Van moissac naar Auvillar

28 juli 2021 - Auvillar, Frankrijk

Prachtig door het stadje Moissac richting canal de la garonne. 15km langs een kanaaltje waar de pleziervaart door heen gaat om van Bordeaux naar de Middellandse zee over te steken ipv om spanje heen. Met een wereld aan sluizen. Halverwege kon je nog een andere route nemen, maar de bergen trokken niet bij de meesten. Dus bord niet gezien (🤪) en door over het vlakke. In 2012 daar ook gefietst met mijn europarour. Mooi rustige wandeldag zo met bewolking. Zo mag je er nog wel een paar hebben. Alleen het klimmetje naar Auvillar was best steil. Adres opgezocht en ja hoor. 15.00 uur pas open. Dus het dorpje in en de 70plus hanggroep opgezocht. Leuke gesprekken weer gehad met nieuwe  pelgrims die in Moussac starten en wat kwijt die dar stopten. Voor het avondeten moest je reserveren. De de plaatselijke supermarkt opgezocht en daar wat gehaald en met de pelgrims gegeten hier in de B&B. Prima plek. Morgen weer iets van 20km. Heuvelachtig, dat weer wel. We gaan het weer meemaken. Groetjes allemaal

imre

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim en Marianne:
    28 juli 2021
    Irme leuk weer jou verslag ook bijzonder om langs het kanaal te lopen het lijkt evenbeeldje op het kanaal van deSeine.
    Jij red het wel verder nog veel plezier. Groetjes.
  2. Margriet en Pierre:
    28 juli 2021
    Zo te zien vandaag genoeg calorieën binnen gekregen. Kun je morgen op teren.
  3. Elza:
    28 juli 2021
    Lekker rustig wandeldagje. Bewolking is niet erg als t maar droog blijft. Volgens mij is het vervolg van de route niet erg bergachtig. Je loopt toch richting kust. Pas als je aan de voet van de Pyreneeën komt begint het betere klimwerk, volgens mij. Buen Camino Imre.
  4. Annemieke Blom:
    29 juli 2021
    Wat een plaatje is die foto van die tuin! Is dat je B&B? Heerlijk zo’n relaxed dagje!
  5. Imre:
    29 juli 2021
    Ja daar sliep ik. Midden in het centrum bij het marktpleintje. B&B de baladin. Statig huis met aardige mensen.