Wijn, wijn en nog meer wijn.

22 mei 2019 - Nájera, Spanje

Van logrono naar najera. 30km

Lang dagje wel, maar de keuze was 19 of 30. Dus gekozen voor de 30. Morgen maar weer een kort stukje. De lange stukken hoeven ook niet meer zo nodig. 8, 9 en 10 juni pinkster in Santiago. Loeidruk en het meeste al volgeboekt. Dan 2 dagen rustig. 14,15 en 16 juni groot festival in Santiago. Alles al volgeboekt. Verwachting rond de 30..000 bezoekers. Festival ook al uitverkocht. Dus we willen na de drukte binnenkomen. Ook dat is de Camino. Je weet het niet hè. Dus met voortschrijdend inzicht de planning even anders. Mooi rustige etappes van rond de 20 of 25km per dag. Geen gehol dus. Vanochtend voor het eerst heel vroeg op en om 7 uur stonden we buiten. We moeten voor 4 uur binnen zijn anders vervalt de reservering. We waren er mooi op tijd. Albergue alleen bed toilet en douche. Douche kon je je komt niet in keren en kon ook niet op slot. Tja. Wel een heel prachtige wandeling vandaag. Onderweg een eekhoorntje op mijn pad. Zo dichtbij. Later bij een viaduct waren twee jongens met een ukkelille aan het spelen. Mooi tweestemmig someswhere over de rainbow. Ze zagen elkaar pas voor het eerst. Toch knap. Tocht dwars door de wijnvelden van de Rioja. Vanavond maar eens proeven. Mooi stadje najera. Ga zo de terrassen maar eens proberen. Vandaag al weer warmer dan gister. Wat opvalt is de verscheidenheid aan stokken. Sommige hebben de goeie stokken. Anderen de Nordic walking stokken. Daar kan je in de bergen niks mee en ik heb ze zien lopen met skistokken. Zo slecht is het weer ook niet. Maar goed, ieder zijn meug. Morgen kort ritje naar Santo Domingo de la Calzada. Probeer zoveel mogelijk in plaatsjes te komen waar ik in 2014 niet heb geslapen. Groetjes allemaal

Imre

1. Petrum Henricum:
    22 mei 2019
    Ik heb in 2013 in Santo Domingo de la Calzade overnacht in de Albergue Casa del Santo. Grote Albergue die ik kan aanbevelen. Er tegenover is een wasserette en direct naast de Albergue is een café/bar met achterin een aparte zaal waar je prima kunt eten, met gratis WIFI.
    P.S: Ik vlieg morgen naar Lissabon voor mijn Camino Portuguès.
  2. Ad Huizing:
    22 mei 2019
    Hoi Imre en proost! Dat de Rioja maar weer goed moge smaken.
    Iets zakelijks: Ik kom 16 juni in SdC aan en heb gisteren nog een 1pers.kamer weten te boeken via booking.com in Hostel Vista Azul voor €26 per nacht. Hostel ligt op 350 m van centrum. Er was toen nog ruim plaats. Buen Camino.
  3. Ad Huizing:
    Sorry. Dat hostal heet Hostal Vista Azul. 👣
  4. Ad Huizing:
    Ik word gek...
    Hostal C o s t a Azul.
    Die verdraaide autocorrectie ook.
  5. Joop Jansen:
    22 mei 2019
    Mooi verhaal en mooie herkenbare foto’s
    Super (wijn)streek. Laat je deze je goed smaken.
    Buen Camino
  6. Astrid:
    22 mei 2019
    Lekker rustig lopen en een mooie tocht met alle wijnstreken in de buurt. Wat wil je nog meer.... Veel plezier !
  7. Elisabeth:
    22 mei 2019
    Mooi man. Goed voornemen minder km. In mijn blog staat naar Calzada 23.,5km en overnachten bij de Cistercicenne zusters. Vooraan bij binnenkomst geloof ik. 6 euro voor een laag bed met 3 en douche en wc op de gang. Prima adres ook zelf koken kan. Deden wij bijna nooit trouwens. Mooie dag morgen weer Imre.
  8. Edith:
    22 mei 2019
    Ik lees dagelijks je verslag en leef daarbij langzaam toe naar onze trip naar Santiago. Vandaar uit meteen door naar Malpica om de camino dos faros te lopen. Daarna is er nog tijd over en kunnen we kiezen om naar Ferrol te gaan en de camino Ingles er achter aan te stappen of naar noord Portugal te reizen.Welke keuzen we ook maken wij gaan de drukte in Santiago ook niet meemaken. Ik wist niets van een festival, even gekeken maar er treed niets op waarvan ik zeg, moet ik heen.
    Fijne wandelingen je bent al heel ver gevorderd.