een week later

27 oktober 2018 - Hoogwoud, Nederland

Beste Mensen,

Ben nu weer een week thuis na een prachtige camino. Van de serene rust, de lieve portugezen, de verschillende leuke, gezellige wandelmaatjes onderweg, de prachtige natuur, omgeving en landschappen naar de hectiek in Nederland. Toch maar weer met het vliegtuig naar nederland gegaan. Dan kom je op schiphol aan en dan begint het. Mensen hollen en vliegen je links en rechts voorbij. Botsen tegen je aan, kijken niet op of om. Wat een gekkenhuis. Centraal Station Amsterdam precies hetzelfde. Help, mag ik weer terug. Thuisgekomen weer in een betrekkelijke rust. Rugzak leeggekieperd buiten. Linkse stapel voor de wasmand, rechts gaat de kliko in en wat overblijft wordt poetsdoek. Daarna de kinderen en kleinkinderen opgezocht. Weer heerlijk om te zien. Ja, en dan. Had wel een aantal dagen nodig om mijn draai te vinden. Maar inmiddels is mijn agenda zich weer aardig aan het vullen. Het golfen weer opgepakt. eerste 9 holes fantastisch, 2e 9 holes geen punt gehaald. dramatisch. Veel ballen in de sloot.  Voor de mountainbike moet ik nog op gang komen.

Nieuwe plannen? ja, tussen 1 en 15 maart wil ik starten met mijn camino van huis naar Santiago de compostelle. Hele onderneming weer, waar ik minimaal 3 maanden voor uittrek, ook dit kunnen jullie weer volgen op deze blog.

Ik vond het leuk de verslagen te maken. Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor het lezen, de reacties, de steun en lieve woorden. Ik wil ook nog even rechtzetten dat de huiskamer van de lage landen een dag na mijn aankomst mij allerhartelijkst heeft verwelkomt. De dag van mijn aankomst waren ze net weggeroepen voor een soort cursus.

Iedereen de hartelijke groeten en tot de volgende camino.

Imre

1. Klaas Aaij:
    27 oktober 2018
    Beste Imre ,vond het leuk om je verhalen te lezen en wens je alvast succes met de voorbereiding van je camino volgend jaar;das een héél end kan ik he verzekeren maar ben ervan overtuigd dat je het red
    Spreek je misschien binnenkort want geef een lezing in het kerkhuis over mijn camino
  2. Corrie van Herwijnen:
    27 oktober 2018
    Fijn je verhalen te mogen lezen! Volgend voorjaar ga ik mijn 1e caminootje lopen (de Portugues)! Jouw blog heeft me geholpen die stap te zetten! Gr. Corrie (70)
  3. Margriet en Pierre:
    27 oktober 2018
    Wat mooi om te lezen hoe jij alles hebt verwoord. Hoop van je volgende reis weer mee te mogen genieten.
  4. Helma Bexkens:
    27 oktober 2018
    Ik kan me voorstellen, dat het een cultuurshock was toen je op Schiphol aankwam. Het is dan weer een geluk(je), dat je in een klein dorp woont, daar is nog iets van rust te vinden. Maar goed, je vindt je draai weer en ook het gekkenhuis went!
  5. Helma:
    27 oktober 2018
    wat een mooi vooruitzicht! ik ben ook vanuit huis naar Santiago gelopen en denk er nog elke dag aan. Ik ga je zeker volgen. Loop je via Le Puy of Sla je bij Vezelay af?
  6. Mieke:
    27 oktober 2018
    Hallo Imre, wat een mooie Camino heb je weer gelopen. En dan over een half jaar dat grote plan vanuit Nederland! Goed van je! Het is niet niks, maar jij doet het gewoon. En het thuisfront kan een beetje meegenieten van jouw belevenissen. Ik ben Mieke van de Huiskamer. Leuk dat je de volgende dag en later nog een keer bij ons kwam bijpraten. Vooralsnog een mooi najaar en winter en geniet vast een beetje voor van je volgende Camino. Groet van Evert en Mieke
  7. Elisabeth:
    27 oktober 2018
    Was leuk om je te volgen Imre ook al omdat ik zelf daarvoor van Porto naar SdC liep. En natuurlijk volg ik je straks ook weer met veel plezier én herkenning. Ik liep in 2015 van Maastricht naar SdC, Veel plezier ook met de voorbereiding. Grtjes Elisabeth
  8. Annelies:
    27 oktober 2018
    Ben je niet eens thuis met je verjaardag.....
    Ik geniet en volg je verhalen!!! heel leuk!!!
    Groetjes van je schoonzus en veel succes en plezier bij de vlg voorbereidingen,
    Doeiii
  9. Josefien:
    27 oktober 2018
    Was leuk om je blog te volgen Imre.
    Ik ga voorjaar 2019 de Walk of Wisdom lopen. Dat is voor mij een uitdaging om me al een beetje een pelgrim te voelen :-) Voelen hoe dat voelt/bevalt voordat ik de camino ga bewandelen.
    Ik heb diep respect voor jou, wauw... en natuurlijk ga ik je weer volgen dan.
    Groetjes Josefien
  10. Marion:
    27 oktober 2018
    Het was leuk om je te volgen ga het zeker de volgende keer ook doen. Bedankt!
  11. Elisabeth:
    28 oktober 2018
    Even aan Josefien... als je in de buurt van Nijmegen bent ik ben lid van VoF welkom dus
  12. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    28 oktober 2018
    Beste Imre, bijzonder hoor om vanuit thuis te starten. Heb ik ook gedaan, zie mijn verslag. https://dannisvandekoolwijk.reislogger.nl/archief

Tips? Laat het gerust weten.