9 en 10 etappe. Tomar naar cortiga 25km en cortiga naar alvorge 30km. Nog 400 te gaan

27 september 2018 - Alvorge, Portugal

Tomar naar cortiga.wat een beroerd ontbijt. Ik had al bij anderen gelezen dat ze dat ook onderweg tegenkwamen. Rollen droge Marie, jam, jus de Orange of wat er voor doorging en koffie opwarmen in de magnetron. Wat een feest. Hup gauw onderweg naar de eerste koffie. Na 5 km voortreffelijke bak met een soort van cake. 2 bananen en extra drinken voor onderweg. Het zou een lange dag worden zonder al te veel water punten. Over stevige klimmen en dalen, raakte de voorraad water door de warmte op en werd ook lauw . Het was echt buffelen dit stuk. Holy Mo, echt afzien. Gelukkig was daar het tankstation, letterlijk en figuurlijk. Paar liter diesel en nu kunt weer op pad. Shop helemaal leeg gekocht en Coca-Cola was voor die dag mijn beste vriend. Na 25km bij de albergue was ik er wel klaar mee. Aftikken voor die dag. Mijn Italiaanse vriendinnen gingen na een stevige break nog 5 km verder. Afscheid genomen na een 8 tal dagen met hen te hebben opgelopen. Zij wilden graag coimbra halen. Dag later met de trein naar Porto en dan terug naar Italië. Volgend jaar verder. Prachtige dagen met hen gehad. Ik bleef achter in een prachtige albergue met eten en drinken, veel drinken om de waterhuishouding op peil te houden. En ff een tukje te doen. Was ik best aan toe. Wat wil je met 34gr. Even later kwam een spaanse dame binnen die we hadden ontmoet in fatima. Zij was er ook helemáál klaar mee , na wat spaanse krachttermen, werd het toch nog gezellig

Vandaag cortiga naar alvorge.30km

Vroeg op en in het donker gestart. Prima te doen en lekker koel. Na 5km liep ik op met een Canadees stel. Om de twintig minuten ging haar wekker af: time foor drink. I ask where is the bar? 20ml uit de veld les bedoelde ze. Rare mensen die Canadezen, maar ze waren wel lief. Op 20km had ik zoiets van, ik voel me goed. Stoppen. Het echtpaar wandelde door. Na een half uur arriveerde mijn albergue genoot, de Spaanse dame uit pamplona. Zij had ook zoiets, voel me goed, waarom stoppen? Oké then, go by the flow en samen nog 10km er bij gekluund . Dat werkt wel achter zo'n dame aan te lopen. Nog een keer een stop gedaan met mijn vriend coca cola met ijsblokken. Bidon gevuld met ijsklontjes en de laatste km's volbracht. Lopen we het dorp in, vroegen we bij de kroeg waar de albergue was. Einde dorp. Wij daarheen, op slot. Briefje op de deur, sleutel ophalen bij het café, ja lekker. Rugtassen maar neergezet en lopend terug. Die 1,5km heen en terug zit nog niet eens in de telling. Nou eerst maar in het café geproost op de camino, nog een keer en met de sleutel terug. Prachtig gebouw, splinternieuw en alleen met zijn tweeën daar, kan nog pelgrimsvolk bij komen. Vanavond eten en een biertje in het café. Iets van schnitzel met patat, altijd safe.

Vrienden van de camino, feestboekvrienden en reisloggervolgens, een fijne avond en zien wat de morgen ons weer brengt.

Imre

1. Amico Guiseppe:
    27 september 2018
    Hoi Imre goed voor je ontwikkeling met al die uitenlandse dames. Zo krijg je al een flinke talen knobbel. Ik geloof ook best dat zon dame voor jou stimuleerd. Veel plezier en succes.
  2. Ria de Jonge:
    27 september 2018
    Weer een bijzonder verhaal! Je maakt zoveel mee, dat het volgens mij voelt alsof er 20 dagen in een week zitten!
    Leuk om te lezen.
  3. Petrum Henricum:
    27 september 2018
    Ik lees in een ander reisverslag (2017) dat de Albergue in Alvorge niet erg schoon is. Klopt dat?
  4. Imre:
    27 september 2018
    Piet, zitten in een nieuw gebouw. Schone kamers, netto douches, schoon toilet, goede bedden. Wat wil je nog meer voor donativo . Ja stukkie terugkopen naar het cafe voor wat eten en een biertje. Geen klachten
  5. Mimi:
    28 september 2018
    Wel fijn te lezen dat je makkelijk onderkomen vindt iedere dag! Succes weer de volgende kilometers!
  6. Corry Pronk:
    28 september 2018
    Iedere dag is een verrassing! Je maakt wat mee tijdens je wandeltocht. Leuk om alle dagen mee te mogen beleven. Veel succes!!