Mixed feelings

24 mei 2019 - Tosantos, Spanje

Van Santo Domingo de la Calzada naar tosantos. 28km

Gisteravond tijdens het eten een vervelend bericht gekregen. Mijn zwager Cor heeft eergisteren een hartoperatie ondergaan. 2 nieuwe kleppen en omleidingen. Na de operatie ging zijn lichamelijke toestand achteruit. Vrouw en kinderen dachten dat het afgelopen zou zijn. Maar hij is de nacht doorgekomen en zijn toestand is stabiel, maar nog in kritieke fase. Vanmiddag krijgt de familie nog een gesprek in het ziekenhuis. De afloop daarvan weet ik nog niet. Ben mij wel rotgeschrokken en zie ook wat de betrekkelijkheid van het leven inhoud.  Niets is belangrijker dan het leven zelf..ik sta in contact met de familie en hoor wel wat er gebeuren gaat. Al het gebeuren rond Cor heeft plaatsgevonden tijdens mijn wandeling. Ik kan daar en hier op dit moment niets doen dan afwachten en mijn weg vervolgen. Maar dat gaat wel met een heel raar gevoel. Ik zal mijn verslag een beetje gepast houden. Zal wel foto's plaatsen maar het verhaal kort en bondig houden. Slecht geslapen en daardoor kon ik zien dat kwart over 4 de eerste caminogangers alweer vertrokken voor hun dag. Gekkenhuis hier. En vreselijk druk op de Camino. Kalverstraat gevoel. Ga wel een en ander aanpassen om de drukte te vermijden. Morgen dus een boeking gedaan in Ages en daarna proberen we in een ruk over Burgos heen te gaan. vliegveld rechts passeren en zo gauw de grote weg door het industriegebied begint de bus naar het centrum. Vandaaruit naar de volgende plaats. We willen de gekte vermijden .

Tot zover deze rare dag. Ik groet iedereen weer en een fijn weekend toegewenst.

