De kop is er af. 1e dag naar Heiloo 31km volgens Garmin

2 maart 2019 - Heiloo, Nederland

Lieve Mensen,

Wat een overweldigende lieve reacties op mijn blog van gister. Iedereen heel hartelijk dank.

Vandaag dus begonnen. Wat een prachtig begin. 08.00 uur de deur achter mij dichtgetrokken. Op naar de kinderen een paar honderd meter verderop. Bakkie koffie en met de jongens ( bij Sander en Elsbeth) naar de kerk. Daar stond het uitzwaai commite van de rijwielbroeders van St.Jan's geboorte al te wachten met hun stempelkussen. Ze hadden het vaandel uit de kerk gehaald en een prachtig wielershirt gemaakt met Jacobus. Fotograaf van het weekblad erbij. Na de officiële handelingen een kaarsje aangestoken bij Margriet en ik werd hartelijk uitgezwaaid. Even dwars door het dorp en dan de polder in. Kop in de wind, spanning gelijk weg,. Het weer begon zomaar op te klaren. Via Heerhugowaard , Park van Luna op weg naar de kippenbrug in Oudorp. Daar kwamen mijn kleinkinderen mij al te gemoet. Ze hebben met hun ouders ( Eric en Suzanne) en mij meegelopen tot de plek waar hun auto stond. Daar afscheid genomen en uitgezwaaid. Op naar de volgende plek. Door de nieuwbouw naar het Rooie  Dorp, waar ik ben opgegroeid. Even een foto gemaakt van mijn ouderlijk huis, op de foto's zie je het verschil van de straat van nu en de straat van 60 jaar terug. Daarna bij het kanaal het pontje over en op weg naar mijn schoonzus en zwager. Daar een heerlijke lunch gehad, Pauze genomen en op naar het Julianaklooster in Heiloo. Door het bos en langs het ronde O. Zie de foto's. Landgoed nijenburg en de vroegere bewoners hebben de bomen zo in een rondje neergezet dat ze van huis uit  de zon onder kunnen zien gaan.Wie heeft dat?  Hartelijk welkom geheten door de zusters juiaantjes met koffie, een stempel en naar de slaapzaal gebracht. Prima voor elkaar allemaal. Gedouched en. weer het heertje. Heb de slaapzaal helemaal voor mij zelf. Mijn moeder is van oorsprong een Hongaarse. Zij is  in dit kloosterbevriend geraakt met een hongaarse non. Ach, zomaar effe een weetje. Een De 31km vandaag is wel even een dingetje. Op Google map uitgemeten, kwam ik op 27km. Nou ja, alles oke met de beentjes. Vandaag gewandeld onder prima omstandigheden en zelf de zon begon door te komen. De eerste dag zit er op. foto's zal ik ook nog plaatsen

Qpp op

1. Astrid:
    2 maart 2019
    Wat een mooi begin; iedere dag vult zich met kostbare herinneringen.
  2. Wilma Raats:
    2 maart 2019
    Top dat je een fijne 1e dag hebt gehad, ik vind het erg leuk om je te volgen. Fijne avond en maar weer een goede dag gewenst morgen 👍
  3. Ria de Jonge:
    2 maart 2019
    Deze eerste dag is al een juweeltje! Al een prachtige herinnering om op te slaan en hij is nog niet om!
    Voelt als grote rijkdom, Imre, met de liefde van je kinderen, kleinkinderen en niet te vergeten Margriet, op pad. En daarnaast nog van vele anderen.
    Slaap lekker straks!
  4. Lida Jonkers:
    2 maart 2019
    Een mooie eerste dag Imre, leuk met je kinderen en kleinkinderen, en ook margriet gedag gezegd, heel mooi zo, morgen weer lekker verder, succes
  5. Marije:
    2 maart 2019
    Wat een mooie 1e dag. Slaap lekker voor straks!
  6. Anna Dijkstra:
    2 maart 2019
    Wat een schitterend begin van je tocht! Lekker slapen voor straks en morgen weer een fijne dag gewenst!
  7. Ria v Stam:
    2 maart 2019
    Leuk Imre om Sander weer eens te zien. Zo te zien gaat hij zijn vader achterna je hoeft niet te vragen op wie hij lijkt. En je kleinzoon mooi hoor. En natuurlijk Margriet niet vergeten , maar volgens mij doen we dat geen van allen. Nogmaals goede reis.
  8. Andries Tromp:
    Super Imre, de kop is er af, Buen Camino! Geniet ervan! 🌞
  9. Margriet Mooij:
    2 maart 2019
    😇 rustige avond en nacht, morgen weer lekker verder!
  10. Elisabeth:
    2 maart 2019
    Geweldig Imre dat voelt goed toch! Fijn man zo'n uitzaai comité. Om helemaal blij en warm van te worden! Lekker slapen zo en morgen gezond weer op!
    Mooi vervolg!
  11. Tom:
    2 maart 2019
    31 km... Loop je niet te hard (van stapel)?
    Neem er rustig de tijd voor. Het is ook een beetje vakantie natuurlijk.
  12. Corine Langohr:
    2 maart 2019
    Dag Imre, we kennen mekaar niet maar ik wil je graag volgen. Ik heb vorig jaar de camino Frances gelopen. Dar was een fantastische ervaring. Ben benieuwd hoe het jou zal vergaan. Je start was in ieder geval al super.
    Geniet van je tocht!
  13. Ria:
    2 maart 2019
    Wat een rijkdom, alle lieve mensen en fijne herinneringen.
  14. Elma:
    2 maart 2019
    Je post op FB (NGSJ) bracht me meteen weer terug naar mijn tocht vanuit Breda in 2016. Meteen aangemeld om op afstand met je mee te lopen. En wie weet komen we elkaar rondom SdC nog tegen, dit keer ga ik vanuit Porto. Velen hebben je al Camino wijsheden bijgebracht, ja vertrouw erop dat de Camino je brengt wat je nodig hebt en ondanks dat je NL al volgeboekt hebt, weet dat ook hier flexibiliteit in zit. Mooie weg, Bon Chemin, Buen Camino!
  15. Mimi:
    2 maart 2019
    Wat een mooi begin. Prachtige natuurfoto’s heel spannend en benieuwd naar je volgende bericht. Morgen weer op pad ik hoop op mooi weer voor je 👍
  16. Ria Koomans van den Dries:
    3 maart 2019
    Kwam toevallig bij je facebook ber, uit..
    ga je volgen..
    Wij hebben het gefietst.. in 2011
    Heel veel succes , en vergeet niet te genieten..
  17. Ben de Tukker:
    3 maart 2019
    Ha Bikkel, ik ga je volgen ! ik fietste slechts de Camino, mooie foto's ook, waar mogelijk zal ik delen van je tocht volgen op Google streetview !