Pelgrims komen, pelgrims gaan

15 april 2019 - Gargilesse-Dampierre, Frankrijk

Van Cluis naar gargilesse.16km

Gisteravond heerlijk gegeten. Samen met Christiaan aan de kokerij gegaan. Hij de pasta,ik de saus. Prima combinatie. Wijn en biertje erbij. Zo tegen half 10 werden de bedden opgezocht. Vanochtend had Christiaan al vers brood gehaald bij de plaatselijke bakker en ik heb de aaieren en spek gebakken. Prima ontbijt. Daarna op pad en cluis uit. Het was niet koud in tegenstelling tot gister. Vlak buiten cluis over een mooie oude spoorbrug. 15 naar geleden is het spoor opgeheven en nu bestemd voor wandelaars en fietsers. Prachtig uitzicht op de brug. Leuke gehuchtjes en dorpjes door en de wegen waren niet al te moeilijk. In Gargilesse aangekomen op zoek naar de Albergue municipal. Nou, die was dicht en het plaatselijk chambre de haute kost 70 euro. Laat maar. Wij daalden af naar de camping. Restaurant was open. Altijd de wandeldag besluiten met een biertje. Ik vond het prima. Na het biertje zegt Christiaan opeens "ik ga door". uhhh effe schakelen. We zouden hier blijven , maar hij vond het te vroeg en wilde ook wat meer km's;en per dag lopen. Hij wilde voor 1 juni in Santiago zijn. Nou, vandaag dus 20 erbij voor hem. Ik was klaar voor de dag. Hand gegeven en uitgezwaaid. En zo gaat het op de Camino.  Zo vind je de een, zo laat je de ander. Ieder maakt er zijn Camino van. Prima toch. Gevraagd bij het restaurant waar de chalets zijn voor de pelgrims. Nou, zei die dame in het Nederlands, dat ga ik u zeggen. Er staan er 10 op het beeldje en op een ervan staat een bordje. Pelgrim. Deur is los. Prijs staat op het brief en er ligt een enveloppe bij voor het geld en dat mag je morgen in de brievenbus doen. Op zoek en ja hoor. chalet met 3 bedden. En heel voornaam, de kachel is aan. Ook lekker. Vanavond in het restaurant van de Nederlandse eigenaren eten en morgen richting Crozant.  Kort ritje vandaag. Alle tijd om te relaxen. Lijkt wel vakantie.

groetjes, fijne dag allemaal en tot morgen weer.

Imre

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petrum Henricum:
    15 april 2019
    Je gaat lekker Imre. Is de route goed aangegeven (gele pijlen)? Of ben je afhankelijk van Maps.me.
    In ieder geval: Buen Camino of Bonne Route.
  2. Brigitte Vis:
    15 april 2019
    Mooie foto's Imre 😀 Succes nog de komende dagen,weken! Vindt het al een hele prestatie! 🤗
  3. Josefine:
    15 april 2019
    Hoi Imre, nu zit je voor mij weer op bekend terrein. Ik sliep ook in zo'n huisje op de camping. Mooi daar hè de omgeving! !! Waar slaap je morgen in Crozant? Ik sliep toen in hotel du lac. Was toen van een Nederlander. Toen was er int dorp wel een winkeltje. Maar ontzettend oud!! Of er dat nog is??? Fijne avond gewenst! Bon camino Josefine
  4. Joop Jansen:
    15 april 2019
    Heel verstandig, gewoon je eigen ding blijven doen.
    Kilometers maken is leuk maat je moet ook van je tocht genieten.
  5. Joop Jansen:
    15 april 2019
    Heel verstandig, gewoon je eigen ding blijven doen. Geniet van je tocht. Doe ik ook.
  6. Mimi:
    15 april 2019
    Goed zo: bij jezelf gebleven mooi chaletje ziet er gezellig uit. Slaap lekker en Bonne marche demain!
  7. Wim en Marianne:
    15 april 2019
    Irme zo is het pelgrims.komen.em gaan wij komen drie dagen twee dames tegen uit Goes en vandaag gaan zij ons Spaje in wij zijn de laatstedag in.Valancr morgen weer verder