen:
    3 mei 2019
    Leuk verhaal en gelukkig niet gezonken ! Goede wandeldag morgen !
  7. Elma:
    4 mei 2019
    Fantastisch gastgezin gehad afgelopen nacht zie ik. In 2016 bij hen geslapen, in de kamer voor t hekje. Dat bed was prima! Vandaag naar Bazas? Lekkere ijstent links voor de kathedraal 😎