de pijpen eraf

29 april 2019 - Bergerac, Frankrijk

Van Campsegret naar Bergerac. 25km

Gisteravond aan de Belgische stoofvlees geweest. Net geen Vlaamse frieten erbij, maar het was weer een partij heerlijk!!!!!!. Leuke mensen ook weer. Leuke gesprekken weer aan de dis en de naborrel. Prima nacht gehad, Jacqueline wat minder door mijn zaagwerkzaamheden, maar dat moet even wennen. Vanochtend volop ontbijt en weer op pad. eerst even de bakker bezocht voor wat croissant en en chococroissants en we konden starten. Heerlijke wandelwegen weer richting Bergerac met prachtig veel genietwerk. Het werd steeds warmer, jas uit en voor het eerst de pijpen van de broek afgerits. oei oei wat een witte benen. Voorlopig maar een tijdje in korte broek lopen. De weersverwachting leent zich er wel voor om de komende 10dagen in korte broek te starten. Wat een mooi stadje dat Bergerac. Daar eerst even een schandalig grote bak frieten weggewerkt met een broodje kebab. Maar onwijs lekker. Wij overnachten in de buitenwijken op het industrieterrein bij een compagnille. Iets anders was niet te krijgen. De 2 adressen in het boekje waren zelf weg, dus even wat zoeken en gelukt. We zitten tegenover de MacDonald en Buffalo steakhouse. Dus voor het uitzoeken. Bij de super alvast ingeslagen voor de dag van morgen. Lang dagje met de nodige kilometers en weinig te krijgen onderweg. Jacqueline slaat zich heel dapper door de kilometers heen en iedere dag is het een ietsje meer. de eerste 2 dagen tegen de 20, vandaag rond de 25km en morgen weer iets meer. Het kan even niet anders omdat er tussen de 2 plaatsen weinig of niets is. Morgen in een pelgrims herberg in santa foy de grande. Al gebeld en redelijk vol allemaal, maar we hebben plek. Het gaat zo heel gezellig met Jacqueline en ze voelt de spiertjes wel. Maar dat is heel normaal na drie dagen wandelen. Ze geniet wel van iedere meter en is een heel leuk en prettig gezelschap. Ik wens jullie allemaal weer een heel fijne avond en groetjes

Jacqueline en Imre

1. Heleen en Gerard:
    29 april 2019
    Wat fijn dat het zo goed gaat en dat er volop wordt genoten.
    Groet Heleen
  2. Annelies:
    29 april 2019
    Als jij maar goed op onze schoonzus past...................
    Succes en wandel ze
  3. Joop Jansen:
    29 april 2019
    Lekker zonnetje, goed eten, kortom lekker genieten.👍
    Bon Camino
  4. Astrid:
    29 april 2019
    Heerlijk, Belgisch stoofvlees ! Volgens mij hebben jullie de frieten later wel ingehaald, groot gelijk, lekker eten (en drinken) is ook een belangrijk deel van een gezellige, mooie tocht.
    Respect voor Jacqueline dat ze zo goed de km meeloopt !
    Morgen weer een fijne dag met elkaar, zonnig genoeg voor de korte broek in elk geval.
  5. Els Patrick Lambert:
    29 april 2019
    Die frieten hebben jullie goed verdiend vandaag ! Blij te vernemen dat jullie tocht goed verloopt, geniet ervan !! Veel liefs,
  6. Wim en Marianne:
    29 april 2019
    Beste Irme dat klopt wij zíjn in 2015 gestopt in Bergerac en in 2016 in Logrono en in 2017 in Santiago. Wij zittennu 4 dagen in Cee zijn vanochtend naar Muxia geweest en gaan morgen met de bus naar Finistera en woensdag terug naar Santiago en donderdagnaar huis.
    Wij wensen.jou nog een fijne tijd en met Marianne gaat het al wat beter.
    Bedankt voor jpu..medeleven groetjes van Marianne en Wim.
  7. Elisabeth:
    29 april 2019
    Leuk leuk! En natuurlijk goed meren die melkflessen. En als je in SdC aankomt heb je gezellige camino sokken aan! Verschil zie je als in SJPdP aankomt. Die nog moeten beginnen hebben witte benen en jij hebt witten sokken. Grappig!
    Wil je misschien nog wat adresjes weten? Bon Chemin.
  8. Elma:
    30 april 2019
    Vanaf hier veel pelgrimsherbergen waar helaas vaak maar beperkt plaats is. Sommige kun je reserveren, probeer een dag of 2 vooruit te bellen. Helaas geldt bij sommige herbergen wie 't eerst komt... 3 jaar terug was dat het geval bij de mooie herberg in Orthez (6 bedden). Zorg dat je genoeg koffie en lunch spullen in je tas hebt want je komt overdag niet veel tegen. Hoe vaak ik zei: kerktoren in zicht en helaas geen bar meer aan de overkant. Ultreia
  9. Ria de Jonge:
    Mooie foto's weer, Imre.
    Zo stoer van Jacquline, en dan ook nog met die bepakking! Fijn dat het jullie het zo goed hebben samen, welkome onderbreking voor je in al die tijd.
    Fijne dag samen, met veel genietmomenten!
  10. Anneke de Groot:
    30 april 2019
    Met een gezellig wandelmaatje mee loopt het toch een stukje lichter. Je gaat lekker hoor Imre. Buen Camino vanuit Hoogwoud!
  11. Cees Schoutsen:
    30 april 2019
    Ha Imre, vannacht vlieg ik naar Porto dus zal ff je verhalen op een laag pitje moeten zetten maar komt goed, veel plezier zo samen. gr Cees