Het kanaal

10 april 2019 - Charenton-du-Cher, Frankrijk

Van augy_sur_aubois naar charenton_du_cher, 29km

Gisteravond de kookkunsten van Hanny voorgeschoteld gekregen en het smaakte heerlijk, na het eten mooie gesprekken gehad over Rene zijn werk als legeraalmoezenier en over mijn werk en de werkzaamheden van de refuge waar zij beheerder en eigenaars van zijn. Het werd zomaar laat, vanochtend na het ontbijt in de auto en terugzet op de plek waar zij mij gister ophaalden, nou 20km langs kanaaltjese en de aftakkingen is een behoorlijk eind. Dus. Met niet te veel foto's. Was ook wat mistig en koud in de ochtend. En de paden waren slecht onderhouden. Niet gemaaid, dus hoog gras. Natte schoen en natte sokken. Gewoon maar doorlopen. Omwisselen van sokken helpt niet, na 20 km darren door gras en grof grind vond ik het welletjes. Maps.me zoek even een alternatief op. Tuurlijk. Nog even mooi het laatste stuk op asfalt. Zonnetje erbij en de schoenen waren droog toen ik aankwam bij het adres, aha, twee verse pelgrims. Bernadette uit Amsterdam en Stefan uit Luik. Allebei net als ik met pensioen.  Begonnen in Vezelay.Leuk ff gesproken. Straks samen eten. En morgen zien we wel verder. Ik heb nog geen idee waar naar toe. Overmorgen, moet nog bellen, van hoe en wat en waar wordt ik opgehaald om bij bonnenblond in saint_ Desire te overnachten. Is van de zus van Margriet uit Opmeer en die wilde mijn verhaal over de Camino wel horen. Volgende dag weer terug op de Camino. Wel heel leuk. Ik moet nog kijken in welke plaats ik die dag eindig.

Nou lieve mensen tot morgen weer, groetjes

Imre

1. Margriet en Pierre:
    10 april 2019
    Rene Heinrichs is ook in het Landgaafse bekend. Menige pelgrim uit zuid Limburg heeft bij hem overnacht. Mooi. Mooie tocht verder.
  2. Elza:
    10 april 2019
    Ik was ook in Nos Repos maar heb daarvandaan ook n alternatieve route opgezocht. Ik was het kanaal en de slecht onderhouden paden zat. Rene was toen niet in de herberg maar een ander. Was ook goed....prachtige zonsondergang meegemaakt daar.
  3. A. Jacobs:
    10 april 2019
    Ik heb er in 2017 koffie gedronken. Er waren toen 2 vrijwilligers die ons ook de alternatieve route hebben gewezen omdat het oorspronkelijke pad erg nat en slecht was.
    Succes verder
  4. Mimi:
    10 april 2019
    Een paar dagen geen tijd genomen je verhalen te lezen dus was benieuwd. Mooi te lezen wat je zoal beleeft en mooie ontmoetingen die op je pad komen. Bonne nuit et demain bon marche!
  5. Astrid:
    10 april 2019
    Het was een echte pelgrimsdag.... voors en tegens met goede ontmoetingen. Mooi om te lezen ! Morgen weer veel plezier en succes !
  6. Margriet Mooij:
    10 april 2019
    Leuk dat het plannetje uitgevoerd kan worden Imre, ik ben benieuwd wat je ervaringen morgen zullen zijn voor een overnachting op ‘Bonneblond”.
  7. Elisabeth:
    10 april 2019
    Das niet zo lekker lopen nee! Maar eind goed al goed! Ik weet niet of je in de buurt komt maar er zijn ook mooie slaapplekken bij Les Amis et Pélerins de St. Jacques de la Voie de Vézelay. Leuk om wat andere mensen te ontmoeten. Ik vond dat je in Frankrijk niet veel pelgrims tegenkwam, dat wordt wel anders vanaf SJdP, wij deden er100 dagen over om daar te komen vanaf Maastricht :) Bon Chemin maar weer Imre