Van Le Romieu naar Condom

31 juli 2021 - Condom, Frankrijk

Tja toen ik gister mijn blog schreef kon ik ook niet vermoeden wat er nog achteraan kwam in dit dorpje van nauwelijks 200 inwoners. Eerst Dieter. Als ik zeg swiebertje dan zeg ik niks te veel. Zijn huis lijkt wel een uitdragerij uit de tijd van Stiefbeen en Zoon. Ik had met wat medepelgrims  op een terras gezeten tot het tijd werd voor het eten bij Dieter. Zelden zo’n klerebende gezien in de keuken waar we gingen eten. Hele redelijk nieuwe keukenblad stond vol met rotzooi. Niet te filmen. Mocht wat foto’s maken maar niet van de woonkamer. Hoe hij het voor elkaar gekregen heeft een diner voor ons klaar te maken? Ik heb geen flauw idee. Overigens smaakte dat allemaal. Na afloop koffie. De percolator werd op de inductie plaat gezet. Prima koffie. Maar het verschil in jaren vande percolator en de inductie plaat is zo groot. Ik keek met een big smile in de rondte. De koelkast stond op een kistje. Dan hoefde je niet zo erg te bukken.  O ja hij was ook oude boeken hersteller. Keukentafel etc lag er vol mee. Boeken van vorige eeuwen met leren kaften maakte hij weer als zoals toen. Prachtig. Wij vieren waren vol verbazing. Opeens zien we wielrenners voorbij komen. Dat was de finale van de ronde van Le Romieu. Hup terras biertje en kijken. Ik heb mij verbaasd en ingehouden gelachen. Humor ligt op straat. Vanochtend stond Dieter al klaar met het ontbijt en de rekening. Eigenlijk onbetaalbaar zo’n overnachting. Wij op pad en napraten (engels) over waar we terecht gekomen waren. Gieren van de lach. Wat is er dan nog mooier wandelen dan even youtube aan te zetten en het nummer la montagne van Jean Ferrat aan te zetten. In Nederland vertaald gezongen door Wim Zonneveld “het dorp”. Daar lopen dan 4 ouwe kerels tussen de zonnebloemen het voluit mee te brullen. Ik in het Nederlands dus. Bij iedereen stonden de haren overeind. Wat een mooi begin van de dag. Later zou het gaan regenen en nat aankomen in Condom. Maar dat moment pakten ze ons niet af. Had een plek bij de zusters Carmel. Alles hangt nu te drogen. Als het droger wordt waag ik mij nog even het stadje in. Hoe mooi kan het allemaal zijn als je de lol en de schoonheid maar ziet. Dan vliegen dingen zo voorbij. Morgen naar Montreal. Nee niet die in canada. Groetjes

imre

1. Helma:
    31 juli 2021
    wat heerlijk, dat Swiebertje verhaal. Geen foto's, maar dat komt vast nog wel
  2. Imre:
    31 juli 2021
    Je was erg snel met reageren. Foto’s inmiddels geplaatst. Duurt hier altijd even met het internet.
  3. Hans van Diepen:
    31 juli 2021
    Veel plezier verder en groetjes
  4. Miranda:
    31 juli 2021
    Fantastisch wat leuk dat we mogen mee genieten 👍 nog veel succes en plezier 👣🙏🌞🍻
  5. Ria van de Ven-Landzaat:
    31 juli 2021
    Oh wat geniet ik van je verhalen, je ontmoetingen en foto's!!! Gevoelens van heimwee!
  6. Jacobus:
    31 juli 2021
    Heerlijk al die verhalen, loop zelf ook mee zo!!
  7. Margriet en Pierre:
    31 juli 2021
    Een toch geordende chaos in de keuken. Goed dat we niet alles zien. Als het gezellig en ook nog smakelijk is kan het niet meer stuk
  8. Jacqueline:
    Ach ach ach ach ach.
    Doet me ergens aan denken 2 jaar terug. Je moet er bij zijn want het is soms gewoon niet uit te leggen.
  9. Annemieke Blom:
    Geweldig je verhaal!!
  10. Lida Jonkers:
    31 juli 2021
    Wat weer een mooi verhaal, dat zijn de leuke dingen, die pakt niemand je meer af, geniet ze verder, groetjes
  11. Wim en Marianne:
    31 juli 2021
    Prachtig dit verhaal dar vergeet je nooit meer, jammer dat het later regende gelukkig weer een slaap plaats om te drogen.😂🎶🎶 .
    Irme heel leuk om mee te beleven groetjes.
  12. Margriet Mooij:
    31 juli 2021
    Als je al zingende kunt wandelen ben je aan het genieten , groeten van Kees en mij,
  13. Willy Eradus:
    Levensgenieter ben je! 😄👍
  14. Tileke:
    31 juli 2021
    Hij heeft wel echt zijn best gedaan, der Dieter, met zijn koperen attributen en gezellige strengetjes knoflook.
  15. Imre:
    31 juli 2021
    Jij ziet al meer dan ik gezien heb. Er was ook zoveel
  16. Tileke:
    31 juli 2021
    Grâce à vos photos, monsieur Revers!
  17. Elza:
    31 juli 2021
    Ik zie jullie al zwalkend over de weg gaan. Jammer dat er geen filmpje van is. Sommige pelgrims laten 'ons thuis' ook meegenieten.
  18. Jurjen:
    31 juli 2021
    Mooie verhalen weer Imre!
  19. Ans Zonneveld:
    31 juli 2021
    Heet deze familie Jan Steen? Prachtig...het zijn vaak de gemoedelijkste gastadressen.
    De zonnebloemen staan er zomers bij!
  20. Josefine:
    31 juli 2021
    Verhalen om niet gauw te vergeten. Ik hoop voor je dat het nog droog is geworden!
    Bon chemin
  21. Andy:
    31 juli 2021
    Zo maak je wat mee. Ik had even een flashback van een overnachtingsadres 2 jaar geleden in Frankrijk waar jij toen ook bij was Imre. Maar dan anders. Heerlijk die lol daarna. Dat pakken ze je niet meer af.
  22. Imre:
    31 juli 2021
    Ja die weet ik nog. Eten werd in de schuur bereid. Ratten over de vliering
  23. Andy:
    31 juli 2021
    Ha ha, ja en liters rode wijn en blaffende honden🤣 Maar gastvrij waren ze wel. Net als jij nu beschrijft…..
  24. Corry Pronk:
    31 juli 2021
    Wat heerlijk om te lezen. Ik zie het gewoon voor me. Zingend wandelen en eten tussen een gezellige rotzooi. Geniet van alles!
    Veel wandelplezier Imre. Op naar de dag van morgen.
  25. Ellen:
    31 juli 2021
    Geweldig , lijkt net een film ,alleen is het echt ..Bijna niet over te brengen lijkt me . Wat een lol met die mannen
    Geniet ervan !
  26. Anke:
    31 juli 2021
    Heerlijk om te lezen je verhaal. Jullie hebben echt heel veel pezier gehad mooi om op terug te kijken. Vergeten zul je het nooit.
  27. Elisabeth:
    3 augustus 2021
    Oh oh je hebt het slecht!! Ben beetje jaloers mag wel hè?!