Het boerencamperen

18 april 2019 - Marsac, Frankrijk

Van la Souterraine naar Marsac. 22km

Ach, wat was het weer leuk gisteravond. Dacht eerst even een beetje stijve Engelsen, maar dat viel allemaal mee. Om 7 uur ging ik naar beneden. Even terug. Het huis is een groot herenhuis en door de eigenaars helemaal in Engelse stijl opgeknapt. eenheid beetje cornabystreet. Dertiger jaren en brocanterie-achtig. Overal staat een prijskaartje op. Afijn in de living aangekomen staat er een blad voor champagne klaar. Zijn ouders en zus/zwager waren ook gearriveerd en er was een soort reunietje. En daar mocht ik deel van uitmaken. Plop plop daar gingen de flessen open en er werd geproost. Het mocht wat kosten. Daarna aan tafel in english stijl. Een hoeveelheid aan bestek dat ik er duizelig van wordt. Heb ooit geleerd van buiten naar binnen met dat gereedschap. Eerste gang iets van rond met wat blaadjes er op. Best lekker. tweede gang. asperges met kaasvlokken. Derde gang, o ja vet lekkere wijn er bij. Iets van een ovenschotel. Geen flauw idee wat ik gegeten heb, maar het smaakte prima. En ja afloop het toetje. De ouwe baas was een echte engelsman met droge humor. ieder keer als hij dacht van effe een tekst er doorheen jassen, ging zijn tong naar zijn rechterwang en zijn ogen draaien. Heb je hem door??? het werkt aanstekelijk. Iets van Robbert de Niro staat dichtbij. Als ie verder staat heet is Robert de faro. Het duurde bij mij ook even, voor ik het door had. Nou na alle drank en eten maar eens naar bed. Prima ontbijt vanochtend en op weg naar camping Labalade ( van het liedje). Heerlijk gelopen, wel een stukje afgesneden. Niet bij het dorpje geweest met de abdij. Maar ik vond het mooi zo. Aangekomen op de camping. Mag ik even voorstellen. Eddie Revers. Aangenaam ik ben Imre Revers. Ik kwam er eergister pas achter. Bij het zoeken naar een geschikte plek. We zitten in dezelfde stamboom. Onze vroegere voorvaderen komen uit Ramsdorf, Net bij Winterswijk de grens over. Stamboom gaat ergens terug tot 1641. Wel weer heel leuk en een behoorlijke verrassing. De camping heerlijk rommelig en je ziet maar wat je allemaal gaat doen. Lekker onbevangen en relaxt. Beetje de boel van de jaren 50. Eigenaar net zo makkelijk als een pet van een kaartje. Kamer prima op orde en de douche ook. een soort doorloopdouche. Die kant erin , andere kant eruit. Bloedje, bloedje makkelijk allemaal. Alles kan, alles mag, als het maar leuk is. Kon wel familie van mij zijn. Mijn zus gebeld, van moet je nu eens horen. Will je de stamboom even opsturen. Het parenteel gedeelte. Kunnen we zien aan welke kant van de boom we zitten. Straks met de hele zooi eten. Placemats van oude grammofoonplaten. Onder mijn bord ligt Harry belafonte. Ik zeg eet smakelijk.

Morgen weer een nieuwe dag. Allemaal de groeten.

Imre

1. Herman de Jong:
    Prachtig verhaal!
  2. Mieke:
    18 april 2019
    weer een geweldig verhaal Imre! Wat maak jij toch allemaal mee! wij genieten ook mee......Buen Camino
  3. Lida Jonkers:
    18 april 2019
    Wat weer mooi, hoe kan je het zo treffen, veel plezier maar weer
  4. Astrid:
    18 april 2019
    Je komt onverwachts overal en van alles tegen bij je Camino; wat een mooie belevenissen en plezier !
    Morgen weer een fijne dag gewenst.
  5. Patrick kleuver:
    Hoi Imre,
    Je gaat lekker, leuk het allemaal weer te beleven. Gisteren bij het hotel helemaal vol met oude spullen en nu op de camping bij Ruud. Doe hem de groeten. Ik zat vorig jaar in een van zijn pipowagens.
  6. Wilma Raats:
    18 april 2019
    Hoi Imre wat een prachtige dag, foto’s en mooi verhaal weer dank je wel 🙏🏽
  7. Joop Jansen:
    18 april 2019
    Aantal dagen van internet afgelegen, dus je verhaal niet kunnen volgen. Vanavond grote inhaalslag. Schitterende foto’s en geweldige verhalen. Beleef het helemaal mee. Mijn broer en ik waren jaren geleden ook in een plaatsje Marsac maar daar was geen camping. Stonden we bij de burgemeester in de tuin.
    Ook zo’n geweldige eet en drink ervaring. Bon Camino!
  8. A. Jacobs:
    19 april 2019
    Heerlijk daar le balade. Heb Ik in 2017 geslapen. Met een super dinertje. Want is een geweldige kok. En gezellige avond met borreltje van eigen stooksel. Heel leuke herinneringen aan. Geniet verder Imre vasn deze mooie tocht. Ik kijk elke dag weer uit naar je verhaal.
  9. Elisabeth:
    19 april 2019
    Wat leuk Imre ben benieuwd hoe het familieverhaal verder gaat!
    Groetjes Elisabeth