De kelder

17 april 2019 - La Souterraine, Frankrijk

van Crozant naar La Souterraine. 26km

Uiteindelijk kwamen ze dan toch binnen. Een groep Fransen die wel een heel lange dag gemaakt hebben van hun wandeling. Maar goed. Ieder zijns weeg. Maar ze gingen eerst nog naar het café om de overnachting te betalen. Ik later ook die kant op. Heel gezellige mensen. Ik zou gaan eten in het restaurant en zij gingen koken. Ik om 8 uur die richting op. Gesloten. Verder  geen tentjes open. Dus terug naar het overnachtingsadres. Gesloten? zeiden de Fransen. Nou dan eet je toch met ons mee. Zo gezegd zo gedaan. Eerst een wijntje en daar begonnen de Franse liederen al aan tafel. My Lord van Edith Piaf en nog wat andere voor mij onbekende liederen. Het bleef nog lang gezellig, voor, tijdens en na het eten. Vanochtend afscheid genomen van de Fransen. Die wilden wat later starten. Maar ja? 26km? Het was een pracht van een wandeling. eerst een tijdje langs de rivier. Daarna slingerend door het prachtige landschap. Niet te zwaar. Wel heuvelachtig maar lang en niet steil. In lachapelle-Baloue zou wat open zijn. Niet dus. Ik kon het verwachten. Dan maar hopen op een volgende plek. De zon had al aardig kracht dus in T-shirt lopen was een optie. Doorgelopen tot stand Germain-Beaupre en daar was de bakker open. 2 chococroissants. En nog een dorpje op 6km voor het einde een sandwich, koffie en cola. Goeie combinatie. Daarna door naar Maison nr neuf in La Souterraine. Kwam er half 3 aan. Bellen, er werd open gedaan en vonden dat ik wel erg vroeg was. Mocht de rugzak neerzetten en het stadje maar bekijken, want ze waren nog niet gereed. Prima, ik het centrum in. Mooi op terrasje een biertje en de tijd maar doorgebracht in het stadje. Nu op een heel ouderwetse kamer met dito bedden. 8 uur diner en dan kan ik aanzitten. Morgen richting Marsac. En daar hebben we de volgende verrassing. Maar dat horen jullie morgen wel weer. Ga niet alles verklappen.

Wens jullie allemaal weer een heel mooie avond en dat morgen. groetjes

Imre

1. Christine Demuynck:
    beste Imre

door Frankrijk lopen heeft wel iets... hier in Spanje is het een stukje minder avontuurlijk. het gaat je goed af hier en daar meeeten. bedankt voor je mooie verhalen.
  2. Astrid:
    17 april 2019
    Mooie dagen met allemaal hun eigen . bijzondere karakter. Morgen weer verder... veel plezier en succes!
  3. Piet Rosenhart:
    17 april 2019
    Deze plekken komen me weer zeer bekend voor. Het is hier genieten geblazen. Ook in de rue Serpente heb ik geslapen. Slaap je morgen bij Bernie in Marsac?
  4. Yvonne:
    17 april 2019
    Ook ik heb hier geslapen vorig jaar! Leuk je verhalen te lezen. Heb zo weer zin om te wandelen! Hopelijk volgend jaar een camino.Bon Camino!🍷🍺🚶
  5. Ellen:
    17 april 2019
    Ha Imre , elke dag heeft weer zijn verrassingen .leuk die ontmoeting met de groep fransozen .gastvrij zo mee mogen eten ! Kijk elke dag uit naar je verhaal ! Je houdt het spannend vandaag ! Groetjes en loop ze !
  6. Anneke Gnade:
    17 april 2019
    Ben benieuwd naar het verhaal van morgen.
    Tot nu toe geniet ik van je verhalen Imre😊
    Mooie dag morgen
  7. Helene Van veen:
    Mooie plaatjes Imre
    Leuke slaapkamer
  8. Wim en Marianne:
    17 april 2019
    Irme leuk jou verhaalen zo herkenbaar maak er watmoois van, ij ons zijnde grote hordes al verder zij willen allemaal zondag in Santiago zijn heel veel vanaf Tui.
    Groetjes.
  9. Dineke van Geel:
    17 april 2019
    Ben benieuwd naar je verhaal van morgen. Kijk elke dag uit naar je verhaal en foto’s. Fijn om op deze manier mee te mogen reizen. Jij maakt veel mee en het lost zich nog allemaal op.