Imre

1. Wilma Raats:
    Sterkte 🙏🏽
  2. Corry Pronk:
    24 mei 2019
    Gho... Dat is ook wat Imre. Voor jou heel akelig om zover weg te zijn. Met je voeten bezig aan de Camino maar je hart en gedachten zijn in Nederland. Sterkte!!
  3. Petrs:
    24 mei 2019
    Dat is een vervelend bericht uit dit koude kikkerlandje. Heel veel sterkte. Je loopt daar, maar zult in gedachten hier zijn.
  4. Marianne:
    24 mei 2019
    Logisch dat je van slag bent. Hopen op een goede afloop. Sterkte ermee.
  5. Willy Eradus:
    Sterkte!
  6. Nicolet Janse:
    24 mei 2019
    Veel sterkte! Je wil vaak zoveel, maar je kan zo weinig...!
    Alleen de gedachten zullen je dragen..
  7. Ria de Jonge:
    24 mei 2019
    Oef..... Veel sterkte, Imre!
  8. Astrid:
    24 mei 2019
    Zoveel dat gebeurt.... probeer je gedachten op rust te krijgen. Het komt wel goed.
    Rustig aan verder.
  9. Brigitte Vis:
    Sterkte Imre in gedachte ben je bij Cor en familie. Rustig aan verder 😘
  10. Klaas Aaij:
    Sterkte Imre ,hoop het beste voor je zwager 🙏
  11. Andy:
    24 mei 2019
    Wat een dubbel gevoel voor jou. Sterkte!
  12. Pim:
    Sterkte Imre. Groet
  13. Annigje Jannink-Annink:
    24 mei 2019
    Heel veel sterkte hoor. Dit is een bericht dat je nooit hoopt te krijgen als je zo ver van huis bent.
  14. Ria v Stam:
    24 mei 2019
    Imre wij wensen je sterkte met a alles wat nu op je pad komt. Onze gedachten gaan met je mee.
  15. Gury Grootjes:
    24 mei 2019
    Sterkte en hopen op goed bericht
  16. Annelies:
    24 mei 2019
    Lief Imre, dat je het er over hebt. Zo in ene kan je leven op zijn kop staan..
    Ik stuur je via de mail een update. Hij doet kleine stapjes vooruit, maar het gevaar is nog niet geweken.
    Maar ik lees nu je verhaal weer....
    Liefs van je schoonzus.
  17. Paulien:
    Sterkte Imre!🙏
  18. Siem:
    24 mei 2019
    Wens je sterkte bij je loop, nu dit gebeuren van onzekerheid in je familie meegaat in je rugzak!
    Het roept bij mij de herinnering op, die ook wij onderweg gaande in de omgeving van Leon ervaarde tijdens de tocht......en in het verder gaan hebben meegenomen van onze tocht naar SdC.!
  19. Ella:
    24 mei 2019
    Ja das een machteloos gevoel en je kunt niets doen, veel sterkte en houd de moed erin.
  20. Paul:
    24 mei 2019
    Hallo Imre, heel vervelend voor je zwager. Het heeft geen zin om 'n stukje over te slaan om de "drukte" te vermijDen. Het is de hele Frances gezellig druk. Echt geen 4 daagse of de Kalverstraat😉
  21. Ad Huizing:
    24 mei 2019
    Wat een rot bericht Imre. Contact houden en (voorlopig) doorlopen lijkt mij een goede optie. Het geeft wel aan hoe betrekkelijk het leven is en hoe fijn het is dat jij van jouw Camino mag en kan genieten. Buen Camino Peregrino.
  22. Dineke van Geel:
    24 mei 2019
    Dit zal nu een machteloos gevoel gevoel geven. Wens jou en jouw familie veel sterkte
  23. Joop Jansen:
    24 mei 2019
    Loop je lekker op de Camino, gebeurt er dit. Heel veel sterkte. We zijn allemaal in gedachten bij je.
  24. Jan steen:
    24 mei 2019
    Hoi imre beetje shit maar hoop op goede afloop hou je haaks man zal een kaarsje voor jullie branden morgen
  25. Jan steen:
    24 mei 2019
    Imre houd moed wel shit brand morgen een kaarsje voor je
  26. Margriet en Pierre:
    24 mei 2019
    Een kaarsje aansteken waar het kan. Verlicht jou en het licht waait naar Cor . Hij weet dat de tocht belangrijk is voor jou en nu ook voor hem. Alle goeds.
  27. Janneke:
    24 mei 2019
    Sterkte Imre voor jou en de familie🍀
  28. Wilma:
    24 mei 2019
    Heel veel sterkte voor jou en voor je familie, hoop en vertrouwen op een goede afloop...ook dit is nu deel van jouw camino, een nieuwe, ongewenste maar actuele, dimensie, een extra uitdaging om je gedachten en het hier en nu samen te managen! Succes en toitoi!
  29. Wim en Marianne:
    24 mei 2019
    Irme heel veel sterkte met je zwager Cor laten wij hopen dat hij goedgaat herstellen.
    Heel veel sterke met jou, wij leven met je mee. Bij Bourgos kun je ook voor het vliegveld naar links gaan dat is een veel mooier route dan door het industrieterrein.
    Succes Marianne en Wim Brundel.
  30. Helene Van veen:
    Stekte 😘
  31. Astrid:
    Sterkte Imre, hopen op een goeie afloop 🙏
  32. A. Jacobs:
    24 mei 2019
    Vervelend bericht! Ben je zo lekker op weg. Bewijst idd weer eens de betrekkelijkheid van het leven. Sterkte maar probeer toch ook van dit mooie stuk van de camino te genieten. Burgos is trouwens wel de moeite om een stop te maken!
  33. Ria van de Ven-Landzaat:
    24 mei 2019
    Veel sterkte en hoop voor jou en je familie dat het goed afloopt.
  34. Elisabeth:
    25 mei 2019
    Hey Imre, wat rottig zo'n bericht. Groot gelijk dat je de bus neemt, hebben wij ook gedaan trouwens! Je begint daarna aan de Meseta was het mooiste stuk van de Camino vond ik. Alle tijd ook te mediteren. Steek maar een kaarsje aan voor je zwager! Sterkte!