Prachtig lanschap

21 maart 2019 - Château-Porcien, Frankrijk

van Lalobbe naar chateau-Porcein. 21km

Gisteravond onder het genot van wijn ( ja ik zit in Frankrijk) heerlijke gesprekken aan de keukentafel. Over van alles en niks. Heerlijk weer even Nederlands praten. Vanochtend na een ontbijt met nederlands brood, een Franse ei en Hollandse kaas op pad met een stralend zonnetje. Het traject was prima te doen en zonder hindernissen. Paar keer over een onverhard graspad, maar allee, , ces't la fantastic, Heerlijk in een traag tempo aan de gang. Ging prima. Geen moeilijk gedoe onderweg, maar weidse uitzichten over landerijen. Af en toe een klucht. Dat is een helling, geen toneelstuk.Waar zijn de barretjes en de pittoreske cafeetjes met de Franse klapstoeltjes. Tsja, daar gaat de route in een wijde boog omheen. Helaas. Maar het ging lekker. In het dorpje aangekomen op zoek naar het pelgrimslokaal. Op je. 9 was er een. Deur open . 1 stapelbed, een toilet en een douche. Maar heel belangrijk..............café aan de overkant. Dus het hele electronica boeltje mee de kroeg in en op het blog aan het werk. Maar eerst even naar de farmacie. Laten zien wat er aan de hand was met mijn been en in al zijn wijsheid zei de apotheker dat ik  een tube zalf meekrijg. 3 keer per dag smeren. En een bak vol paracetamolletjes. Ben niet van de ibupronogwat, dus dat was gauw klaar. Heerlijk aan de leffe nu, ja, ik wordt leffe specialist, achter mijn tablet. Onderweg trouwens ook heerlijk in T-shirt gelopen. Zelfs armen ingesmeerd, doe ik eigenlijk nooit,  maar je weet het maar niet.. Zonnebril op en gaan. Overigens onderweg wel een vette pauze gehouden. ja, beetje om mijzelf denken. Ik wordt verstandig. Het gaat wel beter ( der. RdJ, onderling taalgrapje). Morgen richting bazancourt. Moet wel, onderweg is er verder niks te overnachten. 24km ongeveer, ristig aan en mooi weer.. Straks hier in het café aan de vette hap. Ik ben van de vitamine 3-V's. Vlees, Veel en Vet. Nou, mag ook wel weer een keer. In Reims maar eens kijken naar bretels. Broek begint af te zakken.

Nou lieve mensen, de spirit zit er nog in. groetjes allemaal en geniet van de dingen die op je pad komen.

Imre

1. Margriet en Pierre:
    21 maart 2019
    Hoop dat je een flinke veilgheidsspeld bij je hebt om je broek wat in te nemen.
  2. Petrum Henricum:
    21 maart 2019
    Jouw spellingschecker doet af en toe heel rare dingen. Die kun je ook uitzetten. 😂😂
    Blijf voorzichtig doen met je schenen. Die heb je nog heel erg nodig om in SdC te komen.
  3. Imre:
    21 maart 2019
    Spellingscontrole. Doet raar. Het vernietingend al gecorrigeerd maar op de een of andere manier werkt het niet. Moet zijn geniet. Ja beetje raar
  4. Jan steen:
    21 maart 2019
    Begrijpen het evengoed wel hoor succes
  5. Ria de Jonge:
    😂😂😂
    Goed advies van Piet. Over je schenen met name...
    Mooie foto's weer. Zie geen andere pelgrims, of heb je die weggegumd?
    Fijne avond!
  6. Marina Ootes:
    21 maart 2019
    Mooi te horen dat de spirit er nog in zit, proost !
  7. Marcel:
    21 maart 2019
    Hai Imre, leuk om al je dagen te volgen. We duimen voor snel herstel van je scheen. Vandaag weer terug in Dublin na paar dagen NL en Alkmaar. Was erg leuk met de jongens even bij hun oma en John. Leuke dingen gedaan. Rustig aan en geniet zoveel mogelijk! Grtz uit Ierland.
  8. Willy Eradus:
    21 maart 2019
    Iboprufen is ontstekingsremmend..paracetemol niet. Als het een ontsteking is is ibopr beter. Maar misschien zit het ook in die zalf. Pas goed op jezelf. Je moet nog een heel stukkie. Maar zo te horen blijf je er wel vrolijk onder. Top!
  9. Simon Swart:
    De Leffe begint te werken Imre 👍😏🍻🍻
  10. Astrid:
    22 maart 2019
    De spellingscontrole wordt mogelijk wat beinvloed door de Leffe 😂.
    Heerlijk, geniet van het goede leven !
    Sterkte met je been, rustig aan doorgaan en het de tijd geven.
    Veel plezier en succes !
  11. Helene Van veen:
    Fijn dat het goed gaat.
    Lekker zonnetje erbij en Leffe 🤗
    Imre, mag ik vragen wat voor zalf je hebt gekregen?
    Ik heb ook snel last van mijn schenen.
    Ik ga in mei lopen .
  12. Elma:
    22 maart 2019
    Op de route v vandaag werd ik 2x binnengeroepen voor n bakkie, blijkbaar bond Jacobus t nodig dat ik t rustiger aan deed. Hopelijk zijn beide dames vandaag ook in de tuin aan t werk 'voor' jou. Fantastisch te lezen dat je t eigenwijs rustig aan doet. Nu even wat minder km, die haal je verder op de route vast wel in. Sante!