Slecht geslapen

4 mei 2019 - Bazas, Frankrijk

van pondoraut naar Hasselt. 25km

Nou dat was me het avondje weer wel. Eerst heerlijk gegeten aan het 7 gangen menu. Je wil niet weten waar de dame van het huis dit op kookt en bakt. 4 pits gasfornuis zoals mijn moeder dat had staat tussen de zaagmachine en daar bereid ze de hele boel. Maar werkelijk waar, fantastisch. Soep, brood met pate, huis gemaakt door Nicole. Iets van een omelet en een soort Pizza wat geen Pizza was en nog frietjes erbij voor de liefhebber. Buik vol en kannen wijn er door heen gejaagd. Daarna maar eens het bed opgezocht na een beregezellige avond. Puntje toilet. Slaapkamer uit, naar beneden, door de woonkamer, door de slaapkamer van een Zwitser en dan toilet. De dames zeiden wij  gaan niet door de kamer van de Zwitsers. 's nachts half 2. ik wakker, Jacqueline wakker. Moet jij ook naar het toilet. Ja. Nou ik eerst. Naar beneden, zaklamp mee en de tuin in. Heel voorzichtig. Bloemetjes water gegeven en weer terug. Jacqueline naar beneden, ook de tuin in. Had dus een Jacqueline moment en de honden sloegen aan. Zelf die bejaarde jachthond blafte. Jacqueline terug, we kijken elkaar aan en krijgen spontaan de slappe lach. Dat duurde nog wel even. Hele nacht verder wakker. Vanochtend ontbijtje gehad en op pad. Heel rustig dagje gehad na een turbulente dat gister. Was wel weer een pittig afstandje. Uiteindelijk in Bazas aangekomen. Een pracht van een kasteel. Joepie. Wat een pracht. De desillusie kwam later. In een voormalige stal staan een serie bedden. Geen verwarming, douche niet al te best. Wel meeeten vanavond. Morgen werd weer een heel probleem met de overnachting. Wel gelukt, dankzij Brabantse pelgrim die ons komt vergezellen. Wel zelf koken morgen. Alvast de inkopen gedaan want morgen is van alles gesloten. Verder kwam pelgrim Hilly binnen. Ik loop vanaf Nederland al steeds een dag achter haar en later twee dagen voor haar. Nu dus eindelijk ontmoet. Heel gezellig. Morgen weer verder. Nou groet jullie allemaal weer.

Imre

1. Albert Visscher:
    Dag imre,
    Dagelijks lees ik je verhalen. Mooi dat je me de gelegenheid geeft om je te volgen. Vorig jaar hebben we deze route ongeveer gefietst en gekampeerd. Geen problemen met de overnachtingen. Wat een creativiteit heb je nodig om dit dagelijks weer te regelen. Eten en slapen blijken ook op jouw weg belangrijke onderdelen. Ik lees het nu vanuit Spanje, waar we de via de la plata lopen. Warm en droog gelukkig! Hier is het zomer! Ik reageer over enkele weken wel eens weer. Buen Camino. Goede reis.
  2. Hans:
    Doe Hilly de hartelijke groeten van Hans uut Twente
    En blijf lekker zo schrijven want dat is genieten
  3. Margriet en Pierre:
    4 mei 2019
    Vanuit Nederland waar we nu gedenken alle oorlogsslachtoffers. Gezegend dat je in vrijheid dit mag meemaken. Om 20.00 uur zijn we stil. Buen Camino.
  4. Astrid:
    4 mei 2019
    Iedere slaapplaats heeft zijn eigen sfeer, jullie maken er altijd een mooie belevenis van; Heel mooi om te lezen; je ziet het gebeuren....
    Frankrijk schiet al aardig op, Spanje komt al best dichtbij. Jullie gaan goed ! Slaap goed vannacht en morgen weer een nieuwe fijne dag !
  5. Joop Jansen:
    4 mei 2019
    Heerlijk om jullie te volgen. Je maakt zo onderweg van alles mee. Schoon, vies, koud, warm, allerlei omstandigheden.
    Dat maakt zo’n tocht zo bijzonder. In Bazas heb ik op een camping gestaan en er is een super mooie Kathedraal.
    Bon Camino.
  6. Elisabeth:
    4 mei 2019
    Bon soir, Oh afgaand op je verhaal van gisteren en vandaag denk ik dat jullie overnacht hebben bij Nicole en Michel en hun zoon (geestelijk achtergebleven) Christof. Vermoedelijk zijn haar dochter en 2 kinderen nu ook ingetrokken? Wij sliepen boven en moesten inderdaad het hele huis door voor douche en wc. Lachen. Maar heerlijk gegeten buiten grillen op een overdekt terras en de wijn vloeide rijkelijk. De volgende ochtend kwamen we door een sjiekere kamer waar de 92 jarige moeder huisde. Er is ook een grote wekplaats en achter het huis staan hokken met honden die zijn voor de jacht. Klopt dit? Wij vonden het een mooi adres, je houdt er een goed verhaal aan over. Al met al gaan jullie wel top en is het een fesstje om te volgen en bekende plekken op je foto's te zien. Keep going. En waren jullie nog wel 2 minuten stil? Mogen jullie morgen de bevrijding vieren. Bon Chemin
  7. Wilma Raats:
    4 mei 2019
    Mooie verhalen ik geniet er elke dag van dank je wel 🙏🏽
  8. Helma Bexkens:
    5 mei 2019
    Ik kan een glimlach en een grinnik niet voorkomen als ik je verhalen lees. Heel beeldend. Het leuke van met twee lopen is, dat je samen kunt lachen. Bovendien zien we jou nu ook eens op een foto staan. Weten we zeker, dat je in Frankrijk loopt! :-)
  9. Aad van den Berg:
    5 mei 2019
    Beste Imre, IK heb iedere dag jouw verslag gelezen. Vanavond vertrek ik met de FLIXbus naar Vezelay waar ik dinsdag aan mijn Camino naar Santiago begin. Jij verder ook veel succes.gr. Aad