record voor jacqueline

30 april 2019 - Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt, Frankrijk

Van Bergerac naar Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt. 30km

Gisteravond onze buik nog even volgegeten bij de Buffalo Grill. een onwijze bord vol met een heerlijke steak. Best wel een kanjer van een lap vlees en een bord frieten erbij voor een weeshuis. Goed geslapen en vroeg er uit, want het zou een warme, lange wandeldag worden. nauwelijks Bergerac uit of we gingen de wijnvelden in en dat zou de hele dag een beetje zo duren. Dwars door, in, langs, erdoorheen,afijn noem maar op, alles was zijn. Wel dikke vette heuvels moeten nemen. Met weer prachtige uitzichten. En zoals door heel Frankrijk waar we lopen, geen bar open. Dus af en toe op een stukje gras tegen een boom of huisje pauze gehouden. Echt afzien dus. maar we hadden er een beetje op gerekend en Jacqueline had een hele SRV-wagen vol met proviand. Eerlijk verdeeld over beide rugzakken. Ik de kaas, bananen, wijn, pinda's, druiven etc. etc. En Jacqueline de croissants. Ja, Hans sjouwt thuis ook alles. Toen ik mijn rugzak om had, kreeg in meelij met Hans.. Maar onderweg werd de rugzak leger en leger. Jacqueline eet n.l. als een dijkwerker. Voor de middag waren we door het meeste heen. Zo rond 4 uur bereikten we het plaatsje. De eerste bar was voor ons. Ik had net een mailtje gekregen van het bedrijf waar ik auto's voor rij. Afrekening vakantiegeld. Nou, daar gaan we even stevig op drinken. Kon het bestand niet openen, dus maar even op de rekening gekeken. Wel, wel, wel, wat een gigabedrag 1 euro 38. Gierend van de lach proosten we op het biertje van het vakantiegeld. Was gewoon een correctie dus. Op naar het overnachtingsadres . Aangekomen. Ik had gister gebeld. Wilt U daar heen??? nou, dat zou ik niet doen. Is een tehuis voor daklozen. Nou ja, dat zijn wij ook een beetje. Heel aardige mevrouw ging voor ons bellen en even later kwamen we aan bij de refuge bij de kerk aan de overkant van de rivier de Dordogne. Heerlijk, eindelijk na 30km. Mijn complimenten aan Jacqueline die het vandaag presteerde om de langste afstand in haar wandelcarriere te maken, inclusief rugzak. Grote bewondering, Chapeau en high five. Ze mag er trots op zijn. 30km in de warmte. Goed hoor.

Straks even het stadje in voor wat eten en wat te knabbelen voor morgen onderweg en het ontbijt. Ik groet jullie allemaal vanuit een warm Frankrijk.

Imre

1. Ellen:
    30 april 2019
    Geweldig knap van jullie beiden !
    En de motor moet wel draaien dus veel brandstof erin !
    Prachtig verhaal over de gulle vakantietoeslag ! Toch een lekker biertje op gedronken .gelijk heb je ! Veel plezier nog samen daar !
    Groetjes Ellen
  2. Willy Eradus:
    30 april 2019
    30 km pfff. Petje af. Niet overbelasten he. Vooral voor Jacqueline. Ik doe het haar niet na...denk ik.😂
  3. Wim en Marianne:
    30 april 2019
    Iirme leuk weer al de verhalen het gaat mu wel een tijdje plater worden geniet er van mooi weer dat is ook supper. Groetjes van ons.
  4. Anneke Gnade:
    Toppers💪
  5. Astrid:
    30 april 2019
    Mooi verhaal over de vakantietoeslag, dat zegt alles: geld doet er niet echt toe.
    Jullie hebben een heel goede tijd en daar gaat het om. Prachtige foto's !
    Morgen veel plezier en succes !
  6. Patrick kleuver:
    30 april 2019
    De deur uit linksaf is een grote supermarkt. Je slaap op een mooi adres hebben ze nog die mooie bedden met de jacobsschelp er in geneden met de tempur matrassen.
    Morgen op de brug zie je dat je nog 1100km te gaan hebt. Het zou zo maar dat je binnen 11 dagen in Spanje bent. Veel succes lees elke dag mee morgen naar Saint-Ferme?
  7. Piet Rosenhart:
    30 april 2019
    Ha, in deze voormalige pastorie heb ik in 2007 en 2013 ook geslapen. Vlakbij woont mijn vriend Jean-Claude Bezies die ik in 2007 ontmoette op weg naar Santiago. Als je in deze streek heel mooie bordjes tegenkomt met spreuken om de weg naar Santiago aan te geven, dan heeft hij ze geschilderd. Ik heb ze al op verschillende blogs gezien. Buen Camino!
  8. Heleen en Gerard:
    30 april 2019
    Ik zit hardop te schateren, wat kun je toch vermakelijk schrijven.
    Groet Heleen
  9. Wilma Raats:
    30 april 2019
    Wauw knap Jacqueline 💪 Buen Camino!!
  10. Mimi:
    30 april 2019
    Buen Camino morgen, ik volg jullie op de voet.
  11. Helma Bexkens:
    1 mei 2019
    Ik vind jullie (en de jouwe) prestatie(s) fantastisch. Ik doe het je niet na!!
  12. Joop Jansen:
    1 mei 2019
    Mooi verhaal en super foto’s. Zo kom jezelf ook nog eens een keer in beeld.
    Bon Camino.