Alleen op de wereld

9 april 2019 - Augy-sur-Aubois, Frankrijk

Van Nevers naar Augy-sur-Aubois. 34km

Gisteravond prima gegeten in het klooster van de zusters van Bernadette. Plekje gekregen en een fraincaise kwam aanschuiven. Heel geanimeerd gesprek gehad. Zij was er voor een tekencursus . Met name tekenen van dieren. Ze liet me een paar tekeningen zien. Wouw, wat mooi. Evengoed weer op tijd naar bed, want het zou een lange dag kunnen worden. De Albergue in Augy-sur-Aubois ligt op 42km. Had de Nederlandse beheerders/eigenaar al aan de telefoon gehad. Mocht het niet lukken, wordt ik opgehaald en de volgende dag weer teruggebracht naar de plek waar ik ben gestopt. Prima zo'n back-up. De route vanuit Nevers ging veel langs rivieren, kanalen en wat kleinere riviertjes. Daarna weer 8 km door een recht stuk bos, waar geen einde aan leek te komen. een beetje Remy-achtig gevoel zo onderweg. Wat was ik blij met het eerste grote dorp. Grossouvre. Er was een bakker open. De bar was gesloten. Maar deze bakker had koffie, een zitje, cola en een overheerlijke croque-messieur. Dat is een soort tosti, maar anders. Twee boterhammen met ham er tussen en de kaas eroverheen gesmolten.l Ohhhhh, wat lekker is dat na 26km. En dan weer door naar Sancoins. Een kilometer of 8. Ging daarvoor alles over asfalt met lekker de gang er in, nu weer over karrenspoor weggetjes. De gang was er uit. Maar toch het laatste stuk ging verder goed. 3km voor het plaatsje begon het te onweren. Als ik het maar droog hield. Ik kwam het dorp in. Op het plein bij de kerk een bar/café binnen en het begon te spetteren. Ik was klaar voor de dag na 34km. Kon wel door, maar ik heb daarna nog 1500 te gaan. Dus ik wil de boel ( benen en lijf) wel heelhouden. Eerst een biertje en daarna gebeld naar de Albergue dat ik in het dorpje zat. Prima, we komen je wel ophalen. Oke. Wat weer heel fijne mensen. Een oud-leger aalmoezenier en partner. Weer goed getroffen. Mooie Albergue en plaats voor 20 man. Ik zit niet in het Albergue gedeelte maar in hun huis. Omdat ik de enige ben kan dat en hoeft niet de kachel gestookt te worden in het grote gedeelte. Kan straks mee-eten. Waarom niet in het vorige plaatsje. Ach, ik kreeg deze plek door van een volger van mijn blog. En ik vind het leuk weer bij een Hollandse Albergue te zitten. Ten tweede was 34km genoeg. In het stadje waren wel hotels met de hoofdprijs. Hier weer een pelgrimsprijs. Ook wel weer lekker. Kortom Hollandse gezelligheid op de Camino. Een vette aanrader voor mijn volgers die nu onderweg zijn.

Lieve mensen en fijne avond en morgen weer een mooie dag.

groetjes

imre

1. Willy Eradus:
    9 april 2019
    Dat was weer een aardig eind dus vandaag! Jij draait er je hand of been niet voor om... Toppertje. Je wordt ook gepamperd bij al die lieve mensen bij de overnachtingsadressen. Maar je verdiend het hoor! Echt geweldig. Lekker genieten en verder Buen Camino en dat gaat lukken!
  2. A. Jacobs:
    9 april 2019
    De laatste foto was zeker tijdens het onweer...
    Grapje, geweldig om je te volgen met veel herkenbare plekken en adressen.
    Erg mooi en je doet het geweldig !
  3. Astrid:
    9 april 2019
    Na al 34 km en gespetter in het vooruitzicht zou ik ook denken: morgen weer een nieuwe dag, groot gelijk.
    Wat ben je al ver.... goede reis morgen !
  4. Piet Rosenhart:
    Dag Imre,
    Je schiet al lekker op door Frankrijk! In Le Chatelet kun je overnachten in een pelgrimskamer in hotel-restaurant du Pont. De eigenaar zet alle pelgrims op de foto. Die komen vervolgens in grote fotoboeken terecht. De eigenaar is heel aardig. In Cluis is een alleraardigste gite naast de kerk. Het landschap in deze streek is bijzonder mooi!
    Buen Camino!
  5. Wim en Marianne:
    9 april 2019
    Irme doe Rene en Hanny de groeten van ons wij hebben drie nachten bij hun geslapen heel gezellig nu zijn wij na 17 km zoeken naar de Hostel in Matosinhos daar aangekomen. Wij zijn vanochtend in Porto gestart via de.kathedraal dan naar beneden langs de Duro naar de oceaan en daar langs gelopen, onder twee kleine regen buitjes door. Wandel ze verder wij hebben een gele pijl gezien verder nogniet al wel aardig wat lopers.
    Groetjes.
  6. M rood:
    9 april 2019
    Gaat lekker Imre, een gezellige avond en succes voor morgen!!!
  7. Joop Jansen:
    9 april 2019
    34 km is een mooie afstand. Zou ik ook gedaan hebben.
    Fijne avond en morgen gezond weer op.
  8. Heleen en Gerard:
    9 april 2019
    Weer een mooi verhaal en wat een prachtige afstand heb je gelopen. Respect.
    Groet Heleen
  9. Wilma Raats:
    9 april 2019
    Prachtig weer Imre en wat ja je goed respect 🙏🏽 Lekker slacken straks en maar weer een fijne dag morgen.
  10. Elma:
    9 april 2019
    Zo heeft alleen lopen ook weer zn voordelen; opgehaald en gepamperd! Het lijkt zo zelfs OP familiebezoek 😃
  11. Theo:
    10 april 2019
    Goed, dat op tijd bent gestopt. Ik weet niet of nog bij Rene bent of er nog terug langs komt, doe hem dan de groeten!!
  12. Marion de Bood:
    13 april 2019
    Wat een geweldige service van die mensen, taxi op afroep. Heel mooi zoals je verslag doet van je wandelingen. Lees het met veel plezier.