Etappe 2. Alpriate naar villa franca de xira 18km

18 september 2018 - Vila Franca de Xira, Portugal

18km. Totaal 40km gelopen. Nog 582 te gaan, volgens het boekje

Gister was de albergue bijna vol. Er kwamen nog 3 Italiaanse dames bij. Gezamenlijk een hapje wezen eten, bar gelachen, geen idee waar het over ging. Zij spraken alleen Italiaans. Vanochtend om half 8 vertrokken. Prima albergue overigens met een leuke hospitalero. Die gast over een week in porto hospitaliseren. Misschien ontmoet ik hem wel weer. Begin over een pad dwars door de maisvelden heen. Lekker koel. Opeens kreeg de weg een andere wending. Er was een nieuw pad gecreëerd door een groot stuk moerassig gedeelte langs de rivier de Taag. Iets langer, niet langs het spoor maar wel prachtig en over vlonders. Staat nog niet in het routeboekje en op de app. De aanwijsborden waren nog nagelnieuw. Liep samen op met de 3 Italiaanse dames tot de albergue. Onderweg flink opgestoken met koffie, gebak en cola. De warmte  begon al weer aardig hoog te worden. De dames gaan naar Fatima, dus die ben ik over een aantal dagen kwijt. Het was een prachtige route. Onderweg op het laatste een mooie boulevard met om de 100 meter prachtige schilderingen.  Over de baai en de camino, zie foto's. In villa franca aangekomen, waren diverse overnachtingsadressen complete. In een hostel vonden we nog plek in een 4 persoonskamer. Wel met pelgrimsprijs. Over de prijzen lag je je hier een ongeluk. Zal er 1 keer wat van zeggen en daarna klaar. Koffie met gebak € 1,80  biertje € 1,10. Straks eten voor rond de €7 euro incl.biertje of 2. Lag ge toch. Vandaag dus prima gelopen, alles zit weer in een lekker ritme en de nieuwe rugzak zit prima. Voldoende pauze en drinken. Heel belangrijk. Morgen 20 of 24km. Op 24km kun je slapen in de kerk. Ook weer bijzonder. Ik doe het wel rustig aan met dit weer. Wil wel heel blijven en alle tijd. Straks dus met de meiden uit eten. We zien het wel weer.

Groetjes vanuit een zonnig Portugal

Imre

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maria Franssen:
    18 september 2018
    Je hebt een goede start gemaakt met prima humeur. Heb je al vaker een Camino gedaan?
    Bom Camiho
  2. Imre:
    Ja, ik heb de camino de france in 2014 en de camino del norte gedaan in 2017
  3. Petrum Henricum:
    18 september 2018
    Mooi verslag en foto's Imre. In welke Hostel logeer je nu? Kennelijk is het op deze route drukker met pelgrims dan ik had ingeschat.
  4. Annelies:
    18 september 2018
    Dronken worden voor een prikkie.....
    Doeiiii
  5. Herman de Jong:
    18 september 2018
    Vanochtend mijn eigen camino de golf gelopen. Afstand 1450 meter. Was wel ongezellig zonder jou. Bij jou is dat wel anders, 3 Italiaanse dames nog wel!
  6. Helma Bexkens:
    18 september 2018
    Ah, het begint dus nu echt wat te worden. Fijn, dat loopt zo veel fijner.
  7. Josefien:
    In goed gezelschap 👍
    Mooie foto's Imre.
  8. Amico Guiseppe:
    18 september 2018
    Onder invloed voel je minder pijn. En als je afgeleid wordt denk je minder aan je rugzak. Ik ben blij dat hij goed voegd.