Een na laatste dag

17 juni 2019 - Lavacolla, Spanje

Van pedrouzo naar lavacolla. 12km.

heerlijk uitgeslapen en we waren weer de laatsten die weggingen uit de albergue. Stadje in en op zoek naar een ontbijtje. Uitstekend  verzorgt en goede bediening door het cafe waar wij voor weinig een prima ontbijt kregen. Mooi rustige wandeling met wat pauzes.Een beetje kunnen nadenken over hoe de camino is gegaan en wat je kunt verwachten als je weer thuis bent. Geen idee. Ik laat het maar over mij heenkomen. Lavacolla rond 2 uur bereikt. We hebben wel langere afstanden gehad en vroeger binnengekomen. Mooi rustige en prima albergue. Mooi uitgangspunt voor morgen. Dan nog 10km te gaan. Dan zit het er op. Na enig overleg besloten dat we alleen het plein op komen. We zijn alleen begonnen en willen alleen eindigen. Daar komt bij dat Hilly haar zoon en schoondochter  op het plein staan om haar te verwelkomen. Dat laat ik mooi zo prive. Later op de dag of woensdag trekken we wel weer met elkaar op. Mooi het plein op, iemand maakt ff een fotootje van mij voor de plakboeken en door naar het  holland heiniken huis van de lage landen. De vorige camino’s heb ik dat ook zo gedaan. Dus nog even een dagje geduld voor ik binnenkom.  Iedereen een fijne avond toegewenst.

