God in Frankrijk

6 april 2019 - Saint-Révérien, Frankrijk

Van Athien naar Saint-Reverien. 31km

Wat is dat toch met Frankrijk. Wat hebben die Fransen verkeerd gedaan dat onze Lieve Heer het land zo heeft toegetakeld. Op een goeie dag ging hij er maar eens rustig bijzitten. Pakte stukken klei en smeet die maar hier en daar neer. Heuveltje hier en dalletje daar ontstonden en we noemen het Frankrijk. Die mensen moeten maar zien wat ze er mee doen. Je zou toch pech hebben en in zo'n dorp als hier wonen. Geen bakker, geen slager, geen groenteboer, geen bar of restaurant. In zo'n plaatsje wil je niet dood gevonden worden. Maar eerlijkheid gebied te zeggen, nu ik er door heen wandel. Het is weer prachtig. Gisteravond heerlijk gegeten. Restant boerenkool met worst. Leuker kunnen ze het niet voor mij maken. Daarna nog een pizzapunt en een toetjes. Geslaagd diner. Wat een lieve gezellige mensen. Daarna nog heerlijke gesprekken gehad over de Camino en andere levenswijsheden. Op tijd naar bed en de volgende dag vroeg op. 31km. Hoe gaan we die verteren. Nou, dat viel mij best mee. Fijn uitgezwaaid door Hendrika en Arno en op pad. Waar ik zou overnachten was dus niks. Goed in de oren geknoopt en in corbigny de super bezocht en het avondeten ingekocht. Wel voor de magnetron, maar goed, haute cuisine. Zalm met rijst. een paar blokken chocola en een fles wijn. Gaat helemaal lukken. Het pad was goed te bewandelen en eigenlijk vlogen de kilometers onder mij weg. Onderweg nog even in een bar/restaurant een sandwitch met ham genomen. Goed voor mijzelf gezorgd. En dan kwam ik op de overnachtingsplek. Eerst weer even een laatste bult op. Roltrap buiten werking, je kent dat wel. Geen ontvangstcommite. Helft van de harmonie lag ziek in bed. Ach ja, soms is het behelpen. De code voor de sleutel. Op ja op de foto gezet, behalve het laatste nummer. afijn alle laatste nummers geprobeerd. Werkte niet. Dus maar even bellen naar de opgegeven nummers. Niemand nam op. Laatste redmiddel, het vorige adres. Hendrika aan de telefoon. De code. Laatste nummer gekregen en als het klopt, moet je het kastje even omhoog schuiven. Dank U. Gepiept. Binnen in het oude kantoor van Franse P.T.T. Mooie kamers, prima douche en boven de slaapkamers. Straks even culinair aan de gang met mijn maaltijd. Uitzoeken waar ik morgen stop. Blij met de 31km vandaag zonder problemen. Morgen weer nieuwe kansen.

groetjes allemaal en fijne zondag.

Imre

1. Yvette:
    6 april 2019
    Dag Imre, wat een mooi verhaal weer, hoop dat je lekker eet, en respect, 31 km!
  2. Lida Jonkers:
    6 april 2019
    Knap hoor 31 km, en lekker zonder problemen, houden zo, landschap ziet er prachtig uit, mooie route, morgen succes, groetjes
  3. Margriet Mooij:
    6 april 2019
    Je conditie wordt iedere dag groter Imre, geweldig, kilometervreter!
  4. Josefine:
    6 april 2019
    Hoi Imre, fijne plek hè bij Huberta en Arno!! En altijd lekker eten 😃. Ze hebben het daar goed voor elkaar. Bon camino Josefine
  5. Elisabeth:
    6 april 2019
    Hij gaat weer goed Imre! Had je ook een elektrische deken op je bed? Wij hadden die 31 km in 2en gehakt! Was beter voor ons:) en jij slaapt dus niet eenvoudig in de refuge :) vlgs mij was jouw onderkomen 4 jr terug er nog niet. Voor ik het vergeet alvast een tip, 1 mei is feestdag in Frankrijk en dus alles gesloten! Dus als je foerage wil die dag van te voren kopen dan :). Ach nou ja jij kan makkelijk zonder als het moet toch? Bon Chemin maar weer op naar de volgende ervaring(en).
  6. Erika:
    6 april 2019
    Goh Imre, wat schiet je al op! 31 km vandaag, ik heb bewondering voor je! Dagelijks kijk ik naar je blog en geniet mee. Ooit gaat dit ook mijn wandeling worden.
  7. Jan steen:
    6 april 2019
    Oosterleek heb je ook geen bakker slager melkboer of supermarkt imre maar dat wend wel fijne avond
  8. Elza:
    6 april 2019
    Was je in Saint Reverian ? In dat oude postkantoor hadden ze 'in mijn tijd ' een winkeltje en kwam een oude baas onze credentials stempelen.....
  9. Joop Jansen:
    6 april 2019
    Soms zit het mee, soms zit het tegen.
  10. Helma Bexkens:
    6 april 2019
    Het blijft maar steeds spannend. Blijf lekker lopen zonder problemen.
  11. Theo:
    7 april 2019
    Imre, mooie foto's, zou je bij je foto's niet wat uitleg kunnen geven, nu zijn het plaatjes zonder praatje. Het zeg heel veel mensen niets!!
  12. Fred en Marleen uit Terneuzen:
    7 april 2019
    Weer een leuk verhaal, Imre. En respect voor wat je al gelopen hebt. Hou zo vol. Jouw verhalen zijn elke dag een geniet-momentje !
  13. Elma:
    7 april 2019
    Weer even heerlijk bijgelezen! Het is er wat winkels betreft niet op vooruitgegaan. Ze zijn er niet of ze zijn dicht of t is n feestdag. Elisabeth waarschuwt al voor 1 mei, maar vergeet Goede Vrijdag, de Paasdagen, Hemelvaart en Pinksteren ook niet. Ach gewoon die noodvoorraad blijven aanvullen. Bon appetit!