De oversteek

30 mei 2019 - Terradillos De Los Templarios, Spanje

Van Carrion de los condez naar Terradillos de los Templarios. 26km.

Deze namen passen zo in een spaghetti western film als "voor een paar dollars meer". Clint Eastwood kan hier zo de hoek omdraaien. Wat een land, wat een weg. Daar krijg je de pukkels van. Recht, recht, recht en nog eens recht. Wel een laatste oversteek van deze omvang. Dus broodjes, bananen en drinken mee. En de zon al vroeg op. Het zou 28gr worden vandaag. Eigenlijk strandweer. Maar ja, de Camino he, wel aan de slag weer vandaag. Was er weer eens een die zijn poncho had vergeten. Een italiaan. Dus maar meegenomen en op de rustplek maar eens kijken. En ja hoor daar zat hij. Hij heel verbaasd. Ohhh, gratias. Ach, zo gaat dat je komt elkaar altijd weer tegen. En dan op naar een echt dorpje. Na 17km zomaar uit het niets in een dalletje ligt daar een dorpje. Galzadilla. Lijkt wel een uitverkoop van rugzakken wat daar aan komt zetten. Ja zo maar een kleine 200 pelgrims die wat willen drinken. Het is en blijft druk op de Camino. Reserveren blijft wel nodig, want waar je ook komt, het is completo. Heel anders in vergelijking met mijn Camino in 2014. Daar kon je rustig lopen zonder te reserveren. Alleen de municipals reserveren niet, maar dan wordt het echt hollen voor een plek.sommigen zijn voor 11 uur al vol. De eerste 3 plaatsen na waar wij zitten zijn helemaal vol. Mensen worden met taxi's opgehaald en verderop gebracht. Wij doen dan ook maar rustig mee in dit gekkenhuis. Voor morgen en zaterdag in ieder geval geregeld. Zondag door Leon en daar buiten wat opzoeken. Het is soms niet anders.Dan zitten we onder de 300km nog te gaan. Voorlopig doen we alles nog lopend en dat willen we zo houden. De uitbaters van de albergues klagen niet, maar worden gek gebeld voor reserveringen. Zij vinden het ook veel te druk worden. Het is Hemelvaart dus mensen hebben vrij hier en gaan 4 dagen caminootje doen. Straks met pinkster hetzelfde verhaal, maar dan lopen wij er net tussenin. We zien het wel. Bij de Camino weet je het nooit. Morgen dagje naar ElBurgo Reinero. 28km. Morgen ook weer rond de 30gr. Gelukkig veel dorpjes er tussen. En we zien het wel weer.

Groetjes vanuit een zonnig Spanje.

Imre

1. Anna Dijkstra:
    30 mei 2019
    Mooi Imre! Wij zijn nu in Santo Domingo! Het is vandaag voor het eerst warm. Maar nog steeds goed te doen! Jij morgen maar weer succes!
  2. Wim en Marianne:
    30 mei 2019
    Mooi weer mischien iets te warm maar jazo is het altijd wat, je gaat goed onvorstelbaar dat het zo druk is heel goed om te reserveren veel succes verder. Groetjes.
  3. Astrid:
    30 mei 2019
    Rustig aan met alle drukte en je eigen ritme blijven aanhouden. Morgen weer een nieuwe mooie dag ! Veel succes en plezier !
  4. Ella:
    30 mei 2019
    Je gaat nog steeds lekker veel succes verder
  5. Janneke:
    30 mei 2019
    Ook al is het druk, probeer te blijven genieten. Buen Camino🍀
  6. Joop Jansen:
    30 mei 2019
    Wat een drukte. Het lijkt wel de vierdaagse. Zolang je kunt reserveren loop je rustiger en geniet je meer van de dingen onderweg. Ik heb trouwens toen ook nog even bij die bronzen pelgrim/Jacobus aan tafel gezeten en hem een Buen Camino gewenst. Het zelfde wens ik je nu weer. Buen Camino
  7. Elisabeth:
    30 mei 2019
    Niks van aan trekken van die andere lopers maar natuurlijk wel lastig met slaapplekken. Maar toch nog toe niet buiten hoeven slapen toch? In Leon is een betaalbaar onderkomen in een studentenhuis Unamuno met eigen sanitair en lakens. Niet erg ver van de Cathedraal. Ah en dan zit de Meseta er ook weer op...