Meseta

27 mei 2019 - Castrojeriz, Spanje

Van Tardajos naar castrojerez. 29km.

Op de eerste plaats even een kleine update over mijn zwager Cor. Cor gaat met kleine stapjes vooruit. Maar het zal nog een lange weg te gaan zijn.

Vandaag de meseta op. Hoera. Gisteren een prima move ge daan  om door te lopen naar tradajos. Een km of 10 na Burgos. Vanochtend na een prima nacht  op tijd er uit. De albergue la fabrica krijgt een vette 9. Ontbijtje ging daar niet door omdat dat pas na half 8 was. Dus ergens in het dorp een prima ontbijt gedaan. Half stokbrood met 80 plakken kaas er op.daarna op naar de meseta. Ik blijf mij verbazen over het landschap. In2014 liep ik hier ook. Wat een pracht. 200km aan heuvels, graan en lemen wegen. Zie de foto's Gelukkig heel mooi weer, want je moet er niet aan denken dat het hier regent. Heerlijk gewandeld. Goed dat we gister door zijn gegaan. We voelden ons alleen op de wereld. De ultimo Camino. Voor je niks, achter je niks. Af en toe een verdwaalde pelgrim of wat fietsers. Heerlijk. Ja de hele meute uit Burgos ligt achter je. Op gegeven moment hortanas nog 500 meter. Niks te zien. 300 meter nog niks te zien. Opeens een een torentje en daar lag het dorpje in de diepte. Wat een leuk dorpje. 4 grote albergue en klaar om het spul uit Burgos op te vangen. Vreemde gewaarwording. Daar maar uitgebreid aan de koffie voor we het laatste stukje gingen doen naar castrajerez. Eerst nog onderweg bij Saint Anton op de koffie. De ruine waar een albergue in is gehuisvest. Heerlijk muziek bij de koffie. Daarna het laatste stukje voor we castrajerez binnen vielen. De albergue waar ik in 2014 ook heb overnacht. Prima ding. Mooi diner en later op de avond uitleg over de grote balk die over de eettafel hangt. Gezellig weer met wat Nederlanders en Denen en Amerikanen. Morgen naar fromista bij Nederlandse mensen die een hostel hebben. Ongeveer 25km. Dus lekker rustig aan. De temperaturen gaan hier wat omhoog naar de 26gr. Wens jullie allemaal een fijne avond. Groetjes.

Imre

1. Pim:
    27 mei 2019
    Fijn te lezen dat het met je zwager iets beter gaat. Wat een mooie foto’s. Geniet.
  2. Astrid:
    27 mei 2019
    Een rustig bericht over je zwager; het geeft voor nu een stukje moed. Wat mooi, de foto's van de Meseta, indrukwekkend. Omdat je er eerder geweest bent is het nu voor de volgende keer vast extra bijzonder.
    Fijne avond en morgen weer een goede wandeltocht !
  3. John klever:
    27 mei 2019
    Mooi dat het naar omstandig weer wat beter gaat met je zwager . Als het met je kilometers uit komt is er nog een mooie auberge in villares de orbigo Mooi schoon en een aardige eigenaresse die ook voor de pelgrims kookt .
  4. Annigje Jannink-Annink:
    27 mei 2019
    Zit je in de herberg Ultreia? Waar de herbergier uitleg geeft over hoe men vroeger wijn perste? Ik was daar in april met twee Franse zussen. We mochten er ook de kelder bezichtigen en het was er al zo koud, want de verwarming was nog niet aan! En we waren al verkleumd omdat wij inderdaad regen (en hagel!) hadden gehad onderweg. Mooie foto's hoor! Het blijft genieten, dank je wel.
  5. Joop Jansen:
    27 mei 2019
    De meseta is en blijft een prachtige hoogvlakte. Wanneer je goed weer hebt is het er geweldig maar het kan er ook goed spoken. Buen Camino en fijn dat het wat beter gaat met je zwager.
  6. Jan steen:
    27 mei 2019
    Fijn dat het met je zwager wat beter gaat geeft toch weer wat rust succes verder imre
  7. Ria v Stam:
    27 mei 2019
    Wat een mooi bericht dat het voorzichtig beter gaat met je zwager.
    Nog een mooie wandeling verder Imre. Gr
  8. Wilma:
    28 mei 2019
    Rustig aan vooruit, zowel voor je zwager als voor jou, fijn!!!
  9. Gerard van Beusekom:
    28 mei 2019
    Hoi Imre, kreeg gisteren de link naar je reislog van Suzanne. Had een paar weken terug al van Joop gehoord dat je onderweg was, hem trof ik toevallig bij de boekenbeurs in De Weyver. Man, wat een onderneming en wat breng je het mooi in beeld, ook met je verhalen. Een hele mooie voortzetting van je wandeling en ik duim voor je zwager!
  10. Elisabeth:
    28 mei 2019
    Mooi nieuws Imre dat het weer wat beter gaat met je zwager! En de Mesata, ja die vond ik het mooiste stuk, wel heet toen in 2015, 40 graden maar mooi !! En andere kleuren dan nu natuurlijk, alle kleuren geel, blond en bruin. Prachtig. Het begint al weer op te schieten Imre, niet te geloven! Buen Camino