Kasteeltje weer.

13 april 2019 - Saint-Désiré, Frankrijk

van chateau-porcien naar Sarzay. 24km

Gisteravond toch in slaap gevallen onder de mooie zachte jazz-tonen. Werd wakker toen het hele spul ging opruimen. Dat maakte meer kabaal dan de hele avond. Afijn, vanochtend vroeg opgestaan en onder de opgaande zon vertrokken. Het was bokkoud. Rond het vriespunt. Dus de jas aan. Wat een rust zo 's ochtends. Heerlijk om te lopen. Koeien die je weer aanstaren en honden die blaffen als je langs loopt. De paden waren super en heb het lange natte gras overgeslagen en op de D-wegen gelopen.. Ook prima. Ietsje meer aan km's maar het loopt een stuk prettiger. Ook kom je dan door meer gehuchtjes. Voor la Chartre dacht ik even, hee, een vliegveld. Landingsbaan en heliplatform. Vond het al wel wat klein allemaal. Bleek ook wel want het is van de modelvliegtuig club uit de buurt. Een voordorpje voor La Chartre staan er alleen maar nieuwbouw en/of heel mooi gerestaureerd. De wegen goed, mooie stoepen en nette tuinen., hier woont de elite. ja, kan zomaar. La Chartre. Wat een leuk gezellig plaatsje. Er was de zaterdagmarkt. Een drukte van belang. Dus eerst maar een bak koffie ergens op een terras met een croque messireur, altijd lekker. Heerlijk even pauze gehouden, want het was nog vroeg. Daarna de laatste 6km naar het overnachtingsadres in Sarzay. En ja hoor we hebben er weer een. Aan het water een blokhut ingericht met 3 stapelbedden  en wat kookgelegenheid. Opa Guy wees de weg. Buitenom weer douchen en toilet. Een beekje stroomt er langs en geeft wat bruisend lawaai. Als ik ook maar een klein watervalletje hoor, wordt het 's nachts naar de wc. Maar ja, gratis overnachting en Guy gaat vanavond koken. Kip met nog wat. Ik ben benieuwd. Kreeg alvast wel een biertje van hem mee. Lekker in het zonnetje buiten het blog bijwerken. Ik weet niet of de foto's gaan lukken. Die had ik gister moeten maken  en plaatsen, hadden ze er vandaag opgestaan Zo snel is hier het internet. Geen doen. En anders morgen maar. Hoop wel dat het verslag overkomt. Morgen ook alvast geregeld. ZO'n 18km naar cluis. Volgende afstand was te ver. Weer in een refuge pelerin. In ieder geval eetgelegenheid daar of zelf kopen en koken. Gaat nog allemaal lekker en overmorgen komen de routes weer bij elkaar.

Groetjes en fijne zondag morgen.

Imre

1. Hans Kanters:
    13 april 2019
    Foto's of niet mooi om te horen dat je geniet van de tocht. Das het allerbelangrijkste.
  2. Ria de Jonge:
    13 april 2019
    Imre, jij maakt mee wat menigeen niet in een heel mensenleven meemaakt.
    Wat doe je het goed allemaal.
    Geniet verder vandaag, en hierna natuurlijk ook!
  3. Margriet en Pierre:
    13 april 2019
    Ochtendkou. Ook hier in Landgraaf. Bevroren auto. Wat een mooie tocht. Gastvrijheid ervaren. Heerlijk.
  4. Mimi:
    13 april 2019
    Het klinkt heerlijk, wat lijkt het me fijn om zo iedere dag te wandelen en van alles te beleven. Je overnachtingen zijn ook iedere keer weer verrassend. Welterusten straks en morgen gezond weer op en op pad!
  5. Piet Rosenhart:
    Dag Imre,
    het is leuk om jouw camino te volgen. Vooral omdat je ongeveer dezelfde route loopt als ik dat in 2007 en 2013 heb gedaan. In Cluis is een kruidenier tetenover de kerk. Kun je van alles kopen. In de herberg kan gekookt worden. Het is een gezellig klein huisje bij de kerk. je krijgt nog heel mooie stukken voor de kiezen. Bijvoorbeeld de route vanaf Crozant langs de Sedelle. In La Souteraine zitten stempelaars in de kerk. Geniet van de camino!
  6. Nicolet Janse:
    13 april 2019
    Super mooi,je verslagen!.... en herkenbaar...,al ben ik nog niet zo ver.. Buen Camino!
  7. Astrid:
    13 april 2019
    Wat ben je al ver ! Ergens tussen Le Mans en Tours, zag ik. Mooie en bijzondere overnachtingsplekken; steeds weer iedere dag een verrassing. Komende week wordt het geleidelijk warmer. Veel plezier en succes !
  8. Joop Jansen:
    13 april 2019
    Mooi verhaal, mooie foto’s.
    Ik geniet ervan! Bon Camino.
  9. Elisabeth:
    13 april 2019
    Mooi gedaan weer en opeens herinner ik me Sarzay , toch met dat grote kasteel dat een Engelsman? gekocht heeft en eigenhandig opgeknapt heeft? Vlakbij zaten we aan de lunch. n Chatre is inderdaad een gezellig plaatsje, wij sliepen daar in het parochiehuis van de zuster en bleven een daagje extra. En als je nu naar Fougerolles gaat lopen dan kunnen je slapen in de Abdij van Varenne. Tenminste als Anne er nog woont, een Amerikaanse met een bijzonder verhaal, prachtig. Ik verheug me alweer op je volgende verhaal. Groetjes
  10. Helene Van veen:
    13 april 2019
    in Berg en Dal waar ik aan de wandel ben ook sneeuw en bok koud Imre.
    Vannacht -3 brrrrr.
    Maar , wat zal het mooi zijn zo vroeg daar aan de wandel. Groetjes Helene
  11. Simon Swart:
    13 april 2019
    Pas op voor laag overkomende vliegtuigen Imre...je hebt er ervaring mee...
  12. Siem:
    14 april 2019
    Geniet van deze dag met een goede afstand,Imre!
    En dan nog genoeg tijd over om de laatste km's van Parijs - Roubaix te beleven. .....
  13. Elma:
    14 april 2019
    Alweer bijna op t kruispunt met de Bourges route. Rondom Crozant idd erg mooi. Bonne journee
  14. Tiny:
    14 april 2019
    Imre; we volgen je op de voet! Ons project boomhut is klaar noeste arbeid van drie weken door vier krasse zeventig plussers, toen jij die middag kwam op Bonneblond was het vreselijk druk naar de eindafbouw er was dus eerst niets! Maar wij vonden het te! Leuk om jou te ontvangen, dus alles aan de kant, wij hadden slechts 1wens; de nacht daar in die hut als eerste door te brengen, jammer voor jou dat de andere club uit eten ging. Het was een eer voor ons en prettig om jou weer schone kleren mee te geven, veel verdieping en beleving op je pad! Enne; Bernadette nog ontmoet? Mocht je nog eens op onze site willen kijken; Bonneblond.nl
  15. Joke koek:
    14 april 2019
    Wat een heerlijke verhalen Imre. En wat fijn dat je er zelf ook zo van geniet. Dat toch toch het aller belangrijkste. Gr Gerard en Joke