Dagje autoweg

3 juni 2019 - Hospital de Órbigo, Spanje

Van la virgin del camino naar hospital de orbigo. 24km.

De mooie albergue met de lange naam was gister niet uitverkocht. 17lege bedden. Lijkt na het hemelvaartsweekend iets rustiger te worden op de camino. Maar de meesten gingen al weer vroeg op pad. De koreanen spannen de kroon met kwart over 4. Dan wat stellen om 5 uir. Wij half 7 op, ontbijten en half 8 op pad. De wandeling ging grotendeels op een voetpad naast de autoweg. Niet saai, want de voorstadjes van leon en diverse dorpen wisselden zich in korte tijd af. Hier er daar pauze gehouden. Even bij de albergue onze komst bevestigt. Of ze mijn naam nog wisten. Ja Revers, zeg ik “ heel goed” hoor ik naast mij Hilly lachen en zeggen dat verstaan ze toch niet. O ja. Lagge. Onhandigheidje. Pracht stadje en er waren gister ridderfeesten geweest. Tribunes, slingers, podia etc stond er allemaal nog. Wat een leuke albergue met gastvrij onthaal. 11 euro, massagesouche, donativo voor het avondeten met gitaarmuziek en ontbijt. Koffie en thee voor de grijp. Paradijselijke tuin weer. Lekker makkelijk allemaal. Om half 7 kan je meedoen met de yoga. Ik ga voor de yoghurt. Kortom: weer getroffen. Met het weer ook. 26gr. Prima om in te wandelen. Morgen kort ritje naar astorga. Maar we blijven er niet. Even buiten astorga een mooie albergue van een brasiliaanse dame. Schijnt ook helemaal top te zijn. We gaan het beleven. Groetjes allemaal weer.

imre

1. Tilly:
    3 juni 2019
    Hallo Imre, ik lees je blog al vanaf dat je uit Nederland vertrokken bent, Erg leuk. Inmiddels ben ik de camino Frances aan het lopen en ben in El Ganso. Je gaat me waarschijnlijk inhalen! Wie weet zien we elkaar! Groetjes Tilly
  2. Ria de Jonge:
    3 juni 2019
    Dat was zo te lezen weer een heerlijke dag, Imre. Wat zal het weer thuis zijn, wennen voor je zijn.
    Eerst nog genieten en daarna hopelijk ook!
    Fijne avond en fijne dag morgen.
  3. Leander:
    3 juni 2019
    Was daar gisteren ook. Ben je ondertussen gepasseerd. Zit nu in Acebo. Ben een Belgische bicigrino!
    Buen Camino
  4. Simon en Emmy:
    3 juni 2019
    Imre, nog maar even, succes!
    Wij fietsen van Spanbroek naar Verona maar jouw blog houden wij bij!
  5. Astrid:
    3 juni 2019
    Mooie verhalen ! Doorpakken, met steeds veel gezelligheid bij jou daar op de Camino. Morgen weer zo'n fijne dag gewenst !
  6. Elisabeth:
    3 juni 2019
    Ahh niet eens yoga das toch een tegenvaller hoor Imre! Je moet toch alles meemaken? :)
    Ben benieuwd naar je onderkomen morgen! Buen Camino
  7. Joop Jansen:
    Super foto’s. Feest der herkenning. Buen Camino
  8. Siem:
    3 juni 2019
    Heel veel foto's met herkenning..........prachtig ! Geniet van het onderweg zijn.
  9. Corry Pronk:
    3 juni 2019
    Wat een prachtige foto's Imre. Fijne avond en op naar weer een goede wandeldag!
  10. Helma:
    4 juni 2019
    hallo Imre, zoals iemand al eerder schreef: een feest van herkenning! Ik heb ook in deze herberg geslapen en zelfs een dagje langer gebleven. Geweldige plek en fijne sfeer.
  11. Tiny Dol:
    4 juni 2019
    Fijne wandeling Imre, wij zijn de Rota Vicenta aan de zuidwest kust in Portugal aan het lopen een hele mooie route door het rulle zand met een fijne wind vanuit de zee groetjes tot de vierdaagse in Alkmaar.