16 e etappe van aqueda naar Albegaria a Nova.27km. Nog 300 te gaan. Halfweg

2 oktober 2018 - Albergaria-a-Nova, Portugal

Gisteravond een prachtavond gehad en samen het diner gemaakt. Klein keukentje, niet alle tools die je nodig heb, maar we hebben het gered. Maaltijd spaghetti gemaakt voor een heel weeshuis. Grote schaal met salades, wijn en bier. En heerlijke verhalen over de camino. Ook een beetje afscheid nemen. Een aantal gingen voor de 35 km, want die wilden er nog een dagje porto aan vastplakken. Ik heb Porto al gezien. Dus die 27km was voor mij genoeg vandaag. Vanochtend vroeg op pad. De route viel niet tegen. Uiteraard weer langs een autoweg. Daar krijg je in Nederland een vette prent voor. Door de bossen en dorpen met genoeg barretjes voor koffie en gebak. Om 9 uur scheen de zon al volop. Zou een warme dag worden. Onderweg weer door desolate dorpjes. Verlate bouwvallige huizen die aan hun lot worden overgelaten. Spookdorpen. Daar is het motto niet slopen, laten staan en verderop buiten het dorp gewoon een nieuw huis bouwen. Dat doen ze ook met industrieterreinen, gewoon laten staan, valt vsnzelf wel een keer om. Is veel goedkoper en grond zat.een Nederlands spoorbedrijf zou hiervan genieten. Dwars door zo'n dorp jakkeren en alles plat. Hoezo sloopvergunning en asbest gedoe. Op half 2 bij albergue aria a Nova aangekomen. Mooi terrein. Hangmatten en klein zwembad. Ga ik misschien nog gebruik van maken. Na 27km afscheid genomen van mijn Spaanse pelgrimsvriendin Villar.Een dag of 6 met haar opgelopen. Zij liep met een paar anderen verder. Ik pas. Ik loop op heel houden en ga zeker met dit bloedhete weer 32gr niet over de 30km. Het is geen moeten. Loop voor mijn plezier. Ook dat is de camino. Pelgrims gaan en komen, easy come, easy go. Nog 3 etappes naar Porto en dan de kust route. De temperaturen liggen daar rond de 24. Ook lekker. Ben tot nu toe de enige hier. De hospitalero is een paar uurtjes weg. Of ik de boel wat in de gaten wil houden en pelgrims de weg wil wijzen naar de slaapgelegenheden. Mooi klussie met een volle koelkast bier. Ik kom de tijd wel door.

Groetjes allemaal weer.

Imre

1. Fred Daniël:
    2 oktober 2018
    Het klink als een groot feestje als ik het zo lees. Wordt volgend jaar 65 .gaan dan de pro route lopen.
  2. Mimi:
    2 oktober 2018
    Al op de helft en al met al lijk je er toch van te genieten.
  3. Imre:
    2 oktober 2018
    Net als overal, je moet zelf de slingers ophangen. Ik vermaak me prima
  4. Ria de Jonge:
    2 oktober 2018
    Weer een mooi verhaal! Lekker relaxen in de hangmat?😀
  5. Joke koek:
    2 oktober 2018
    Mooie verhalen Imre. Leuk om iedere dag je verslag te lezen. Rustig aan en heul heul genieten. Gr. Gerard en Joke
  6. Anneke Gnade:
    2 oktober 2018
    Het is een feessie je verhalen te lezen Imre
    Veel plezier nog
  7. Siem:
    2 oktober 2018
    Het zijn weer mooie ervaringen, Imre ! Er ligt daar nog een mooie taak voor je Alberque -beheerder.........Het heeft ook weer enkele schitterende foto's opgeleverd.
  8. Maria Franssen:
    3 oktober 2018
    Mooi verhaal met ups en downs, als het leven zelf. Ik wens je nog mooie wandeldagen.