Bonneblond

11 april 2019 - Saint-Désiré, Frankrijk

van charenton-du-cher naar Saint-Desire. 24km.

Van de ene verbazing in de andere vandaag. Gisteravond heel mooie gesprekken gehad met Bernadette uit Amsterdam. Lekker gegeten en een heerlijk slobber wijntje. Vanochtend weer een prima ontbijt en op pad. Ik zou een 24km gaan lopen en afwijken van de route. Mooi op stap en in Saint-Amand-Montrand aan de koffie. Ze zijn hier in rap tempo de wandelpaden langs het kanaal aan het renoveren. Asfalt laag erover en dat loopt een stuk prettiger. Even de super Marche in, want gister scheurde mijn onderbroek. Tja, gewassen en gedroogd en een beetje te snel van de droogrek en hoppa blijft ie hangen achter een haakje en ja hoor en scheur van hier tot morgen. Dus even nieuwe kopen. Setje van twee gelijk maar. En wie zit er op een terrasje in het plaatsje. Bernadette. Zij hoefde nog maar 4 km en vond het even mooi zo. Onder genot van een bak koffie heerlijk nog even zitten napraten. Of we elkaar verder zullen zien op de Camino?? geen idee. Maar zo is het nu eenmaal. Ik op pad naar mijn afgesproken ontmoetingsplaats en daar zou ik opgehaald worden. Aangekomen, ik bellen en ja hoor na een kwartier stond de auto op de parkeerplaats. Wat een heerlijk vriendelijke vrouw is Tiny uit West-Friesland en uit mijn gemeente. Op naar Bonnenblond. Ik heb al heel wat paradijsje mogen betreden, maar dit is overweldigend. Wat gaaf en wat een vriendelijke mensen. De mannen waren nog druk bezig alles voor het seizoen in orde aan het maken. Mijn complimenten. Zo leuk allemaal. Mooie kamer, heerlijke douche en mijn was wordt ook nog eens gedaan. Wat kan een mens nog meer wensen. Na, een rondleiding. Ze hebben het een boom woning(hut) in orde gemaakt voor de gasten voor het komende seizoen. Verder is het camping gedeelte op orde en het "beterboerenbed" is ook inmiddels op orde. Allemaal mannen en vrouwen uit West-Friesland ( Hoogwoud, Opmeer etc.) die gedeeltelijk eigenaar zijn van het gebeuren hier. 5 uur borreltijd. Ook lekker op het erf met z'n allen aan wijn en het bier. En ook ik mag daar vandaag deel van uitmaken. Wat heb ik het weer getroffen.  Een fantastische plek op aarde. Of het geschikt is voor de pelgrims?? het ligt wat uit de route. Voor de fietsplegrims prima zeker een aanrader. Zie de foto's. Wat dat betreft mag ik weer van geluk spreken dat ik ook nog wat mensen uit ons dorp ken. Straks hier eten met elkaar en ik denk dat het allemaal wel gezellig wordt. Zoveel leuke dingen op mijn pad. Elke dag is anders, als je het  maar wilt zien en beleven. Ik geniet elke dag en ontmoet zoveel moois. Morgenochtend wordt ik weer op de route gezet en heb nog geen idee waar ik eindig. Dat ga ik vanavond maar weer eens uitzoeken.

Lieve mensen, groetjes allemaal

Imre

1. Astrid:
    11 april 2019
    Wat een heerlijke ontmoetingen en gezelligheid; het genieten springt bijna door het scherm heen, mooi !
    Fijne avond (dat gaat vast lukken) en morgen weer veel plezier en succes !
  2. Pim:
    11 april 2019
    goed om te lezen dat je zulke mooie momenten meemaakt. Geniet en groet Pim
  3. Joop Jansen:
    11 april 2019
    Pelgrimeren is soms afzien, maar soms ook een feest.
  4. Simon en Emmy:
    11 april 2019
    Wat een gezellige ontmoeting bij Tiny, Claus en anderen.
    Groeten aan de familie en vanavond nog een paar gezellige uurtjes. Morgen weer naar je pelgrimspad, wandel ze!
  5. Amico Guiseppe:
    11 april 2019
    je hebt het toch maar weer Mooij voor elkaar. Waar kom je van die gezellige Westfriezen tegen. Nog veel plezier en doe de dames en mannen de groeten uit Nibbik.
  6. A. Jacobs:
    11 april 2019
    Dat is het mooie van de camino : niet weten waar je terecht komt en dan zoveel lieve mensen tegenkomen. Super! Fijne avond en voor morgen weer een goede mooie tocht
  7. Helene Van veen:
    Prachtig . Die koeien .
    Lekker genieten Imre
  8. Elisabeth:
    11 april 2019
    Geweldig Imre! Vast een fijne en lekkere avond ook gehad! Ik lees het morgen ben benieuwd waar je dan weer uitkomt!
    Groetjes
  9. Ria:
    12 april 2019
    Bedankt voor het meegenieten met je geweldige avontuur. Veel caminopkezier en nog meer mooie ontmoetingen.
  10. Margriet Mooij:
    12 april 2019
    Wat bijzonder dat het plannetje geslaagd is Imre. Dit brengt je steeds verder op je pad!
  11. Elma:
    12 april 2019
    Zo te lezen gaat jouw voorkeur uit naar asfalt. Ik vond de onverharde ondergrond iets prettiger voor voeten en knieen. Alleen met regen keek ik wel uit naar asfalt. Op 't eind vd rit vond ik dat de route wel erg veel over verhard gaat. Kijk weer uit naar je verhaal morgen. Bon appetit!
  12. Aad van den Berg:
    12 april 2019
    Hallo Imre, hoe kom je er toe om van je pad af te wijken. Waardoor geïnspireerd dat te doen?