rustig aan, rustig aan.

20 maart 2019 - Lalobbe, Frankrijk

van Aubigny-les-Pothees les prothese naar lalobbe, 18 km.

Lieve mensen, alle volgers en bekenden.

Wat een lieve reacties, adviezen en andere heel goed bedoelde aanwijzingen. Bekenden van mij, die ook veel lopen vragen wel eens: Heb jij nou nooit wat met het lopen? Nee, iki heb nooit wat. Nou,besten mensen, ze kunnen nu rustig slapen. Ik heb ook wat. ontsteking aan mijn scheenbeen. En ik neem alle lieve adviezen zeer ver harte.  Natuurlijk ben ik zo eigenwijs als ik oud ben , maarIk ga het rustiger aan doen. met de afstanden en de km's per uur. Dus alles in een later tempo. Gister al ingezet en vandaag ook. En dat merk ik gelijk. Ging prima onderweg.  De gastvrouw hier heeft er naar gekeken en vond dat het er niet rood uitzag, dus lichte ontsteking. Rustig aan dus.  Het begint te jeuken. Dat is het begin dat het goed gaat komen, zei mijn moeder altijd. Tot zover het medisch bulletin. Onderweg wel weer dingetjes met wateroverlast en omgevallen bomen. Vanochtend prima ontbijt, stempel, betalen en uitgezwaaid. Het zwembad  in hun huis was gesloten. Gaat eind april weer open. Het moet teveel in de winter om het water op temperatuur te houden Heel rustig aan gedaan. Mooie niet te zware route. Hier en daar wat bossen ontweken, maar je ontkomt er niet altijd aan. Vandaag weer op een prima adres aangekomen. Heel hartelijk ontvangen en van iedereen die daar geweest is en mijn blog volgt de groeten gedaan. Agenda er bij gehaald en na hoor daar kwamen de namen. Heel leuk. Alle bagger van de kleren even gespoeld en een wasje gedraaid. Met de gastvrouw de routes voor de komende dagen uitgezet. Dit is.v.m. het rustiger aandoen. Komende etappes allemaal rond de 20km. We gaan het weer meemaken. Prima adressen overigens waar ik zit. Deze mensen wonen hier al een tijd en hebben een kamer voor pelgrims beschikbaar.

Lieve mensen bedankt voor alles reacties en adviezen. Ik ga ze wel opvolgen. Groetjes maar weer. Ben positief ingesteld en gaat het morgen niet over, dan maar overmorgen of volgende week. Ik blijf er zin in houden.

