Dodenherdenking

5 mei 2019 - Captieux, Frankrijk

van Bazas naar Captieux.16km

Gisteravond weer een heel bijzonder moment. We gingen eten in het kasteel Vincent. We gingen aanzitten ( zo heet dat in die kringen) voor het diner. Nog ff mijn mail checken. Krijg ik een aanwijzingen van een medevolgster dat wij mooi in vrijheid kunnen wandelen op de Camino en in Nederland is het dodenherdenking. Ik keek op mijn iPhone hoe laat het was. 5 voor 8. NPO1 opgezet en daar  de herdenking op gevolgd. Na het taptoesignaal even een stilte en het Wilhelmus gehoord. Weet je, dat zijn ook van die momenten op de Camino. Je bent eigenlijk helemaal los van tijd, datum en dag. Maar zo een momentje brengt je weer even terug tot de werkelijkheid. Ik heb in een mail de volgster van mij blog bedankt voor dit moment. Ach. wat mooi weer allemaal. Lolligheid, slappe lach, een emotie, mijn jongens op de Camino met mijn verjaardag, kippenvel, mensen ontmoeten, schoonzus op de Camino, het is allemaal een groot feest. Dat ik het allemaal MAG doen is geweldig. Terug naar vandaag. een wandeling over een fietspad van 16km door de bossen van Les Landes. Saai, hummm. Dodelijk saai, maar we hebben weer mooie gesprekken gehad onderweg met elkaar en met hilly die ik al sinds Namen in de dagboeken zien staan. Heel kort maar wel een mooi gesprek gehad. Wat een fantastisch mens om helemaal in je eentje dit te doen. Uiteindelijk sloegen wij linksaf naar onze refuge. Weer een mooie plek in de middle of nowhere. Vanavond zelf koken. Gerard uit Brabant is inmiddels mooi aangesloten en eet mee. Iets van macaroni aan la chef Imre. Voor morgen alvast onderdak geregeld en blijkt dat het groepje weer op hetzelfde overnachtingsadres komt. Gaat ook weer leuk worden. Het weer vandaag was prima wandelweer en morgen gaat de temperatuur weer naar de 20 en later in de week naar de 23. Mooi vooruitzicht.

groetjes allemaal weer namens mij en jacqueline

Imre

1. Wim en Marianne:
    5 mei 2019
    Irme weer een mooi verhaal zo samen eten is ook zo gezellig wij wensen jullie een fijne wandeldag toe voor morgen met mooi weer, hier is het wat koud 11 graden ongeveer. Groetjes.
  2. Astrid:
    5 mei 2019
    Koken a la chef Imre en het genieten van het diner is vast geen straf. Gezelligheid na een wandeldag met z'n eigen belevenissen.
    Fijne avond en morgen weer een mooie dag !
  3. Joop Jansen:
    5 mei 2019
    Dank je voor de mooie foto van de Johannes de doper kathedraal in Bazas. In Captieux hebben mijn broer en ik bij mensen in de tuin geslapen omdat er toen niets was. Was een super plek om veilig de nacht door te brengen. Zo heeft iedereen wat. Bon Camino.
  4. Ria de Jonge:
    Mooi!!!
  5. Edith:
    5 mei 2019
    ik lees elke dag even hoe de vorderingen zijn en langzaam aan , alle beetjes aan elkaar, begint de Spaanse grens in zicht te komen. Het is al een enorm eind wat er ondertussen is afgelegd. Goede week maar weer.
  6. Elma:
    6 mei 2019
    Zo te zien wordt er hard gewerkt aan de oude spoorlijn. Voorheen was 't een graspad. Vandaag weer een dagje over het 'lijntje'! Ultreia
  7. Ellen:
    Ha Imre
    Geniet dagelijks van je verhalen .wat maak jij veel mee en wat ontmoet je fijne mensen onderweg .cadeautjes zijn het !
    Mooi dat jij het ook zo waardeert .volg je graag en wens je goede tocht ! Bijna bij de grens? Hartelijke groet Ellen
  8. Margriet en Pierre:
    6 mei 2019
    Weer genoten van je verhaal. Wat een gezellig gezelschap. Met de verwarming op 20 gr. Voelt het hier in Landgraaf ook aangenaam.
  9. Magda:
    6 mei 2019
    Blijftzo byzonder om je verhalen te lezen wat een reis man geweldig om zo te lopen,
  10. Wilma:
    8 mei 2019
    Vorig jaar 4 mei waren wij in Melide en hebben we via NPO ook dodenherdenking gevolgd incl taptoe en Wilhelmus. Altijd speciaal en met een dankbaar gevoel en dat leek daar in Melide, zo ver van huis, nóg specialer!!!
    Verder geniet ik van al je verhalen, inmiddels in 2 avonden anderhalve maand lezen ingehaald :P