kort maar fris tochtje.

24 maart 2019 - Rilly-la-Montagne, Frankrijk

Van Reims naar Rilly-la-Motangne. 13km.

Het bleef gelukkig rustig gisteravond na de voetbalmatch tussen FC Stade de Reims en FC Sedan. Bekerwedstrijdje tegen een 4e klasser. Met dubbelglas op je kamer hoor je er niet veel van. Prima nacht weer gehad. De ochtend zag er een beetje fris en mistig uit. Dus toch maar de fleecejack aan. Het opstaan ging prima. Beetje stijf om de scheenbeen, maar ja een paar honderd meter verdween dat en heb verder zonder pijntjes gelopen. Mooi langs het kanaal. Je zag dat het zondag was. Overal hardlopende mensen in groepjes of alleen. Leuk de mensen onderweg die je aanspreken of je de Camino doet. Oui. Buen Camino en sommigen proberen een gesprek aan te knopen. Red me wel met gebroken Frans/Engels. Het was maar 13km vandaag. Maar ik moet ook een beetje zuinig zijn op mijn benen want ze moeten nog een paar km's mee. Hoe dit km's in elkaar zitten, ik heb geen idee. Zelf had ik thuis minutieus alles berekend en kwam op 2500km van huis naar Santiago. Maar hier en daar op de dagtelller is het wat meer aan het worden. Verder in Vessem op de steen was het 2600 nog wat. In Postel 24km verder opeens 2400. Onderweg in een dorpje in de Ardennen 1800 en nu aan het kanaal van Reims een bord met 2400km. Geen idee wat ik daar mee moet. Ik hou dus mijn eigen gelopen km's via maps.me aan. Ook daar zit verschil tussen.Vologens mijn berekening heb ik net de 600km gepasseerd..Dus nog een stukje te gaan Maar ja, zoals een wijze volgster al zei. Het gaat niet om de afstand of doel, maar de weg er naar toe. Heel wijs.  Het stukje te gaan vandaag ging door de druiven velden, waar ze hier champagne van maken. Eindeloze rijen ranken, netjes geformeerd. Zit wel in het verkeerde seizoen. In september pas de pluk. Vorig jaar Portugal veel geplukt en gegeten. Als snel kwam ik bij het adres aan. Een champagneboer. Hoe kan het anders hier. En hij woont ook nog eens in een straat met de toepasselijke naam: Allee Dom Perignon. Op de deur stond. Mr. Riffers,  phone me, I arrive in 10 minutes. Zo gezegd zo gedaan. Hij pakte wat sleutels, we stapten in de auto en reden door het dorp naar zijn andere huis. een groot huis helemaal alleen voor mijzelf. Mooi geïnstalleerd, opgefrist, eindelijk eens geschoren. Dat mocht wel na drie weken. Straks in het dorp wat te eten halen. Voor morgen nog geen flauw idee waar ik overnacht, maar dat ga ik straks eens uitzoeken. Waar blijft de champagne???????? Oh, Ik hoor net mevrouw komt vanavond langs. Nou, wie weet.

groetjes allemaal weer en een fijne zondag nog.

1. Willy Eradus:
    24 maart 2019
    Geen foto's..te mistig? Nou ja kan niet altijd feest zijn. Wel lekker geschoren..pluspunt…..
  2. Helma:
    24 maart 2019
    wat grappig dat je een aantal dezelfde slaapplekken hebt als dat ik had. Dit laatste slaapadres heb ik ook gehad. Jij werd ontvangen door een meneer, wij door een mevrouw. Zij was verre van aardig, zat vooral op het schoon achterlaten van het verblijf maar het was al vies voordat we er in kwamen. maar ja ook dat maak je mee. Veel plezier en buen camino
  3. Elza:
    24 maart 2019
    Joehoe, ik liep hier in 2017 in september...de wijn droop door de straten. Heb in een klein dorpje vlakbij Epernay, ben de naam even kwijt, geslapen bij de schoondochter van een kleine wijnboer en de eerste persing meegemaakt en reken maar dat er champagne werd gedronken. Inderdaad: je bent daar in het verkeerde seizoen....
  4. Wim en Marianne:
    24 maart 2019
    Beste Irme leuk weer jou bericht, ik denk dat jij ongeveer 2600 km. loopt vanaf jou huis. In Santiago zijn ze heel trots als jijzo veel hebt gelopen. Jamer dat de druiven stokken nog kaal zijn, misschien komt er nog een glaasje Champagne voorbij.
    Heel goed dat jij jou benen spaar.
    Groetjes.
  5. Astrid:
    24 maart 2019
    Kijken wat elke dag brengt, dat is een van de bijzondere dingen die kunnen en mogen op Camino. Dat lees je ook in jouw belevenissen; mooi ! Afstand in KM... wat maakt het uit, rustig aan op pad...
    Veel plezier !
  6. Elisabeth:
    24 maart 2019
    En heb je nog Champagne gekregen Imre? Je hebt een prima onderkomen lees ik!
    Leuk hè al die mensen die je onderweg aanspreken! We hebben eens applaus gehad, een rally met oldtimers, ze lieten allemaal het stuur ervoor los. Dan voel je je ook echt bijzonder. Goed hoor dat je zo verstandig bent en het rustig aan doet. Keep going! Bon Chemin richting Vezelay!!
  7. Elma:
    25 maart 2019
    In 't mooie plaatsje Hautvillers, vandaag of morgen afh van je kms, mag je Dom persoonlijk bedanken voor de champagne :-)
  8. Aad van den Berg:
    25 maart 2019
    Hoi Imre, Ik lees nog ieder dag jouw verhaal. Mooi hoor. Ik kan niet wachten tot ik aan mijn Camino vanuit Vezelay mag beginnen. (5 mei) Met een kleine week ben jij daar.
    ennnn, heb je nog Champagne mogen drinken? Ik blijf je volgen, veel succes verder. Gr. Aad