Reims nadert

22 maart 2019 - Bazancourt, Frankrijk

van chateau-porcien naar Bazancourt. 22km

Het "hok" waar ik gister in verbleef, was en bleef voor mij. Niemand,eigenaar of beheerder gezien. Tsja, waar moet ik mijn donatie laten. Nergens een doosje of bus te vinden. Nou, groetjes dan maar. Gisteravond wel weer prima gegeten in het plaatselijke cafe, waar het een beetje vrijgezellenavond leek. Iedereen die binnenkwam ging iedereen een hand geven. Mij dus ook. Ou1, je suis imre de pays bas. Geen idee wat ik er mee moest en heb de hand maar weer teruggeven. Ja, wat moet je anders. Overigens bleek achteraf dat er nog een pelgrimsruimte elders in de straat was. Waar ik belandde op nummer 11. Die was toevallig open en het andere adres is op je 61 in dezelfde straat. Mooi voor degenen die nog achter mij aan komen. Vanochtend eigenlijk vroeg wakker en dat hoppa, karren met de geit en gaan. Mooi rustig aan gedaan. Alvast een waarschuwing voor degenen die nog achter mij komen: er is tussen chateau-porcien en Bazancourt niets te eten of te drinken. Dat je het weet. Aanrader de supermarkt vlakbij de overnachting even leegplukken. Weer hele lange weten, prima voor mijn voeten overigens en verre uitzichten. En ook nog eens prachtig weer. Wat wil een mens nog meer. Eigenlijk een overnachtingsadres. Bij het gemeentehuis aangekomen. Maar die gingen pas om 3 uur open. Dus eerst maar eens kijken of er wat eten en drinken is in  dit stadje. En dat was er. Zo rond half 3 eens polsen bij het gemeentehuis.Ja hoor een aardige dame zocht de sleutels en ik kreeg een stempel. Op naar de locatie. Een voormalig theater en de overnachting is in de artiesten kleedkamer. Omdat het gratis is mag jezelf het bed in elkaar zetten. Prima toch. Simpele Truuk klaar, zitten en er braken drie latten en een paar vielen er uit. 2e bed dan maar. Precies hetzelfde. Twee matrassen nu op elkaar en de slaapzak er op. Straks het centrum in kijken wat er allemaal aan eetbaars is. Met de beentjes gaat redelijk tot goed. Het is nog niet over. Smeerseltje werkt wel. Loopt gesmeerd. Moet dat 3 keer per dag doen en de hele week. Ga er niet vanuit dat ik morgen gelijk weer over de 80meter horden ga. Overigens heb ik dat nog nooit gedaan.

Nou lieve mensen, ook weer bedankt voor de tips, want de route morgen naar Reims is aangepast. Dus opletten.

groetjes.

Imre

1. Astrid:
    22 maart 2019
    Klinkt goed...mooie vrijheid, humor en gezelligheid. Ga zo door !
  2. Wim en Marianne:
    22 maart 2019
    Zij mogen daar wel eens nieuwe bedden kopen deze stonden er 6 jaar geleden ook al er is in het dorp een.leuk restaurantje om te eten heel relaxt eet smakelijk straks en goede reis verder. Sterkte met je benen.
  3. Brigitte Vis:
    22 maart 2019
    Pfff lange eindeloze wegen 😳 voel je af en toe niet eenzaam 🤭😃😂 waar is de eindhalte Imre? Hoeveel km metertjes moet je nog 🤔Fijne avond en slaap lekker voor straks 😘
  4. Brigitte Vis:
    22 maart 2019
    Je hebt gereageerd maar kan het niet terug vinden? 🙄
  5. Trudie Meijer:
    22 maart 2019
    Ik geniet van je verhaal Imre.
    Wat is het voor smeerseltje wat je op je been moet strijken?
    Groet Trudie
  6. John klever:
    22 maart 2019
    Zijn geen beste bedden hoop dat je vanacht nog een beedje kunt slapen . Ook mooie foto’s voor morgen weer een mooie wandeling .
  7. Heleen en Gerard:
    22 maart 2019
    Wat een heerlijke reisverhalen met humor geschreven. Ik hou ervan.
    Succes morgen
    Groet Heleen
  8. Ria de Jonge:
    22 maart 2019
    Door bed, wat zeg ik, bedden, gezakt?
    Dacht dat je was afgevallen 😀...
  9. Holger:
    22 maart 2019
    Ben er eens voor gaan zitten om te lezen hoe het je vergaan is sinds je bij mij overnachtte. Wat een feest Imre, die tocht van jou. Ik krijg nog meer zin om ook weer op weg te gaan. Dat gaat dus zeker gebeuren. Geniet van je tocht!
  10. Patrick kleuver:
    22 maart 2019
    Ik snapte al niet wat je in zo'n oud hok deed. Want inderdaad verderop was een gemeentelijke onderkomen met 8 bedden en hele mooie sanitaire. Je moest bij het cafe aan de overkant betalen en kreeg daar de pincode van de voor deur. Maar je hebt geslapen. Bon camino
  11. Helene Van veen:
    22 maart 2019
    Fijn dat het smeerseltje lijkt te helpen.
    Heb je al bretels gevonden
  12. Elisabeth:
    22 maart 2019
    Oh Imre wat mooi toch om te lezen en wat roept het veel herinnering op. Wij sliepen in de Gemeente Gîte gratis maar wel krapjes en eten pelgrimsmenu, aan de overkant bij vertrek kregen we na 6 km een lift, was regenachtig en een stukje vonden we prima,, maar mevrouw bleef gewoon doorrijden dus.... en de vlg dag naar Reims.. tojonge viel niet mee ook regen en 20cm groter vanwege de klei onder de schoenen! Vergeet de lachende engel niet bij de ingang van de kathedraal en wij namen een taxi naar Cormontreill, bij de Clarissen en bleven daar tijdens de Paasdagen en maakten dus ook de Paaswake mee. Overigens verder ook een prima adres om een exra nachtje te blijven, je krijgt 2 warme maaltijden per dag dan :) Mooie aankomst in Reims, k vond dat wel emotioneel toch eer soort van eerste mijlpaal! Bon Chemin ami pellerin