i did't my way

26 maart 2019 - Montmort-Lucy, Frankrijk

Van Epernay naar montmort-lucy. 24km.

Beste slaapplek gister in de pastorie. Alleen geen pastoor gezien. Wel even de kerk in geweest waar de organist zat te oefenen. Mooi de tune van het euroviesongfestival. Klinkt lekker in de kerk. Vanochtend rustig opgestaan en zo tegen 9 uur de deur achter mij gesloten. Sleutels mocht ik op tafel leggen. Eerst ergens koffie scoren. Paar dorpen verderop was er eentje open. Hij zag het al. Ahh. pelerin de Compostella. Café lette svp. Komt voor de bakker., zei hij. Heerlijk bak koffie en een muffin. Even rustig gezeten. Wilde afrekenen maar hij zei dat deze voor de pelgrim gratis was. Nou, prachtig toch. Nou had ik voor vandaag mijn eigen route vastgesteld en die week af van de bestaande pelgrims route. Dat mag je dus ook zelf weten. Ik heb gekozen voor een route door wat dorpjes. Niet ff meer door de bossen. Bang voor hallucinaties dat ik weer ergens het circus van Jeroen Bosch achter mij aan krijg of zomaar een schaap met 5 poten zie staan en ik weer allerlei ingewikkelde liedjes moet bedenken. Prachtige tocht overigens. Ja ben niet zo van de regeltjes, ook al tijdens mijn werkzame leven niet. Voelde mij er altijd prima bij. Altijd een beetje geweest dat ik het  on my way deed. En dit keer pakte het ook heerlijk uit. In 2 dorpjes nog even aan de koffie en de cola gezeten en dan door naar het overnachtingsadres. La ferme de l'etang in the middle of nowhere. echt afgelegen. Kon en mocht er pas om 5 uur zijn en aanmelden. Maar ja, dan ken je revers nog niet.gewoon proberen en zie wel. Beetje een sorry-gezicht opzetten en ja hoor, bingo. Hartelijk welkom geheten om 3 uur en gelijk werd er door de gastheer een biertje neergezet. Wat heet. een halve liter. Nooit weg. Wat een paradijsje weer. Mooie kamer, speciaal voor pelgrims, verder alles ok. Wat foto's rond het huis gemaakt en om 7 uur staat het eten op tafel. Heerlijk relaxte dag zo. Morgen???? nog ff geen idee. Dat ga ik vanavond eens rustig uitzoeken en met behulp van de gastvrouw weer even wat boeken voor de volgende overnachting.

Still going on en de groetjes vanuit een zonnig Frankrijk.

Imre

1. Pelgrim henk:
    26 maart 2019
    Imre , mooi jouw pad alleen maar herkenning ik geniet met jou mee gr pelgrim Henk
  2. Helma Bexkens:
    26 maart 2019
    Mooie foto's weer. Heerlijk landelijk! Geniet ervan.
  3. Willy Eradus:
    26 maart 2019
    Dat ziet er toch weer formidable uit! Mooi looppie. Groetjes uit Enkhuizen!
  4. Martha Hoffenkamp:
    26 maart 2019
    Ha Imre, dank weer voor de update. Ik hou ook niet zo van de bossen, meer van weidse landschappen en dorpjes. Mooi om te zien dat er dus meer mensen zijn die dan een eigen route kiezen! Het ga je goed. Buen Camino, Bonne Route!
  5. Wim en Marianne:
    26 maart 2019
    Heel goed dat jij via de dorpjes bent gegaan een stuk door het bos was de markering weg vanwegen een conflic met eenbos eigenaar zo te horen gaat het goed met jou. Wij hebben vandaag ons laaste trianings rondje gelopen van 15 km. 8 april gaan wijnaar Porto voor de.tocht naar Santiago. Het gaat jou goed weer heel leuk om mee te lezen.
  6. Helene Van veen:
    Lekker bezig 🏃🏻‍♂️
  7. Astrid:
    26 maart 2019
    Een mooie eigen weg; men is niet rijk door wat men bezit maar door wat men kan ontberen. Al hoewel.... dat ontberen is soms ook heel prima. Dat blijkt wel uit je verhalen. Veel plezier en succes !
  8. Theo:
    26 maart 2019
    Imre, leuk plekje, Heb Ik ook geslapen, Ik slip in de annex.
    Je zou morgen in Baye kunnen slapen, is apart!!
  9. Elma:
    26 maart 2019
    Prima keuze, zou weer n lang stuk bos geweest zijn met mogelijk beren 🐗 op je pad. Wordt t Baye of t bejaardenhuis in Cezanne? Blijft leuk om iedere dag te gokken welke route en slaapadres Imre kiest. De pahahden op, de lahlahnen in ...
  10. Liana:
    26 maart 2019
    Heel verstandig dat je je eigen weg kiest en in een dorpje is vaak koffie en in het bos niet. :)
  11. A. Jacobs:
    26 maart 2019
    Leuk om je te volgen en veel herkenbare plaatsen te zien. Roept weer veel herinneringen van voor mij 2 jaar geleden. Blijft mooi ! Geniet van de mooie wandelingen, de mooie plekjes en de leuke ontmoetingen. Buen camino
  12. Ellen:
    Ha Imre
    Hoe bevalt het jou Imre om tot dusver al km alleen te lopen ? Vind je het prima zo of mis je aanspraak ? Heel benieuwd naar .wil over 2 jaar ook dezelfde route afleggen als jij dus vandaar die vraag ! Ja over dorpjes lijkt me wat gezelliger inderdaad dan enkel bos .veel succes he !
  13. Elisabeth:
    26 maart 2019
    Mooi Imre je beheerst het lied echt goed.. 3x3 = 9 vooral houden zo! Je onderkomen lijkt wel op dat van ons 4 jr terug een grote boerederij met moderne keuken boven waren ze nog bezig en aan de overkant een grote feest locatie, mevrouw kwam ons halen en brengen! Maar zal me wel vergissen, wil gewoon een extra feest van herkenning hebben . :) En Baye ja is erg bijzonder dat kun je wel zeggen... Maar Sézanne is dat ook. Ik proost vanavond op je! Blijf genieten dan geniet ik lekker mee! Bon Chemin Pellerin!
  14. Piet Rosenhart:
    Dag Imre,
    In deze prachtige boerderij heb ik in 2013 ook mogen overnachten. De volgende dag een dure chambre d'hôte in Sezanne en de dag daarop bij de paters in Mery-sur-Seine. In Troyes kun je bij de kathedraal in het Maison Notre Dame goed overnachten.
    Geniet van de voettocht door dit mooie land. En verderop kom je vast nog wel eens een medepelgrim tegen.
  15. Willeke:
    26 maart 2019
    Geniet heerlijk mee, en kan nog heel wat van je leren.
    Hoe kom je aan al die leuke adresjes!,
  16. Joop Jansen:
    27 maart 2019
    Het is geen vastgestelde route die je moet gaan. Het is een hulpmiddel om ergens te komen. Ik heb de route gebruikt en daar waar ik het mooier ef beter vond mijn eigen pad gekozen.
    Buen Camino.
  17. Marion de Bood:
    27 maart 2019
    hoi Imre, ben je nu ook persoonlijk aan het volgen, eerder via Klaas natuurlijk.
    Leuk om nu te lezen hoe het met jou gaat. Vindt t stoer van je!!
  18. Marina RENDERS:
    27 maart 2019
    Ik merk dat het je heel goed gaat Imre.
    Groeten Marina