Het paard van troyes

30 maart 2019 - Troyes, Frankrijk

van Savieres naar Troyes. 17km.

Gisteravond nog een gezellig avondje gehad. Heerlijk gegeten in de kalkoen en rijst. En voor ik het vergeet die avond ervoor had ik haas gegeten. Ja, mijn familie gelooft het niet, maar het is zo. Ik ben van wat de boer niet weet, dat vreet ie niet. Maar ik hoorde het achteraf pas. Nou, de volgende dag liep ik als een haas. gelukkig weet ik niet alles. Mooi gisteravond gesprekken over de Camino gehad met Mark, onze Belgische vriend op de Camino. Vandaag de laatste wandeling met hem gelopen naar Troyes. Hij blijft hier een dag extra om zijn been te laten genezen en gaat dan door naar Vezelay. Daar blijft ie ook een paar dagen en zijn vriendin komt dan een stuk meelopen. Maar wel leuk, het lijkt net of je elkaar al eeuwen kent. Zo werkt dat ook op de Camino en het was een welkome afwisseling. Leuke man, heerlijk mee gelopen en fijn mee gepraat. Weer een lang stuk langs het Canal de Seine. We hadden afgesproken dat als we een café tegenkwamen we aan het bier gingen.  dus 3 km voor Troyes. Nou, twee blonde Grimbergen gingen er best in. Bij. de kathedraal aangekomen ging iedereen zijns weegs naar zijn onderkomen. Vanavond 6 uur afspraak bij de kathedraal en wat eten en een pintje. straks nog de overnachting regelen voor morgen en dan weer alleen op pad. Een mevrouw uit Nederland loopt nog steeds een dag voor mij uit, lazen wij in het dagboek van de vorige overnachting.   ik kwam aan bij Maison notre dame en l'lisle.  Een kerkelijk onderdak. Belde al aan ,maar er kwam niemand en ik hoorde wel mensen. Kijk daar heb je je wandelstok voor. Een paar flinke slagen op de grote houten poort en ja hoor, iemand deed open. Een. hele groep mensen stond met verwondering te kijken dat ik binnenkwam. een zangkoor in pauze stand. Ik zei. Bonjour, je suis le pelerin de Pays Bas. Een licht aarzelend applaus klonk. Gelukkig kwam moeder overste mij redden en bracht mij naar mijn kamer. eenvoudig en netjes en een sleutel als ik het centrum in wilde. Prima voor mekaar dus. Straks mooi Troyes in

Een heel lieve groet en fijn weeekend

Imre

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lida Jonkers:
    30 maart 2019
    Nog een gezellige avond met je Belg, morgen weer alleen dus, maar dat gaat je lukken, doeii, doeii
  2. Rob Grashoff:
    30 maart 2019
    Leuk om je verslagen te lezen Imre. Vooral ook omdat je dezelfde route loopt die ik ook gelopen heb. En zoals nu in hetzelfde overnachtingsadressen. En, hoe toevallig, dezelfde problemen hebt gehad met je schenen.
    Buen camino.
  3. Piet Rosenhart:
    30 maart 2019
    Leuk dat je in het Maison Notre Dame zit. Daar zat ik in 2013 ook. Ik weet niet hoe jouw dagetappes verderop zijn, maar in Arcy-sur Cure heb ik vlak bij de kerk bij mevr. Tréheux geslapen. leuk adres. In Vezelay vlak bij de kerk in het Centre Sainte Madeleine. Na Vezelay liep ik via Nevers waar ik sliep in het klooster waar ook Bernadette ligt opgebaard. Van Troyes naar Vezelay is de route landschappelijk heel mooi. Buen Camino
  4. Elza:
    30 maart 2019
    Wat heerlijk weer om te lezen en de foto's te bekijken Imre. En wat leuk dat contact met die Vlaamse pelgrim. Fijn om dan nederlands te praten tussen al het frans.....dat vond ik tenminste. Buen Camino pelgrim !
  5. Astrid:
    30 maart 2019
    Zoveel KM al van Nederland, in elk geval qua beleving. Mooi om te kunnen volgen !
    Na de gezellige weg naar Troyes met Mark
    nu weer alleen op pad met vast ook weer heel wat verrassingen. Veel plezier en succes !
  6. Elisabeth:
    30 maart 2019
    Prachtig pand toch het oude seminarie?! Toch jammer dat je niet een daagje Troyes ingegaan bent.. morgen maar weer een mooie dag, benieuwd waar je dan onderdak hebt!
    Grtjs