De zuiderburen

28 april 2019 - Campsegret, Frankrijk

Van Grun-Bordas naar Campsegret. 18km

Gister nog een bijzondere gezellige avond bij Fons en Netty, waar we van een fantastische maaltijd hebben genoten. Jacqueline kon zich niet inhouden en heeft de hele pan met overgebleven sperzibonen maar leeggeten. Zonde om te laten liggen. Ze had honger als een paard. Mocht ook wel na de wandeling. Na de maaltijd was het nog lang gezellig met wat alcoholische versnaperingen. Prima geslapen allemaal en vanmorgen wachtte ons weer een pracht van een ontbijt. We hoefden niet vroeg op, want hij het volgende adres werden we zo rond 4 uur verwacht. Eindelijk weer eens een eitje bij het ontbijt en Hollands beleg. Fons bracht ons weer weg naar het punt waar hij ons had opgehaald. een warm afscheid  van van bijzondere gastvrije mensen en weer op pad. 18km over mooie paden, door bossen en landerijen. Jacqueline geniet van iedere graspriet. Geen dorpje te bekennen. Op ja, 1 dorpje, maar dat leek wel op Staphorst op zondag. Oh, het is zondag. Tuurlijk. Wat een stilte. En natuurlijk de enige kroeg van het dorp was ook gesloten. Toch maar even op een bankje gezeten. We hebben een klein buitje gehad, even gescholen en weer verder. En zo kwamen we toch nog onverwacht snel bij het adres aan. Wat weer een pracht plek.. Een statig huis op een heuvel met 20 hectare grond inclusief een zwembad. Echter te koud nog om uit te proberen. Wat een pracht van een uitzicht met weer heerlijke mensen. Vlamingen die hier 20 jaar wonen. Wat een leuk stel. Hij is kapper hier in het dorp en zij geeft mensen in de buurt yogales. Nou, helemaal in het straatje van Jacqueline.  Onderweg niet alleen veel lol gehad, maar ook weer mooie gesprekken met elkaar over het leven en hoe je ermee omga. Het was weer een heel mooie dag. Morgen gaan we richting Bergerac. Wel gebeld voor de overnachtingen, maar nog geen antwoord gekregen. Ach, en anders zien we het wel. Hier in ieder geval weer op een mooie plek en straks weer een heerlijke maaltijd.

Groetjes van mij en Jacqueline.

Imre

1. Mimi:
    28 april 2019
    Fijn om tijdens de Camino te bezinnen en te kunnen delen. Groet ook aan Jacqueline en mooie wandel dag samen morgen !
  2. Elisabeth:
    28 april 2019
    Oh klinkt heel goed Imre fijn dat jullie elkaar verstaan! Maak er maar een feestje van kunnen jullie samen vast goed! Bon Chemin
  3. Astrid:
    28 april 2019
    Mooie foto's van jullie pad vandaag !
    Jullie slaapplekken zijn echt heerlijk met gezellige mensen.
    Morgen weer zo'n fijne dag toegewenst,
    veel plezier en succes !
  4. Ellen:
    28 april 2019
    Je hebt wel prettig gezelschap bemerk ik
    Iemand die alles leuk vindt en geniet van de natuur en de pannen leegschraapt !
    Mooi zo'n intermezzo op je Camino !
  5. Joop Jansen:
    28 april 2019
    Ik blijf genieten van je verhaal en de mooie foto’s.
    Bon Camino
  6. Wim en Marianne:
    28 april 2019
    Wij hebben er in 2016 ook geslapen heel leuke mensen. Nu zijn wij in Cee gestrand morgen gaan wijmet de bus naar Finisteta en dinsdag met de bus naar Muxia Marianne heeft een enkel blesuren opgelopen. Geniet van elkaar groetjes.
  7. Willy Eradus:
    Veel plezier samen!
  8. Erika:
    29 april 2019
    Hey wat leuk dat je nu gezelschap hebt! Een en al gezelligheid wat fijn. Geniet samen verder van de camino! En Imre ik heb grote bewondering voor je, zo'n lange wandeling en je lijkt het zo goed te doen, zonder grote ongemakken. Petje af☺👍
  9. Nicolet Janse:
    29 april 2019
    Heerlijk om je verslagen te lezen...,ik moet nog wachten tot 2e helft augustus, dan mag ik ook weer los op mijn Camino..
    Geniet van iedere dag..!!
  10. Fons En Netty:
    29 april 2019
    Hoi Imre en Jacqueline, mooi dat het gisteren ook weer goed gegaan is met weinig regen. Vandaag moet het zonnetje er toch echt bij zijn. Jacqueline, hartstikke bedankt voor het lieve briefje op je hoofdkussen😘 We hebben genoten van jullie pelgrimsse gezelligheid. Hele fijne wandeling verder en we volgen jullie....