Puy en Velay

6 juli 2021 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Voor ik wegging had ik al bedacht ik doe een dagje de toerist uithangen in Puy en Velay. Sprak gister al pelgrims die vandaag al gingen starten. Soms pakken dingen mirakels goed uit. Vanochtend dus een rustige start met om 09.00 uir een ontbijtje. Daarna het stadje in. Dikke grijze regen en onweersluchten hingen boven het stadje. Op naar de kathedraal en het beeld op de berg. Daar begon het al licht te donderen en te druppen. Selfie maken, laten maken dus en rapido naar beneden. Hup de karhdraal in. Daar is het droog. Er kwam een partij regen naar beneden en flitsen. Ach arme pelgrims die ik vanochtend van mijn kleine balkon zag starten in korte broek en t-shirt. Blije gezichten van we mogen weer. Best eng met dit onweer door open vlaktes te lopen. In de tussentijd werd het even droog en gauw naar de koffiebar voor een lekkere vruchten punt met cafe latte. Wel verdiend dacht ik. En je mag je zelf wel verwennen. Lijkt net vakantie. In de straten weer koperkleurige schelpen op het trottoir.  En de de aanwijzingen op de hoeken van de straat. 1500km naar Santiago staat er op. Best een stukkie. Ik doe de helft. Tussen de miezer door naar de Gite waar ik overnacht. Gelukkig voldoende leeswerk op mijn mobiel. Kussen in je nek. Voetjes in de slaapzak en laat  de de boeren maar dorsen. Het regent nu zo erg dat de straat is verandert in een stromende beek. Vanavond nog wel ergens wat eten scoren. Maar dat komt vast goed. Morgen het echte werk.groetjes

Imre

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elisabeth:
    6 juli 2021
    Je kunt natuurlijk ook zwemmen!! Nou hoe dan ook toch een Buen Camino!!
  2. Imre:
    6 juli 2021
    Heb wel zwembroek mee en hoop dat onderweg ergens te doen. In Ostabat bij de Bask zeker, als ie open is.
  3. Helene Van veen:
    Goed uit gekozen.
    Morgen hopen op beter werk
  4. Annemieke Blom:
    6 juli 2021
    Wat een geluksvogel ben jij dat je vanochtend nog niet op pad hoefde. Waar overnacht je in Puy?
  5. Imre:
    6 juli 2021
    Gite de capuciners. Ligt in het stadje aan de route
  6. Ans Zonneveld:
    6 juli 2021
    Wat vandaag valt.....valt morgen niet.
    Geniet van je "snipperdag"!
  7. Margriet en Pierre:
    6 juli 2021
    Mooie dag. Hoop dat het droog wordt.
  8. Andries Tromp:
    6 juli 2021
    Hier in Noord-Frankrijk hetzelfde weer: soppend in je schoenen door de glibberige gladde paadjes van de GR-5. Ondertussen hopend op beter weer wat 's middags kwam. Maar vannacht en vanmorgen alweer buien, blij dat we een rustdag hebben.
    Succes, buen camino Imre!
  9. Bart:
    Have fun!

En als je nog een leuke herberg tegenkomt, laat maar weten ;-)
  10. Imre:
    Ik ga er op letten
  11. Willy Eradus:
    6 juli 2021
    Kwam weer goed af dus. Morgen hopelijk beter weer. Je geniet wel. Top!
  12. Wilma:
    6 juli 2021
    Klinkt als een fijne dag 😁 In ieder geval begonnen met een goede keuze! Ik wens je een droge dag voor morgen toe!
  13. Annelies:
    6 juli 2021
    Goed gegokt. Hoop dat het morgen wel goed is, succes!!!😎
  14. Patrick kleuver:
    6 juli 2021
    Ben toch jeloers op je dat je morgen weer aan een mooie uitdaging gaat beginnen. Bon Camino.
  15. Theo:
    6 juli 2021
    Mooi stad Le Puy, foto 11 het begin voor morgen, suc6 Bon Chemin!!
  16. Corry Pronk:
    6 juli 2021
    Hoop dat het weer morgen beter zal zijn. Ben je niet in dat grote Mariabeeld geweest? De kathedraal is ook fantastisch. Daar staat toch de zwarte madonna?
    Voor morgen een mooie droge wandeling met veel mooie momenten!
  17. Herman de Jong:
    6 juli 2021
    Hoi maat! Vanochtend mooi zonnig weer op de baan. Hoop dat voor jou ook de zon gaat schijnen. Goede reis!
  18. Elza:
    6 juli 2021
    Eerste stempel binnen, Imre.
    Leuk om je te volgen...ik hoop op mooi weer voor je. Al is het alleen maar overdag als je onderweg bent. Wat 's nachts valt.....
    Vanaf Cahors ga ik extra opletten hoe je het ervan af brengt. Daar hoop ik volgend jaar te beginnen en dan naar St.Jean pd Port.
  19. Marianne:
    6 juli 2021
    De kop is eraf en de stemming erin. Ik wens je een mooie start morgen en een muy buen camino!
  20. Maria Franssen:
    Mooi verhaal, lijkt me een leuk stadje. Morgen Buen Camino
  21. Annigje Jannink-Annink:
    6 juli 2021
    Wat fijn dat je ervoor gekozen had eerst even een dagje te 'acclamatiseren". Hopelijk is het morgen beter weer. Helaas kan ik zelf nog niet op pad, maar zo geniet ik met je mee. Althans ik hoop dat je veel zult genieten. Een mooie route met prachtige steden zoals Conques, Cahors. Ik ben er geweest en zou er zó weer graag willen zijn. Buen camino!
  22. Jurjen:
    6 juli 2021
    Het is heel herkenbaar. Gesprekken van mensen die meteen vertrekken, maken wat los. Dan ben je extra blij wanneer het weer je gelijk geeft om dat (toch) niet te doen. Maar dan heb je toch een lange dag voordat jezelf ‘los gaat’.
    Succes en plezier morgen!
  23. Ria van de Ven-Landzaat:
    6 juli 2021
    Na regen komt zonneschijn!!!!
  24. Ellen:
    6 juli 2021
    Super om weer als pelgrim morgen te mogen starten .Het is zo'n avontuur ! Elke dag weer een verrassing! Zelf gestart vanaf Gulpen (huis) 4 maanden onderweg naar Santiago! Buen camino!
  25. Imre:
    7 juli 2021
    Mooi, en hoever ben jij nu? Jij ook een buen Camino
  26. Elma:
    7 juli 2021
    Bon courage, Bon Chemin, Buen Camino!
  27. Ellen:
    7 juli 2021
    Ha Imre, nu in Esneux en vandaag naar Saint- Severin .Geniet ervan!
    Als er leuke adressen zijn hoor ik het graag
  28. Imre:
    7 juli 2021
    Wat is jouw route? Via podiensis?
  29. Miranda:
    7 juli 2021
    Buen Camino heel veel plezier en geniet er van👣🙏🌞
  30. Ellen:
    7 juli 2021
    Ha Imre , ja liefst wel al twijfel ik over traject tussen Vezelay en le Puy , erg leeg namelijk
  31. Imre:
    7 juli 2021
    Anders net als marianne die nu Reims voorbij is. Die wil ook naar Puy en Velay en gaat vanuit Vezelay met openbaar vervoer daar naar toe.