Paradijsje

5 april 2019 - Anthien, Frankrijk

Van Vezelay naar antiek. 22km

Gisteravond eindelijk weer eens prima gegeten. Een lekkere steak hachee. Mocht ook wel weer eens. Na het eten medepelgrim opgezocht in het lokaal van de herberg bij de zusters. Effe lekker aangezeten met een biertje. Terug naar de slaapkamer. Oerdonker, nein kleine licht an, zei mijn Duitse vriend. oke. even later lag ie te spartelen op de grond . Was je over een stoel heengevallen. Gieren. Andere pelgrim wakker. Ach ja. Vanochtend naar de mis geweest in de kapel van de kathedraal. Wat een tijd. Om 7 uur. Je verstaat er wel niks van, maar het is wel mooi. Na afloop van de dienst kregen wij pelgrims de zegen mee voor een mooie Camino. En een bijbeltekst in het Nederlands. Toch mooi meegenomen. En op pad. Hij het bordje richting Nevers of Bourges, had ik gisteravond toch maar besloten via Nevers te gaan. Had al gebeld naar het adres. Le Chemin de esprit. Nederlandse beheerders. Ik kon er terecht. sta ik later  bij "les deux ponts". Westfriezen onder ons kennen ook dat café, maar dan in Oudendijk. Zelfde naam. in 2002 ben ik er langs gefietst op weg naar het zuiden. Toen viel mij de naam ook al op. Ben er weer binnengegaan. Gelijk tegen de dame gezegd dat ze Nederlandse was en uit Eindhoven kwam. Na, klopt, hoe weet je dat. Nou ik was hier 17 jaar geleden ook voor een kopje koffie en het hele verhaal verteld over Les deux ponts. Toen ging er een lichtje branden. Ze zei dat klopt. Ik heb het daarna opgezocht. Leuk, was jij dat. Nou, leuke onderbreking weer. Mooi koffie gedaan en weer op pad. Mijn Duitse vriend was in geen velden of wegen meer te bekennen. Die ging voor de 35km vandaag. Prima hij is ook een stuk jonger dan ik. Wat weer een prachtig gebied. Heuvel op, Heuvel af met prachtige vergezichten. Nou en dan de laatste klim naar het adres. In de reisfolder stond nog dat er een stoeltjes lift was. De beheerders zeiden dat ie alleen voor de winter is. weer heel lieve mensen en een pracht plek. een paradijsje weer. Mooie tuin met wat druivenranken. En zelf groente verbouwen. Prachtige verbouwde boerderij. Een juweeltje. En nu snap ik waarom iedereen deze route aanbeveeld. Heerlijk even in de tuin gezeten met een biertje. Straks eten, wat praten met de beheerders en morgen weer de volgende etappe. De dame uit Nederland loopt nog steeds een dag voor mij uit. Is hier ook geweest. Ik zie wel weer wat er op mijn pad komt. In ieder geval vandaag geen spijt dat ik op deze route zit.

groetjes allemaal en tot morgen weer

Imre

1. Mimi:
    5 april 2019
    Mooi verhaal weer Imre het zonnetje schijnt, de omgeving prachtig en iedere dag bijzondere ontmoetingen. Buen Camino
  2. Trudie Meijer:
    5 april 2019
    Fijn dat het goed gaat Imre je zit nu op dezelfde route als mijn man hij heeft hier ook overnacht. afgelopen nacht was hij in Nevers ook een prima overnachting met een fijne maaltijd erbij. Groetjes uit een fris Zuna
  3. Wim en Marianne:
    5 april 2019
    Irme wij kozen ook dezelfde weg heel leuk ook bij Le Chemi du Espirt overnacht, zij waren toen nog druk aan het verbouwen.
    Bedankt weer voor jou verslag en hetgaat jou goed verder.
  4. Josefine:
    5 april 2019
    Een hele fijne avond gewenst Imre! ! Maar dat gaat vast lukken bij Huberta en Arno. Bon camino Josefine
  5. Janneke:
    5 april 2019
    Wat zijn er toch veel vriendelijke mensen op je weg, dat valt me zo op bij veel caminogangers. In 2015 hebben wij ook zoveel vriendelijkheid ervaren ik werd daar zo vrolijk van. Mijn lijfspreuk is sindsdien .........als je het vertrouwen in de mensen kwijt bent...... ga op pad.
    Imre, Buen Camino🍀
  6. Elisabeth:
    5 april 2019
    Mooi man! En leuk Nevers daar kun je ook prima slapen bij de zusters in een eigen gebouw en even Bernadette bezoeken. Maar eerst maar gewoon genieten en dat doe je!
    Bon Chemin
  7. Wilma Raats:
    5 april 2019
    Wat mooi, en prachtige foto’s weer! Wat maak je een mooie tocht en wat laat je ons mee genieten dank je wel 🙏
  8. Joop Jansen:
    5 april 2019
    Geweldig dat we mee kunnen genieten van je tocht. Ik probeer elk jaar een pelgrim te volgen die ongeveer de zelfde route loopt die mijn broer en ik ook gedaan hebben. Krijg er heimwee van. Buen Camino
  9. Ellen:
    5 april 2019
    Wat prachtig Imre , supermooie route en landschap daar ! En wat een heerlijk adres .geniet ervan .even een oase van weer nederlands spreken en " thuiskomen "
  10. Amico Guiseppe:
    5 april 2019
    Hallo Imre. Weer eens een berichte van mij. Met de camino loop je heel wat kerken af. Straks treed je nog in als emeritus josephat. Je kent hem vast nog wel uit je opleiding tot administrateur. Ja dat is lang geleden. Je zou best een goede broeder kunnen zijn met al die ervaringen. Zo zit jij regelmatig in de vroegmis. Om je gerust te stellen. Voor mij is er ook nog hoop. Morgenochtend ga ik naar de hoogmis. Daarbij zal ik aan je denken. Nog veel plezier op je verdere tocht. Adieu.
  11. Astrid:
    5 april 2019
    Weer een prachtige dag om te lezen; je verhalen brengen de Camino voor mij dichterbij. Dank voor je mooie, leuke verslagen. Veel plezier en succes !