Imre

1. Josefine:
    20 maart 2019
    Hoi...goed bezig met rustig aan!! Heel leuk om je verhaal te volgen. Ik ben ooit vanuit Kaatsheuvel gelopen naar Santiago. Was een hele mooie tijd.....die gun ik jouw ook (zonder al te veel problemen ) bon camino Josefine
  2. Wilma Raats:
    20 maart 2019
    Hoi Imre, heel goed dat je het wat rustiger aan doet 👍 en hoop voor je dat je been gauw beter is! Maar wat een mooie foto met jawel de zon en een blauwe lucht heerlijk toch! Weer genoten van je verhaal ☺️ tot morgen.
  3. Lida Jonkers:
    20 maart 2019
    Goed dat je het rustig aan doe, komt het vanzelf weer goed, en zo lekker dat je zo positief ben, dat scheelt al het halve werk, weer mooie foto, 's, ziet er mooi uit daar, succes met je been,
  4. Simon en Emmy:
    20 maart 2019
    Een beetje rustiger aan en dan komt het weer helemaal goed Imre! Morgen weer een nieuwe dag, veel plezier!
  5. Edith:
    20 maart 2019
    Voor mij is het ontroerend om te zien dat de zon schijnt op de foto's.
  6. Astrid:
    20 maart 2019
    Volg je eigen ritme, keep calm. Neem je rust en loop zoals jij denkt dat het ok gaat. Dan komt het goed.... dat gaat jou zeker lukken !
  7. Elisabeth:
    20 maart 2019
    Hoera je bent verstandig!! Heel goed trots op jou :) En wij , je volgers, boffen dan ook want dan gaat de toch wat trager en zijn er meer verhalen! "Elk nadeel heb zijn voordeel"
    Keep on going!
  8. Liana:
    20 maart 2019
    Vervelend van je blessure. Als je het scheenbeen tijdens het lopen voelt, is het tempo te hoog. Probeer, als het kan, zoveel mogelijk te koelen en het been savonds omhoog te houden. Over het veteren heeft al iemand wat gezegd; niet te strak. We willen je verhalen nog niet missen. Buen Camino
  9. Marianne:
    20 maart 2019
    Wat heerlijk dat de zon nu schijnt. Je kent me niet, maar ik volg je graag. Je hebt een plezierige manier van schrijven. Ik hoop ook eens van huis uit te kunnen lopen.
  10. Janneke:
    Fijne dag morgen🍀
  11. Anneke Gnade:
    20 maart 2019
    Luister naar je lijf dan komt het allemaal goed 😁
  12. Jurjen:
    20 maart 2019
    Hallo Imre, zo eigenwijs ben je nu ook weer niet: je past je tempo aan je mogelijkheden aan. Dat is zelfs verstandig ;-)
  13. Margriet en Pierre:
    20 maart 2019
    Mijn man geniet ook van je verhaal.
  14. Helene Van veen:
    20 maart 2019
    O jee . Wat vervelend Imre .
    Inderdaad , na het lopen koelen en benen om hoog.
    Succes
  15. Joop Jansen:
    20 maart 2019
    Goed bezig. Rustig aan. Luister naar je lichaam.
  16. Sierk Ter Horst:
    20 maart 2019
    Oefeningen om splint (=ontsteking van het scheenbeenvlies) te verhelpen: voetzool plat op de grond en met je tenen doen alsof je een handdoek oprolt. Herhaal tot het vervelend wordt. Kan ook onder het lopen in de schoen. Succes!
  17. Ria:
    20 maart 2019
    Hoi Imre,wat heb jij het toch naar je zin en ik dacht steeds :wat doet jou lijf het toch goed,jammer van ongemak nu maar rustig aan en het gaat je lukken.Liefs en fijne reis
  18. Simone:
    20 maart 2019
    Tempo terug dan maar; komt goed! Sterkte ermee en veel liefs vanuit A’dam
  19. Jan steen:
    20 maart 2019
    Oké beterschap Imre doe rustig aan he
  20. Ellen:
    20 maart 2019
    Heel verstandig Imre , tempo en afstand aanpassen ! En goede humeur behouden dat is je kracht!
    Geniet dagelijks van je verhaal ook al ken ik je niet maar leuk om reis op deze manier mee te maken ! .keep going slowly !
  21. Wim en Marianne:
    20 maart 2019
    Irme bedankt voor jou mooie verhalen veel sterkte wij lopen met jou mee.
  22. Nicolet Janse:
    21 maart 2019
    Ik volg je graag...,hoop ooit zover te komen..
    Wens je mooie wandelingen toe...
    Buen Camino...😇
  23. Cees Schoutsen:
    21 maart 2019
    Ha Imre, inderdaad, rustig aan, been omhoog, rekken van de musc tibialis anterior (google), tennisbal onder de voet (reflexzone) evt koelen en ibuprofen, succes en hou je taai, gr
  24. Marina Ootes:
    21 maart 2019
    Rustig an jooje, dan komt ie weer goed!
  25. Mimi:
    21 maart 2019
    Wat naar Imre zal toch schrikken zijn (scheenbeen) je lijkt positief ingesteld daar kom je al ver mee. Heel goed dat je t rustiger aan doet. Geniet ervan en sterkte! Mimi
  26. Liana:
    22 maart 2019
    Onderstaand bericht stond vanmorgen in de Ultreia:
    Ik weet niet welke gids je gebruikt, maar misschien heb je hier wat aan. Buen Camino
    PELGRIMS OPGELET
    Aangepaste route in 2019 (pag 18)
    Van Bazancourt naar Pomacle 4,5 km
    Volg in Bazancourt de borden sportterrein. Neem de Rue de l’Esperance. Alsmaar rechtdoor langs school, sportterrein en suikerfabrieken. Ga bij de laatste fabriek naar links en vervolgens bij de rotonde naar rechts (D31) naar Pomacle.
    Van Pomacle naar Bétheny 8,3 km
    Loop Pomacle in en neem de Chemin Mopinot (Maupinot) naar rechts tot aan de D30, rechtsaf en vervolgens na 55 m linksaf, Chemin de Crevasson. Al maar rechtdoor. Na 3 km zal de kathedraal te zien zijn. Bij kruising met verharde weg (Route de Fresne) rechtdoor. Na ca 2 km buigt het pad naar rechts en komt het uit op een oude Romeinse heirbaan. Linksaf tot aan D74 (Route de Bétheny) en weer linksaf. (vervolg op pagina 19)