regen in frankrijk

24 april 2019 - Thiviers, Frankrijk

van saint-Pierre-de-Frugie naar thivier. 22km

Ik verbaas mijn kookkunst maar weer eens dat je van niets toch eigenlijk best wel een lekkere maaltijd kan maken. Pasta al la chef Imre. Glaasje wijn erbij. Proosten met jezelf. of zoals de westfriezen zeggen. proosten met je eige., bon apetiet, de zegen er over en naar binnen werken. Ik vond het goed.  Ik heb weer eens prima geslapen. van 9 uur tot vanochtend half 7. En wat denk je. de eerste regen. Niet hard, wel langdurig. Dus de regenjas aan en gaan. Sleutel kon in de dakgoot worden gelegd. Na 5 kilometer een heuse grote bakkerij, met koffie. De bakker stond de broden nog in te smeren voor de oven. Wel iets anders dan de bakkerij van mijn zwager.m Gewoon hier een grote schuur met allerlei rotzooi die verkocht kon worden. Het heet brocanterie-achtig. Dat brood van mij kwam er net uit. Brood met chocola. Wie verzint het. Wel zo lekker en een bak koffie erbij. De bakkerij heet  relais de Compostella. Hoe toepasselijk kon je het hebben. Met een grote poster op de achtergrond van de koffie genoten op. Daarna weer de regen in. Niet veel foto's gemaakt. Zelfs daarvan wat moeten skippen. Te nat op de lens. Stevig doodgewandeld en na 22km kwam ik op de camping aan. Aangemeld. blokhut 103. Mijn Belgische vriend was er al. De twee Fransen niet. de een was ziek en de ander sliep bij vrienden. Vrienden??? hebben Fransen vrienden??? Volgens mij kopen ze die. kan niet anders. Redelijk op tijd. half 2 binnen en de zon begon wat door te komen. Nog even overwogen om 8 km verder te lopen, maar het is mooi zo. Het moet niet op werken beginnen te lijken. Voor morgen de keuze. of 16 of 34. Gauw gemaakt. Morgen rustig aan naar Sorges. Morgen weer regen verwacht. Dus de etappe klein houden. Dag er op naar perigueux. 18km. Mijn Belgische vriend doet dat ook. We wandelen niet samen, maar brengen wel  de rest van de dag door in hetzelfde overnachtingsadres. Meestal iets van een refuge met wat stapelbedden. Vandaag dus een blokhut. Straks aan de kebab in het dorp. Heel vervelend. Nu nog genieten van de zon voor ons vakantiechaletje. Wijntje erbij. Wat een heerlijk caminogevoel. Houden we zo.

groetjes allemaal weer.

Imre

1. Helene Van veen:
    💪🏻
  2. Joke koek:
    24 april 2019
    Je gaat als een speer .🚶‍♂️. Wat geweldig om je avontuur te mogen volgen. Nog heel veel wandel plezier. Gr. Uit Appelscha
  3. Helma:
    24 april 2019
    Regen is dan misschien nat, maar je groeit er wel van
  4. Anna Dijkstra:
    24 april 2019
    Weer een etappe gedaan! Het gaat goed! Hopen dat het morgen weer droog is. Groetjes uit Burgum
  5. Ria de Jonge:
    24 april 2019
    Mooi te lezen dat je weer zo geniet, Imre, na de klap met de houten hamer.
    Fijne avond, goede nacht en morgen weer een mooie dag. Respect!
  6. Astrid:
    24 april 2019
    Lekker rustig aan de km maken. Je aanpassen aan hetgeen zich voordoet, blij met wat op je pad komt en daarmee doen wat goed voelt. Zo lees ik je dag vandaag.
    Het lijkt zomaar de Camino.
    Voor morgen veel plezier en succes !
  7. Ella:
    24 april 2019
    Je gaat weer lekker, mooi houden zo. Wij hebben hier in Bernkastel nu ook regen nou ja regen het giet op dit moment heel hard, tis wel leuk hier, en de wijn smaakt goed
  8. Janneke:
    24 april 2019
    Verstandig dat je het met de regen wat rustiger aan doet. En wat moeten al je volgers elke dag lezen als je al zo snel in Santiago bent🤣
  9. Joop Jansen:
    24 april 2019
    Inderdaad!!!! Niet te snel gaan!!!
    Wat moeten al die volgers zonder een pelgrim om te volgen.
    Bon Camino
  10. Wim en Marianne:
    24 april 2019
    Ook op weg naar Finestera regen nog een dag dan wordt het weer beter in heel noord Spanje is het koud succes verder. Groetjes van Marianne en Wim Brundel.
  11. A. Jacobs:
    24 april 2019
    Regen is altijd minder maar hoort er soms ook bij.
    Goed om het rustig aan te doen.
    In Sorges is trouwens een mooie en goede refugo.
    2 jaar geleden geslapen. Aanrader
  12. Ad Huizing:
    25 april 2019
    Niet te snel gaan Imre. Het is veel te leuk je te lezen. Chapeau!