Klein beetje meseta nog

1 juni 2019 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Van El Burgo Reinero naar Mansilla de las Mulas. 18km.

toch nog even een stukje lange saaie meseta. 12km en een stukje van 6. Met deze hitte is iedereen er wel een beetje klaar met de neseta. Iedereen past vandaag zijn afstand aan en gooit plan A overboord en stapt over naar plan B. Ohhh er was geenplan B. Afstand aanpassen en veel drinken. Maar ja waar drink je in 12km niks. Na 6km begin je fata morgana’s te krijgen met ijscokarretjes op de route. Water in de bidon lauw. Het begon al met 28gr, dus blik op oneindig ( dat kan gauw met een lange rechte weg) en verstand op nul. Na 12km eerst de bar leeggeplukt in Religios en dan het laatste stukje. Daar weer een prachtige oase van een albergue. Mooie tuin met parasols, restaurant erbij, kortom het kan slechter in jardin de camino. Om 1 uur werd er al gestevig pelgrimsvocht getapt. Ja, beetje aanpassen bij 32gr. Douchen en in de stand “evenniks”. Morgen richting Leon en het liefst er doorheen. Beetje weg uit de zondagsdrukte met deze warmte. Morgen de temperatuur iets lager. Rond de 28gr. Het leven van een pelgrim is zwaar. Gister even uitgerekend e. Ben de 2300km gepasseerd. Vanaf morgen nog 300km te gaan. Aftellen geblazen. Maar het bevalt nog goed op de camino en de komende afstanden worden in kortere stukken afgewandeld. Wens jullie allemaal een fijne zondag toe. Groetjes

imre

1. Ad Huizing:
    1 juni 2019
    Jij ook een fijne zondag vanaf de Inglés. Morgen koelt het hier ook wat af. Ik maak er morgen een vakantiedagje van en neem na 12 km de albergue in Miño. Morgenmiddag kan je me aan het strand vinden met Estrella. Buen Camino.
  2. Margriet en Pierre:
    1 juni 2019
    Wij namen vanuit Leon de bus naar het eerst volgende plaatsje waar een mooie Albergue is.Virgen del Camino. 9 km.Afstand. albergue don Antonio y Da. Cinia.. in Leon geslapen in een keurige Hostal:san Martin. Niet ver van de kathedraal. En als je overnacht in Villar de Mazarife slaap dan in de Albergue Privado bij de Belgische Christine. Super. Buen Camino
  3. Ria v Stam:
    Heerlijk Imre, Geniet van alles. En de laatste stukjes gaan ook wel, gr van ons
  4. Jan steen:
    1 juni 2019
    Jij ook fijne zondag het eind is in zicht proost Imre
  5. Gerard:
    1 juni 2019
    Geweldig, die ooievaars op die toren, mooi geschoten. Niet te geloven, 2300 kilometer. 300 kilometer zou je dan een laatste loodje kunnen noemen, maar het is altijd nog wel minstens van hier (Obdam) naar Maastricht! Dus sterkte, ook voor die laatste 300. Buen camino, Gerard
  6. Klaas Aaij:
    1 juni 2019
    Hallo Imre ,je gaat nog steeds prima man , maar never in de bus hoor want dat zou er enorme afbreuk aan doen!
    Die driehonderd is een peuleschil en dan heb je alles in de tas!
    Dat neemt nooit iemand je meer af👍
  7. Wilma Raats:
    1 juni 2019
    Respect voor jou, en wat geniet ik van je verhalen we gaan je straks missen. Fijne Camino 🙏🏽
  8. Astrid:
    1 juni 2019
    Strak blauwe lucht; lekker die warmte maar ook pittig ! Rustig aan verder.... Veel succes en plezier !
  9. Joop Jansen:
    Santiago komt in zicht. Rustig aan en geniet van alles. Buen Camino
  10. Ellen:
    1 juni 2019
    Dan nu op naar de finale ! Ongelooflijk wat jij al wat voetstappen hebt gezet ! Vandaag 24 km in hitte vond ik al behoorlijk en jij loopt al 3 maanden zo'n afstand elke dag opnieuw. Je hoort vaak dat mensen wel ergens een dip hebben op hun lange reis maar jij hebt er gelukkig weinig last van .succes met het volgend en laatste traject !
  11. Janneke:
    1 juni 2019
    Wat gaat het snel al bij Leon. Geniet van alles wat je tegenkomt.😀
  12. Elisabeth:
    3 juni 2019
    Ah kom op nog niet eens 40 graden :) Natter dan nat word je toch niet! Wel je zouten goed aanvullen dus idd extra water, zo mogelijk bouillon, pinda's en/of chips!
    Buen Camino pellegrino!