piepkleine alberge

22 april 2019 - Flavignac, Frankrijk

Van Limoges naar Flavignac. 26km

Gisteravond nog even gegeten in de stad. Eindelijk weer eens een vette hamburger met friet. Daarna op tijd naar bed. Prima geslapen bij de zusters Franciscanessen. Voor de goede orde, ik sliep op een kamer alleen. Vanochtend stond mijn ontbijt al klaar met nesquick. Halve stokbrood en smeerkaas. Daar moest ik het mee doen. Het is een hele toer om uit Limoges te komen. Slecht aangegeven, dus maps.me bracht redding. Na een uur en een hoeveelheid aan rotondes eindelijk de open lucht in. Hele buitenwijken vol met nieuwbouw. Allemaal dezelfde terracotta kleur en rode dakpannen. Seriebouw. Daarna weer prachtig genoten van de heerlijke wandelpaden en langs het riviertje l'aixette. Tegen de stroom in, dus ietsje pietsje omhoog maar niet erg steil. Dat was na Aixe-sue-Vienne. Daar eerst maar de koffie weer geprobeerd. Dat smaakte beter dan die instant zooi. Eigenlijk vlogen de kilometers weer onder mij weg. Het ging heerlijk tot het eind aan toe. Nu de slaapplek opzoeken.Tegenover de kerk. Belg Willem riep al. Hier moet je wezen. Er was in het piepkleine alberge nog maar 1 plek over. Net genoeg. Er sliepen ook nog 2 franzen In het dorp was het allemaal doods. niets open. Dus geen avondeten. Althans we hoopten dat het winkeltje nog even open ging. Ik ging maar op zoek. Dan moet je revers heten. Zag in een tuin wat mensen zitten. Vroeg of de bar gesloten was. Oui. Avez vouz pour ook un biertje. Je suis pellerin. Kijk dat werkt altijd. De man kwam met 2 biertjes aanzetten. Ik had mijn knip al bij de hand, maar dat hoefde niet. Onder het motto "durftevragen" met 2 biertje op weg terug. Lagen de andere 3 te slapen. Nou, dus 2 biertjes voor mij. Die smaakten prima. Ik dus ook maar even op siësta. De regen maakte de anderen wakker en ze haalden  de was binnen.l Ja, je wil de boel morgen toch weer droog aan hebben.  O ja. , Ik zit nu op 1313km. Nog te gaan 1270 dat heb ik uitgerekend. Dus net over de helft. Helemaal goed. Na een paar dagen klimmen hadden de spiertjes wat last. Laten een beetje door elkaar, maar nu zit alles weer op zijn plaats. En nog steeds geen blaren. Ik klop het hier af op de eikenhouten tafel. Mag mijn handen dichtknijpen begrijp jij. Nou, voor morgen is er regen voorspeld. De eerste keer in Frankrijk. Ook daar heb ik mazzel mee gehad. 2 keer regen in Nederland, 3 keer in België. Maar volgens de berichten komen er een paar dagen met buitjes aan. We zien het wel. Prima regenjas bij me. Straks toch even kijken of er nog wat te regelen valt met eten. maar ik heb er een hard hoofd in. Groetjes allemaal weer.

Imre

1. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    22 april 2019
    Hallo Imre, ik was ook verdwaald in Limoges. Heel herkenbaar. Adres waar je nu slaapt is iniminie. Ik moest op mijn luchtbed in de gang slapen voor de wc. Met toestemming van de Marie.👣👣
  2. Wim en Marianne:
    22 april 2019
    Super zo als jij gaat alleen het eten is af en toe lastig jammer dat Frankrijk hier en daar zo leeg loopt. Wij zijn nu na 278 km in Santiago wat is de Kathedraal leeg van binnen. Wij houden nu een rustdag en gaan woensdag op weg naar Finestera Muxia.
  3. Siem:
    22 april 2019
    Mooi goed, dat je, je niet door een nonnetjes van de wijs hebt laten brengen. Het had je onnodig je energie weggenomen.
    Je hebt er goed de sokken in om nu al halverwege te zijn!
    Wens je een goede voortgang. ...
  4. Annigje Jannink-Annink:
    22 april 2019
    Ik volg je ook en het is de eerste keer dat ik reageer, want misschien vraag je je af voor wie je eigenlijk schrijft als er zo weinig mensen reageren? Er zijn er waarschijnlijk velen die je verhaaltjes dagelijks lezen, zoals ik. Ik geniet ervan en vooral van je mooie foto's. Maak je die gewoon met je telefoon? Wat is Frankrijk toch een prachtig land! Ik wist het al wel van onze reizen met de caravan in het verleden, dus veel plekken komen me bekend voor, maar op deze manier geniet ik opnieuw. Ik werk nu als hospitalière in Bordeaux, maar daar kom jij natuurlijk niet langs, helaas! Ik wens je veel geluk en leuke ontmoetingen toe en blijf je volgen hoor!
  5. Patrick kleuver:
    22 april 2019
    Verleden jaar hier ook gezeten met 2 Canadezen. Toen de ruimte helemaal volgespannen met waslijn want toen de hele dag regen gehad. Je gaat lekker en je bent inderdaad op de helft. Ga zo door met genieten en lopen.
  6. Astrid:
    22 april 2019
    De biertjes waren vandaag in elk geval geregeld, dat is belangrijk. Het eten wordt lastiger vermoed ik. Morgen misschien onderweg maar wat proviand opscharrelen. De tocht was weer mooi vandaag. Hoop dat het morgen meevalt met de regen, een klein buitje mag soms ook wel.
    Veel plezier en succes !
  7. Joop Jansen:
    22 april 2019
    Een pelgrim moet altijd kunnen improviseren. Een biertje lukt meestal wel op deze manier, eten is soms wat lastiger. Eet je morgen een broodje extra.
  8. Ad Huizing:
    22 april 2019
    Heerlijk verhaal weer Imre, een genot je te lezen.
    Hoop dat je straks een ontbijtje vindt.
    Succes, je bent over de halve afstand.
  9. Jack van Delft:
    22 april 2019
    Ik sluit me bij de reactie van Ann aan, wij kennen elkaar niet en toch geniet ik elke avond van je reisavontuur. Respect voor je.
    Ik wens je een mooi vervolg en veel geluk en gezondheid !
    Groeten vanuit Duitsland waar ik woon.
  10. Theo:
    23 april 2019
    Jammer, een biertje en een Amsterdams slootwater!!
  11. Magda:
    23 april 2019
    Hè die Imre jeejoh wat een pelgrim jedoeten ontmoet geweldig en want zo gaat het vrij om te vragen en bestellen fijnen zo byzonder al je ontmoetingen je slaapplaatsen je diners je mijmeringen te gek hoop dat je doordeweeks regen heenblihft mijmeren en je ontmoetingen doen kilometer na kilometer nog dik 1200 te gaan succes man!!!👌👍😇😇😃🚶🏼‍♂️🚶🏽‍♀️🏃🏼‍♂️🥾🥾🎒🎒