groetjes imre

1. Janneke:
    17 juni 2019
    Wat vliegt de tijd snel voorbij. Maak er een gezellige avond van en geniet morgen met volle teugen. 🍀
  2. Wim en Marianne:
    17 juni 2019
    Leuk hoor de opmerking holand heiniken huis van de lage landen. Nog een fojne wandeldag morgen en vast bedankt voor al jou vetslagen voor dat wij dat vergeten en wel thuis. Groetjes.
  3. Ria v Stam:
    17 juni 2019
    Mooi Imre wij wensen je mooie laatste kilometers en een mooie binnenkomst. Geniet er nog van. Gr
  4. Patrick kleuver:
    17 juni 2019
    Het zit er op en dan ga je bezinnen op wat na de camino. Heb je gevolgd vanaf je voordeur tot hier. Regelmatig mijn dagboek open geslagen van mijn camino 2018 en weer flashbacks gehad. Gefeliciteerd met deze prestatie want die neemt niemand je verdere leven meer af. Feliciteer ook je wandelmaatje volgens mij hebben jullie een mooie tijd gehad. Voor het laatst Buon Camion.
  5. Annemiek:
    Beste Imre,
    We hebben elkaar nooit ontmoet maar ik heb elke dag je verslag gelezen. Zowel van deze als van je vorige Camino. Heb ervan genoten.
    Ik wens je een prachtige dag morgen en een goede ‘landing’ in NL. Hopelijk tot een volgende keer.
    Groetjes van Annemiek Scholten
  6. Dirkje:
    17 juni 2019
    Ik heb elke dag jouw verslag gelezen en heb daarvan genoten. Mooi ook dat er een wandelmaatje op jouw pad verscheen. Geniet van de aankomst en dan wel thuis. Bedankt!
  7. Elisabeth:
    17 juni 2019
    Fijn Imre maak er een bonte avond van en voor jou en Hilly een glorieuze aankomst.
    Goede terugreis en thuiskomst en daarna zie ik je in Nijmegen! Big hug!
  8. Helma Bexkens:
    17 juni 2019
    Geniet van de laatste dag van je wandelingetje! en voor daarna: wel thuis!
  9. Ellen:
    17 juni 2019
    Fantastisch gedaan ! Morgen de intocht ,en evaluatie begint dan ook ,maar eerst genieten van een mooie afsluitende wandeldag met vast een lekker drankje op het einde !!
    proficiat alvast !
  10. Arnold:
    17 juni 2019
    Goh wat gaat de tijd snel. Heb het gevoel dat je bij wijze van spreken vorige week Heino verliet. Wens je een mooie aankomst aan in Santiago de Compostella. Gr Arnold
  11. Siem:
    17 juni 2019
    2 stappen naar voren, 1 stap terug .... zo heb je toch nog een goed gevulde wandeling voor de dag en je binnenkomst ! Wens je een weer heel bijzondere mooie aankomst in SdC toe !!
  12. Petrs:
    17 juni 2019
    Heel erg bedankt voor je verslagen iedere keer. Ik heb er van genotern. Geniet morgen van de laatste kilometers en zeker van de aankomst op het plein. Laat alles over je heenkomen en geniet. En voor later een veilige reis naar huis.
  13. Jan steen:
    17 juni 2019
    De laatste loodjes maar dat redden jullie top hoor ...wij vertrokken van de camping bij Paula mooie camping top oké gr
  14. Ans Hermelink:
    17 juni 2019
    Nog een mooie laatste dag morgen!
  15. Astrid:
    17 juni 2019
    Alles is geschreven... Ik wens je al het goede.
    Voor de toekomst ga je vast weer een mooie tocht bedenken, er is zoveel !
    Veel plezier en succes !
    Geniet van je aankomst in Santiago; heel erg bedankt voor je dagelijkse berichten !
  16. Andy:
    17 juni 2019
    Tjonge en dan ben je er al bijna (maar nog niet helemaal). Wens jou en Hilly een mooie aankomst in SdC. Ik kijk met heel veel plezier terug op de paar weken die we met jullie mee hebben gelopen. Geweldig dat jullie dit nu zo samen ( bijna) hebben volbracht. Maak er een mooie dag van en daarna nog lekker nagenieten en wie weet nieuwe plannen maken😄 Groetjes, ook aan Hilly
  17. Erika:
    17 juni 2019
    Goh Imre, dan ben je zomaar aan je laatste wandeldag toe. Je heb het gedaan, wat een respect heb jij verdient. Ik ga je verhalen missen. Eerst morgen nog natuurlijk. Geniet van de laatste 10 kilometers en daarna van je welverdiende biertje. Van mij krijg je nu al een grote pluim 🍀💪👍
  18. Petrum Henricum:
    17 juni 2019
    Ik wil de finishfoto wel maken Imre.
    Tot morgen op het plein voor de Kathedraal.
  19. Tiny:
    17 juni 2019
    Imre bedankt voor verhalen, bedankt voor je foto’s in gedachten loepen we mee. Bedankt dat we je hebben mogen leren kennen en voor morgen een toi toi en heel fijne aankomst ook voor Hilly.
