Windje tegen

12 maart 2019 - Tienen, België

Van Molenstede naar Tienen 30km.

Gisteravond een rustig avondje gehad. Nadia, gastvrouw, is lerares en moest nog een en ander aan huiswerk nakijken. Ik zonderde mij dus maar af op mijn toegewezen kamer. Het kan niet altijd polonaise zijn. Beetje TV gekeken en op tijd naar de koffer in. Het leek weer eens beetje langere dag woorden en beide moesten ook 8 uur weg. Geen probleem. Vanochtend even nog naar hun hertje wezen kijken en uitgezwaaid. Weer op pad. Vandaag een beetje only the London. Hij Diest onderdoor op zoek naar het pelgrimspaspoort. Het was mooi droog en door de wind waren de paden ook behoorlijk drooggewaaid. En dat is mooi meegenomen. Halverwege te route verlaten om af te buigen naar Tienen. Daar had ik mijn overnachting bij Marina die mij uitgenodigd had. Marina kende ik van de Camino del Norte waar we een aantal dagen hebben opgetrokken. Zij wist dat ook deze Camino ging lopen en had een maand geleden al gemaild dat jij bij haar kon overnachten. Prima de lux in een statig herenhuis met hoge kamers. Lastig te verwarmen, maar het was aangenaam. Ik heb via Google op allerlei tussen paadjes, weggetjes en fietspaden mijn weg gevonden. Ze was mij al tegemoet gelopen gelopen, maar ik kwam van de andere kant. Gelukkig hebben we tegenwoordig de mobieltjes en alles kwam in orde. Na een paar biertjes, een douche, en de was die voor mij verzorgd wordt, is dit weer helemaal top. Ben nu de blog aan het schrijven en straks specialiteit van het huis, een stoofpotje witlof. Morgen loopt ze een stuk met mij mee, om mij weer op het spoor van de Camino te zetten en een stempel van de kerk. ook leuk. Was een mooie droge dag voor prima wandelweer. De komende drie dagen is het weer nog onbestendig met hier en daar een bui. Liever daar dan hier. Maar na die dagen vliegen de temperaturen omhoog en komt de zon in volle glorie aan de hemel. Marina heeft mij even geweldig geholpen met de komende drie overnachtingen in Noville-sur-Mehange, Namen en Dinant. Mensen vragen aan mij."ken jij frans", zeg ik altijd, nee , maar een ander wel. En er komt er altijd wel weer eentje op je pad. Dat vind ik meestal een Jacobus dingetje. In ieder geval drie wandeldagen weer zonder zorgen. Ook wel lekker. Nou nog voor ik belgie uitga eens die overheerlijk frieten eten. Maar ook dat komt wel goed. Ik heb vandaag de 300km gepasseerd, en dat in 11dagen, daar had ik ook niet op gerekend. De komende 10 etappes zitten allemaal rond de 25, met eentje van 19. Maar ja, daar zitten best wel wat heuvels bij. Vandaag dus ook al kennis gemaakt met wat licht heuvelwerk.

Vanavond gaat vast gezellig worden. Allemaal weer de groetjes,

Imre

1. Astrid:
    12 maart 2019
    Veel plezier en morgen weer een mooie tocht !
  2. Anna Dijkstra:
    12 maart 2019
    Fijne avond en morgen weer een mooie wandeldag!
  3. Wilma Raats:
    12 maart 2019
    Jee al mooi wat kilometers zeg 💪 en wat fijn dat de volgende 3 dagen al geregeld zijn, geniet van je stoofpotje een fijne avond en morgen gezond weer op!
  4. Janneke:
    Buen Camino 🍀
  5. Margriet en Pierre:
    12 maart 2019
    Dat schiet al op. Gezellig je te volgen.
  6. Willy Eradus:
    12 maart 2019
    300 km..je gaat veel te hard haha. Nee grapje en je loopt vanzelf het mooie weer tegemoet! Super toch.
  7. Anneke Gnade:
    12 maart 2019
    Je gaat als een speer Imre.
    Veel wandelplezier
  9. Ria:
    Tijd voor de zon..
  10. Lidy:
    12 maart 2019
    Mooie fotos weer. Geeft een leuke impressie van deze monstertocht... succes maar weer.
  11. Miranda:
    12 maart 2019
    Het mooie weer wacht op je!! Al over de 300 km. Succes morgen wacht op je mooie foto's en verhaal 👍
  12. Annelies:
    12 maart 2019
    Tijd voor de zon, net wat er gezegd wordt, hier al dagen zeer somber, bewolkt, heel wind wind met windstoten!!! richting 8, en stevige buien.
    Succes verder en wandel ze, Annelies
  13. Erika:
    12 maart 2019
    Knap hoor! De 300 gepasseerd! En wat een mooie ontmoetingen steeds. Ik geniet dagelijks van je verhalen!
  14. Marina RENDERS:
    12 maart 2019
    lekker gegeten en bijgepraat het was absoluut een gezellige avond Imre!
  15. Elisabeth:
    13 maart 2019
    Tjonge wat een goed verhaal weer en dan de foto's ook nog. Ik wil ook weer!
    Ga maar niet te hard! Ben benieuwd waar je slaapt in Namen en Dinant!
    Bon Chemin
  16. Dick en Elly van der Vaart:
    Zit elke dag van je verhaal te genieten! Buen Camino
  17. Brigitte Vis:
    13 maart 2019
    Kijk elke avond uit naar je heerlijke verhalen, voor het slapen gaan!😴😜 Al 300km gelopen! 👊 Denk om je voetjes en beentjes. Tot de volgende blog 😃