Van Dufort lacapalette naar moissac

27 juli 2021 - Moissac, Frankrijk

Gister toch weer even verrast. Zie ik verderop in de tuin iets blauw van een zwembad. Vraag aan de eigenaar: is dat jouw zwembad. Zegt ie ja. Ik zeg ik durf het haast niet te vragen maar…….. en geen vijf minuten later lagen we in het zwembad. Wat heerlijk. En na het zwemmen kwam de franse variant van bezorgd punt nl het eten brengen. Geweldig. Fles wijn er bij opengetrokken en proost en bon apetit. Dat even als toegift op de dag van gister met dat vreselijke slechte bereik.  Nu weer volop. Had al de foto’s van gister geplaatst. Nu verslag en nieuwe foto’s. Vanochtend op gemak ontbijt gedaan. Zo rond half 9 vertrokken en dat kleine stukkie van 14km afgerond rond een uur of 1. De route was niet al te moeilijk en veel over asfalt. Bij aankomst eerst even een kaarsje opgestoken. Insiders weten wel waarom. Daarna de gite de carmel opgezocht. Van de nonnen dus. Hartelijke ontvangst en een kamer voor twee die ik deel met een Zwitser die ik al een keer gezien had. Straks de eetzaal in voor het gezamenlijk diner. Moissac is een historisch oud plaatsje. Prachtig om door heen te wandelen. Veel terrassen bij de mooie grote kerk en auto vrij. Slenteren en terrasbezoek en een heerlijke sorbet. Nu even in de pauzestand voor het diner straks. Bonjour uit het mooie Moissac. Vandaag ook weer afscheid genomen van een Belgisch echtpaar. Die gaan weer op huis aan. Bij de plaatsen met een station zie je veel pelgrims stoppen en er weer nieuwe bijkomen. Maar lang niet zoveel. Morgen een gewone wandeldag van 21km. Beetje heuvel op heuvel af. Niet te moeilijk dus

Imre

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margriet en Pierre:
    27 juli 2021
    Moissac een bijzondere plek op de route. Wat geweldig dat jullie een duik mochten nemen. Wat een gastvrijheid. Dat is de Camino. Ultrea.
  2. Jan steen:
    27 juli 2021
    Perfect Imre kaarsje op steken doe ik ook altijd en dan weet iedereen wel waarom.fijne avond nog gr
  3. Wim en Marianne:
    27 juli 2021
    Irme leuk dat je mag zwemmen en de foto’s zien er ook goed uit je hebt een heerlijke lunch geregeld heel goed zorg goed voor jou zelf en zo te zien is het niet zo heet meer. Goede tocht morgen. Groetjes.
  4. Jacqueline:
    27 juli 2021
    Moeilijk te zien maar zat er nou een zeemeermin in het zwembad?
  5. Tiny:
    27 juli 2021
    Vaste prik alle dagen; even het reisverhalen van Imre lezen!
    Je boft toch maar dat je het mag en kan doen en goede wandelbenen hebt! Dan nog even genieten van je prachtige plaatjes van de natuur en weer over tot de orde van de dag.
    Imre bedankt dat we mogen meegenieten!
  6. Elza:
    27 juli 2021
    Ziet er allemaal erg lekker en goed uit. Ga zo door !
  7. Ria:
    27 juli 2021
    Hoi Imre ja wij ook vandaag kaarsje gebrand💛💛Fijn steeds te lezen dat je het naar je zin hebt en mooie wandelingen maakt en mooie foto’s stuurt.Liefs
  8. Annelies:
    27 juli 2021
    Ik sluit me bij mijn zus aan en je weet wel waarom.... goede wandelingen en gesprekken etc.etc. verder, Doeiiiiii
  9. Josefine:
    27 juli 2021
    Hoi Imre, mooi dat je een echt kaarsje aan kon steken!! In Spanje lukt dat vaak niet......
    Mooie foto's, heel herkenbaar!!!
    Vanaf Moisac morgen ist ook makkelijk lopen, en goed te vinden.
    Wel op tijd bij de juiste brug oversteken:-)
    Bon chemin
  10. Ria van de Ven-Landzaat:
    27 juli 2021
    Leuk te lezen dat je nu in dep. Tarn-et-Garonne bent. Niet ver van de plek waar mijn zoon woont (Tarn, tussen Albi en Castres). Ben er pas nog geweest. Hele mooie omgeving!!!
    Ik geniet elke dag van je verslag en je foto's!!! Groetjes
  11. Ellen:
    28 juli 2021
    Leuk om je te volgen vanaf le Puy , Imre. Er zijn in ieder geval meer pelgrims dan hier op de Via campaniensis. Vanmiddag kom ik aan in Troyes . Ben nog erg aan het twijfelen over mijn vervolgweg na Vezelay, via le Puy of over Limoges. Kun jij ook geen antwoord op geven natuurlijk. He lekker zo'n duik in het zwembad , goede ontspanning na het lopen. Jij bent erg sterk want je hobbelt lekker door terwijl die heuvels daar best pittig zijn ! Geniet en buen camino !
  12. Imre:
    Hoi Ellen,
    Heb bu allebei de kanten gelopen. Vond van Vezelay-Nevers-Limoges goed te doen. Hier op de Puy is het allemaal wat zwaarder. Maar de landschappen en uitzichten mooier. Dus wat is wijsheid. Ik kan het je niet uitleggen. Volg Marianne de Balbian maar. Die is ook overgestoken van Vezelay naar Puy en doet daar haar eerste stappen op de Puy. Ik nog twee weken hier.
  13. Ellen:
    28 juli 2021
    Ha Imre, je hebt gelijk ..zwaarder en mooier , tegenover iets lichter en ook mooi waarschijnlijk ..ik zal Marianne blijven volgen , maar wist dat jij eerder ook over Never hebt gelopen, is ook iets gerichter, nog even nadenken .geniet ervan Imre !!
  14. Elisabeth:
    3 augustus 2021
    Zeker mooi Imre maar ons leek het in 2015 dus ook over Nevers. Maar ooit was ik hier wel op vakantie! Ook niet slecht! Bon Chemin