Bos,bos, bos en nog eens bos

6 mei 2019 - Bourriot-Bergonce, Frankrijk

Van captieux naar bourriot, 26km

Wat heeft die Revers gisteravond weer een geweldige maaltijd voorgeschoteld voor de medepelgrims (Gerard en Jacqueline) en de inwonende familie. Wel gekookt voor een heel weeshuis, maar Jacqueline wist wel raad met de macaroni-maaltijd. Daarna op speciaal verzoek van Gerard nog een toetje. We zaten in een heel leuke chambre de hote. S avonds de kachel aan en aan de keukentafel mooi weer over de dingen van de Camino gepraat en wat er verder ter tafel kwam. Vanochtend eieren gebakken en ontbijt goed laten smaken. En op pad. Nou nou nou net als gister over ellenlange paden tussen de bossen. Daar staat nog wat voor open haardhout. Onderweg weer iedereen tegenkomen die weer in dezelfde refuge slapen. Het bos heeft veel variatie. Er staan bomen links, er staan bomen rechts en dat over 20km. Hoe saai kan je het hebben. Uit baldagheid maar weer foto's gemaakt van verkeersborden die er niet toe doen. Uiteindelijk op de plaats van bestemming. Na een uurtje was de hele club weer aanwezig. 4 gezellige dames uit Twente, een toffe peer uit braboland en ik dus. Proostend met een biertje op de Camino en de prachtige refuge waar we nu zitten. Gezellig in de tuin wat praten, wat bellen, wat appen of foto's maken. Een lekker groepje. Straks met z'n allen aan het diner, samen met wat Belgen en Fransen. Prachtig gewoon en een boost na afloop van de toch wel saaie etappe. De volgers en de caminogangers weten precies wat ik bedoel. Morgen en overmorgen de overnachtingen al geregeld, dus onbezorgd wandelen morgen. Dat is ook weer het mooie van de Camino. 's ochtends gaat ieder op zijn eigen tijd weg. Je komt elkaar onderweg weer tegen en ,'s avonds ontmoet je elkaar weer bij de overnachting. Topdagen weer en volop gezelligheid. Nog drie dagen en dan gaat Jacqueline weer op huis aan. Het zal weer zen worden op de Camino. Maar eerst nog een paar dagen gekkigheid.

Namens Jacqueline en mij nog een fijne avond

Imre

1. Margriet en Pierre:
    6 mei 2019
    Wat een schitterende refugio. Luxe.
  2. Astrid:
    6 mei 2019
    De bomen onderweg waren wel mooi ! 😊 en ik zag zelfs nog een fraai viaduct !
    En saai... met zoveel gezelligheid kan dat bijna niet; onderweg heb je al zin in wat er komen gaat. Veel plezier vanavond en morgen weer succes en een fijne dag met elkaar !
  3. Joop Jansen:
    6 mei 2019
    Les Landes is de streek van bos, bos,bos, aangelegd door Napoleon. Allemaal productie bos. Weet je hoeveel papier hier wel niet van gemaakt wordt. Kunnen heel wat reisverslagen op gedrukt worden. Maar goed...... door je schoonzus wordt zelfs dit saaie stuk gezellig.
    Bon Camino
  4. Janneke:
    6 mei 2019
    Geniet nog lekker van elkaars gezelschap😀
  5. Amico Guiseppe:
    6 mei 2019
    Hallo Imre. Dat is toch wat. Ondanks de saaiheid veel lol. Als je straks maar weer kan wennen aan de eenzaamheid en bezinning. Het is ook nog de vraag of jacqueline straks weer kan wennen aan gewoon werken. Voor hetzelfde geld komt ze volgende week weer. Bij deze alvast maarr weer veel plezier met het vervolg van je trip.