Wonderlijke gebeurtenis

28 mei 2019 - Frómista, Spanje

Van castrajeros naar fromista. 25km

Vanochtend weer een bijzondere ervaring meegemaakt. Om 6 uur gaat de speaker van de albergue aan, en wat gebeurt er? Het Ave Maria wordt gezongen. Margriet haar lied en ook zoonlief Eric jarig. Ben geen zweverig type, maar sommige dingen moeten zo zijn zoals ze zijn. Later op de dag tijdens de wandeling realiseerde ik mij dat. Weer zo'n Camino moment. En ik heb er al een paar gehad. Waarom ik deze Camino loop realiseer je pas als je dit soort momenten mee maak. Margriet reist gewoon mee en ziet dat het goed is. Wat een mooie wandeling weer. Gelijk van aquit de berg op. Zonnetje erbij, de dag kan niet kapot. Wel een beste klim met zowel aan de ene kant als de andere kant fantastische uitzichten. Het waaide wel, dus niet al te lang boven blijven. Hilly begint met de dag beter omhoog te lopen. Zat maar een klein stukje achter mij. 2 keer een koffie stop onderweg en rond half 3 kwamen we fromista binnen. Mooie albergue met Nederlandse eigenaar. Ook prettig. Nog wel een eindje langs het kanaal. In de dorpen is het ooyevaarstijd, want op de meeste kerken zitten wel 3 of 4 nesten met kleintjes er in. Pracht gezicht hoe vader ooyevaar met eten komt binnenvliegen. Mooi stadje hier. Vanavond maar eens kijken of er wat eten gescoord kan worden. Morgen op weg naar carrion de los condes. Drie grote kloosters zitten daar met tegen de 200 bedden. Dus we zullen aardig door de zusters worden ondergestopt. Fijne avond iedereen en tot morgen weer. De temperatuur gaat omhoog hier naar de 28 Gr.

Groetjes

Imre

1. Willy Eradus:
    28 mei 2019
    Ahh ja Fromista..daar ben ik op de trein naar Santander gestapt wegens een pijnlijke blessure aan mijn voet. Mooie treinrit door de bergen. Vandaar naar Bilbao gereisd en vervolgens vliegtuig naar Amsterdam. Hartelijk gefeliciteerd met je zoon Erik. Mijn Erik is 2 juni jarig.
  2. Simon en Emmy:
    28 mei 2019
    Een heel mooi Camino momentje Imre!
  3. Ella:
    28 mei 2019
    Mooie foto's ziet er fantastisch uit en nog gefeliciteerd met de verjaardag van Eric.
  4. Annelies:
    28 mei 2019
    Gefeliciteerd met je jongste zoon. En Margriet houdt je zeker in de gaten... en jou niet alleen.... Groetjes, Annelies, oudste zus van Margriet
  5. Ellen:
    28 mei 2019
    Wat indrukwekkend Imre , kippenvel ...
    Het heeft zo moeten zijn ..ik geloof echt dat er een soort van contact is met overledenen na de dood . Ik ben geen zweverig type maar sommige dingen zijn wel zo bijzonder ... Je vrouw Margriet glimlacht naar jou op deze dag waarop jullie zoon verjaart .Proficiat en veel succes met het vervolg ..Groetjes Ellen
  6. Wilma:
    28 mei 2019
    Mooi weer, dat moment dat de Camino zo bijzonder maakt! Geen zwemwater nog in dat bad hahaha, ziet er wel super gezellig uit. Welke herberg is dat als ik vragen mag?
  7. Andy:
    28 mei 2019
    Mooi Camino cadeautje! Je blijft je weer prettig verbazen.
    Gefeliciteerd met je zoon Imre! Prachtige foto’s trouwens😍
  8. Astrid:
    28 mei 2019
    Toeval bestaat niet, dat geldt vast ook voor je bijzondere foto met de regenboog; kostbare eigen momenten. Gefeliciteerd met je zoon ! Morgen weer een heel mooie wandeldag gewenst; dat gaat wel goed komen in die kloosters.
  9. John Bexkens:
    28 mei 2019
    Ook nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Mooi, al die aparte momenten tijdens je tocht. Dan weet je weer waarvoor je het doet.
  10. Gerard van Beusekom:
    28 mei 2019
    Gefeliciteerd met Eric, Imre. En inderdaad, dat kan haast geen toeval zijn. Koester het in ieder geval als een bijzonder moment.
  11. Ria:
    28 mei 2019
    Lieve Imre van ons ook van harte met je zoon en wij hebben vandaag de witte vlinder 2x gezien rond ons verblijf........Hoe byzonder.
    Nog goede wandel dagen en vier het levenxxxxxJohn en Ria vanuit Mykonos
  12. Corry Pronk:
    28 mei 2019
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Eric! Wat een fantastisch begin van de dag. Dat is geen toeval maar heel bijzonder!
  13. Elisabeth:
    28 mei 2019
    Mooi Imre ik herken dat. Gefeliciteerd met zoonlief ook. En ja alles heeft een reden jouw ervaringen dus ook.. Magische/spirituele momenten. Om stil van te worden. Je foto's zijn weer mooi.
  14. Joop Jansen:
    28 mei 2019
    ik sluit me helemaal bij Elisabeth aan. Alles heeft een reden en alles moet zo zijn en gaan zoals het gaat. Gefeliciteerd met je zoon en natuurlijk een Buen Camino.
  15. Ria v Stam:
    28 mei 2019
    Gefeliciteerd met Eric. Margriet laat zich horen, daar zijn we het met Annelies haar woorden mee eens. Gelukkig dat ze dit nog steeds doet. Nog veel mooie momenten Imre. Gr
  16. Margriet en Pierre:
    29 mei 2019
    Zo mooi zo bijzonder. Engelen zijn overal
  17. Tiny:
    29 mei 2019
    Ik sluit me aan in de rij van reacties en met name bij de laatste van Margriet, ik mistte een beetje deze momentjes in je verhalen Imre, want op Bbl vertelde je juist dat de start in Hoogwoud voor jou zo heel bijzonder was geweest.... daar hoef je niet “zweverig” voor te zijn, het gebeurd allemaal op de camino onder de lijn van de Melkweg, deze route bestond niet voor niets al in de Keltische tijd, ver voor de Christenen uit..hij neemt je mee tussen hemel en aarde...