Zen

2 mei 2019 - Saint-Hilaire-de-la-Noaille, Frankrijk

van pellegrue naar Saint-Hilaire-de-la-noaille. 23km

Gisteravond nog had gezellig geweest in de bar tegenover de refuge. Hele club van de wijnboerderij waar we 's middags waren zat er ook. Dus er is weer wat doorgegaan. Op gegeven moment hadden we zoiets van we moeten morgen weer lopen. Het is mooi geweest. Onder luid applaus, gejoel en nice tot meet you gingen we terug naar de refuge. Prima geslapen. Volgende ochtend opgestaan en restanten brood van de vorige dag opgegeten. Ja, de bakker was nog niet open. Wel lekkere eitjes gehad van de Twentse dames. Maar ja, dan gaat het bij revers altijd wel verkeerd. Zag een pannetjes op het fornuis staan en dach ,aan ha warm water, dus hup de eieren erin. Het had wel een kleurtje. na een paar minuten kwam een van de dames voor de thee. Ohhh's,was dat thee? ik heb de eieren er in gedaan. Dacht alvast lekker warm. Dus de thee naar de ratsmede. Sorry, Jacqueline lag wel in een stuip. Lekker begin van de dag, maar wel een lekker eitje. De Twentse dames gingen op pad. Wij de boel in de refuge wat fsatsoeneren en ook op pad. Laat nou net de bar opengaan. Wij naar binnen. 2 koffie lette. Kijk dat is weer een goed begin. Daar na echt op pad. nauwelijks de bebouwde kom uit of een getoeter van een auto. Tante Sjaan uit het café van gisteravond  toeterde ons uit en zwaaiend uit het raampje. Bon Camino, Bon route. Wij terug gillen. Lachen toch. Zou het weer zo een dag worden. Nou was Jacqueline een beetje aan het snotteren, last van de keel. Dus vandaag even helemaal "ZEN". Nou, dat werd het ook. Even hele maal in de wandelmodus. In Saint Fermee even een stempel gehaald van de Abdij daar en gelijk een stokbrood gekocht. Het stuk Edammer kwam goed van pas en dik belegd op de boterham. Mooi bij een picknicktafel opgegeten. Daarna weer verder en bij Coutures weer een pauze gehouden. De twee Twentse dames gingen net weg en wij daar zitten. een paar minuten later begon het te regenen en niet zo zuinig. Dus de restanten opgegeten en gewacht tot het weer droog was en op weg naar het overnachtingsadres. Weer een pareltje onder weg en zo een lieve gastvrouw. Koffie, tubes biertje en een wijntje. Heerlijk. Om half 8 aan tafel voor het diner.  Het groepje van gister zit hier ook weer. Morgen nog ontbijt en dan weer verder. Morgen 15km omdat elders de overnachtingsadres vol zitten. Ja, we komen dichterbij bij St. Jean-Pied-de-Port en het wordt drukker en drukker. Las hier en daar al dat het overvol is. Maar we gaan het meemaken allemaal. Ik zie het wel. De drukte kan ook ontstaan zijn door de 1 mei viering hier in Frankrijk. Ik lees maar even niet. Dus morgen rustig aan en zien wel waar we verder slapen. Groetjes allemaal weer van Jacqueline en mij.

Imre

1. Herman de Jong:
    2 mei 2019
    Vandaag twee maanden onderweg dus weer een memorabel moment! Hou vol en geniet ervan. Je blog lezend lukt dat laatste wel en zeker nu die levenslustige Jacqueline met je meeloopt. Langzamerhand leren we zo wel je familie kennen. Eerst de zonen en nu de schoonzus, wie volgt?
  2. Anna Dijkstra:
    2 mei 2019
    Dank weer voor het mooie verhaal! Ik geniet er elke dag weer van.
    Buen Camino!
  3. Ella:
    2 mei 2019
    Hé, Herman de Jong heb je mij vergeten te lezen van Heiloo naar Beverwijk hè. Leuk dat je het gezellig hebt met Jacqueline, jullie gaan lachend de dag door, zo vliegt de tijd voorbij. Groetjes aan Jacqueline
  4. Ria de Jonge:
    Mooi verhaal weer, Imre
    De Camino is zo wel een feestje! Al die lieve mensen en je geweldig maatje Jacqueline. Je zult haar gaan missen! Veel plezier verder samen. Ik hoop overigens dat Jacqueline weer is opgeknapt.
  5. Joop Jansen:
    2 mei 2019
    Mooi verhaal en mooie foto’s
    Je hebt zeker een biertje verdient, nou een.......?
  6. Annelies:
    2 mei 2019
    Nu deze schoonzus niet hoor!!!!
    Ik hou het bij het volgen.
    Succes en plezier nog.
    Groetjes van schoonzusa
  7. Elisabeth:
    2 mei 2019
    Nou jullie maken het van eieren dus! Beter dan over eieren lopen! Bon Chemin het schiet op! Bon Chemin et beaucoup de plaisir!
  8. Herman de Jong:
    4 mei 2019
    Sorry Ella, maar in regenpak niet in mijn herinnering gebleven.