    En dan een goede thuisreis en tot ziens
  20. Marianne:
    17 juni 2019
    Ja, en dan is het bijna zover. Dank dat ik in gedachten met je mee mocht lopen en mocht meegenieten van je belevenissen. Ik wens je morgen een mooie aankomst en een fijne afsluiting van je tocht.
  21. Paulien:
    Hoi Imre,
    Ontzettend bedankt voor je prachtige humoristische verhalen! Ik heb enorm van genoten. Maar dat deed ik ook toen we met elkaar wandelde in Frankrijk. Veel plezier morgen en ik hoop dat je thuis snel weer je draai zult vinden! Hartelijke groet ook aan Hilly!
  22. Josefine:
    Hoi Imre,
    Dat word afkicken thuis....weet ik uit ervaring.....
    Ik heb genoten van je verhalen!!!
    Lavacolla idd een goede keus...
    Zo is het morgenvroeg nog niet zo druk op het plein in Santiago.
    Ik wens je een hele fijne aankomst en tijd in Santiago.
    Het park is trouwens mooi om je camino nog eens te overdenken.
    Bon camino Josefine
  23. Astrid:
    17 juni 2019
    Geweldig Imre, prestatie van topformaat!
    Ook ik ga je mooie verhalen missen, voor morgen wens ik je een dag vol mooie momenten.
    Tot in Nijmegen 👍
  24. Harriët Bloks:
    17 juni 2019
    Hoi Imre, ook van Jan en mij een hele fijne laatste dag morgen, geniet ervan.
    Jan en Harriët.
  25. Joke koek:
    17 juni 2019
    Imre vanuit Appelscha wensen wij je een fantastische laatste dag. Wat hebben wij genoten van je fantastische verhalen iedere dag en we zullen dat zeker gaan missen. Petje af voor je geweldige prestatie.
  26. John klever.:
    17 juni 2019
    Imre alvast gefeliciteerd morgen nog lekker relax de laatste kilometers naar Santiago . Heb ik vorig jaar ook gedaan . En genieten in Santiago .
  27. Joop Jansen:
    17 juni 2019
    Beste Imre, bijna in Santiago. Bijna op het plein. Geniet van de aankomst en het HH-house. Ook voor de laatste kilometers: Buen Camino.
  28. Simon Swart:
    17 juni 2019
    Fantastische prestatie Imre! Wordt wel ff afkicken, maar dit nemen ze je niet meer af. Succes op de laatste kilometertjes!
  29. Ria van de Ven-Landzaat:
    17 juni 2019
    Beste Imre, jij kent mij niet, maar ik jou intussen wel een heel klein beetje. Ik heb enorm genoten van je dagelijkse verslagjes met ups en downs, je foto's en indrukken en heb me daardoor weer een beetje terug op de camino gevoeld. Mijn hartelijke dank daarvoor en ik zal het gaan missen. Een hele fijne laatste wandeldag, een mooie aankomst en goede reis terug naar huis. Hopelijk gaat het met je zwager al wat beter!!! Lieve groet, Ria van de Ven.
  30. Liana:
    17 juni 2019
    Bedankt dat we met je mee op reis mochten. Ik ga de verhalen missen. Maar ieder eind is een nieuw begin. Buen camino op je komende weg.
  31. Helene Van veen:
    17 juni 2019
    Imre . Ik wens je een fijn aankomst op het plein .
    Daarna even maar de huiskamer . Ik vond dat best leuk.
    😘
  32. Henk ursem:
    17 juni 2019
    Hallo Imre, groeten uit Noordscharwoude, heb je gevolgd de hele reis, genoten van je West-Friese ervaringen van deze lange pelgrimage, lekker dat mentaal en lichamelijk er zo goed ben uitgekomen, en dat je hem zo lekker rustig heb afgerond, proficiat voor deze wandeling, en doe ze de groeten in HH-house, van mij.
  33. Jurjen:
    17 juni 2019
    Hallo Imre, dank voor je mooie verslagen en foto’s. Veel plezier met de laatste etappe!
  34. Mieke:
    18 juni 2019
    zoooo leuk!! tot morgen Imre xx
  35. Nicolet Janse:
    18 juni 2019
    Heel erg bedankt voor je verslagen!
    Heb een waardevolle tijd dààr!
  36. Gury Grootjes:
    18 juni 2019
    Geniet van de aankomst. Een onvergetelijk en bijzonder moment.
  37. Ate van der Zaag:
    18 juni 2019
    Het moet ontzettend veel voldoening geven als je de laatste kilometers loopt en de voettocht tot een goed einde hebt gebracht. Diep respect voor die prestatie. Ik zal je dagelijkse verhalen missen maar hoop je weer te zien op de golfbaan.
  38. Paul Zaman:
    Hoi Imre,
    Ongetwijfeld verloop de laatste dag / 10 km even succesvol als de gehele camino. Gefeliciteerd . Heb genoten van je dagelijkse verslagen, erg inspirerend.
    Zal voor jou wel weer wennen worden. Tot gauw, Paul