Voorbereingen voor mijn camino de la plata

19 februari 2020 - Hoogwoud, Nederland

Amigo’s de camino de Santiago de Compostelle,

Na thuiskomst van mijn grote route van huis naar Santiago begon het na een paar maanden alweer te kriebelen. Wat zou ik nu eens gaan doen. Wel: het is de camino de la Plata geworden. Van Sevilla naar Santiago. Ook weer een uitdaging van een kleine 1000 km. Ik had al van menigeen gehoord dat het een mooie route is. Dus mij ingelezen in de diverse documenten en het kijken naar  YouTube filmpjes. Ik was helemaal om. Dus in november alvast het vliegtuig geboekt. Vroeg erbij en dus goedkoop.

Op 15 maart vlieg ik naar Sevilla. De dag erop even een dagje de toerist uithangen en dan de 17e ga ik  #Gobytheflow#. Ik heb twee overnachtingen in Nomad Hostel ook al geboekt.

De voorbereidingen had ik al wat opgestart en op een paar dingetjes na ben ik wel gereed voor deze trip.

Heb al heel wat tips gelezen op de Facebook site bij de groep van Santiago de Compostelle. Zeer bruikbare bij. En na Sevilla de eerste etappe en dan zie ik het wel. Loop een beetje de etappes die op gronze.com staan en zie wel waar ik per dag strand. Grote etappes van over de 30km probeer ik waar mogelijk in tweeën te knippen. De route schijnt rustig te zijn, maar een paar dagen voor mij en een paar dagen achter mij komen er ook Nederlanders deze camino oplopen. Zelfs eentje die op dezelfde dag start. Zij weten het van mij en ik weet het van hen. Dus ook dat zien we wel als we elkaar tegen mogen komen. Ik zal ook mijn blog weer bijhouden.

De route loopt van Sevilla naar Merida, Salamanca, Zamora, Ourense en eindpunt Santiago.

Ik heb er weer heel veel zin in.

Ik groet u allen en je hoort wel weer als ik daar ben.

Imre

1. Wilma alting:
    Succes!
  2. A. Jacobs:
    19 februari 2020
    Heel mooi Imre. Succes en ga je weer volgen.
  3. Anna Dijkstra:
    19 februari 2020
    Heel veel succes met de voorbereidingen! Ik zie weer uit naar je verhalen.
    Wij gaan vanaf 18 mei de Camino del Norte en de Camino Primitivo lopen! Ook heel veel zin in!
  4. Theo den Otter:
    19 februari 2020
    Buen camino Imre. Ik hoop weer , evenals de vorige keer, van je verhalen te genieten. Er is altijd veel herkenning bij. In 2011 liep ik dezelfde route. Dit was voor mij wel de allervrolijkste pelgrimsroute die ik gevolgd heb. De periode is perfect, dus daar zal het niet aan liggen. https://youtu.be/q4pzZ8IJpHg
  5. Walther Tempelaars:
    19 februari 2020
    Ik bewonder je. Deze tocht zou ik zelf graag willen maken. Maar dat zit er niet in. Ik had al dispensatie van mijn vrouw om 16 dagen op pad te gaan vorig jaar september van Porto naar Santiago. Het was de reis van mijn leven. Ik (76) zie uit naar jouw blogs ! Buren Camino!
  6. Rianne:
    19 februari 2020
    Een mooie route, heel veel plezier, ik lees (reis) graag weer mee met al je belevenissen, buen camino!!!
  7. Lysandra Wiersma:
    19 februari 2020
    Ik ben weer benieuwd naar je reisverhalen! Veel plezier!
  8. Astrid:
    19 februari 2020
    Veel succes en plezier, Imre ! Weer benieuwd naar je verhalen.
  9. Petrum Henricum:
    Imre, ik ga je volgen.
    In 2022 wil ik deze route ook gaan lopen, dus ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
    Buen Camino.
  10. Jacqueline:
    19 februari 2020
    Hey Imre. Dat is ook toevallig. Ik ga ook die route lopen. Een stuk daarvan dan. Ik vlieg 10 april naar Madrid en pak hem van daaruit ergens op. Het zou toch wel erg toevallig zijn dat ik je dan tref daar. Mocht dat zo zijn .......
    Succes met de voorbereidingen.
  11. Janneke:
    19 februari 2020
    Buen Camino🍀 Maak er weer een reis van die je verrast met alles wat op je pad komt.
  12. Gury Grootjes:
    19 februari 2020
    Veel succes Imre, maar vooral: geniet ervan. Maar dat zit wel goed denk ik!
  13. Simon Swart:
    19 februari 2020
    Succes Imre en we gaan weer genieten van je avonturen...
  14. Pelgrim Henk:
    19 februari 2020
    Imre ik loop in aug Lissabon Porto maar deze staat voor volgend jaar op mijn verlang lijstje ik ga je volgen.
    Goed Pad
    Groet Pelgrim Henk
  15. John klever.:
    19 februari 2020
    Dat is een mooi vooruitzicht.dit wordt waarschijnlijk mij volgende camino maar dan in 2022. Ook al verschillende filmpjes op YouTube gezien .ik ga je volgen imre.
  16. Josefien:
    Super Imre !!
    Keep on walking.
    One walk a day, keeps the doctor away 👣
    Ik ga je volgen pelgrim.

Veel mooie kilometers gewenst, groetjes Josefien uit Gemert 💚👣
  17. Wim en Marianne:
    19 februari 2020
    Erme leuk dat jij weer gaat lopen wij gaan op 20 april naar Santiago en gaan dan lopen via Muxia naar Finestera dan met de bus naar L Carona en terug lopen over de camino Ingles naar Santiago.
    Groetjes van Marianne en Wim.
  18. Janine:
    19 februari 2020
    Imre, veel succes weer met deze nieuwe uitdaging, ik ga qeer genieten van je verhalen!
  19. Joop Jansen:
    19 februari 2020
    Heel veel succes. Buen Camino!
  20. Ad Huizing:
    19 februari 2020
    Ik ga je weer volgen Imre. Buen Camino.
  21. Heleen en Gerard:
    Leuk om dit te lezen
    Wens je weer een mooie camino toe
  22. Wilma:
    19 februari 2020
    Leuk dat we je weer kunnen volgen met je blog. Heel veel plezier, Buen camino!
  23. Helene van Veen:
    Volg je 🤗
  24. Tiny Dol:
    19 februari 2020
    Geweldig Imre, ik ga je volgen en genieten van je reisverslag. Succes
  25. Wilma Raats:
    Oh super Imre ik ga je weer volgen 😁 geniet en Buen Camino 🙏
  26. Annelies:
    19 februari 2020
    Ha, weer gezellige verhaaltjes, ik kijk er naar uit
  27. Trudie Meijer:
    19 februari 2020
    Wat heerlijk voor jou Imre. Fijn vooruitzicht jou reisverhalen te volgen!
    Buen Camino
    Mijn man Bert gaat de Camino de north lopen vanaf 21 april.

Groet Trudie uit Zuna
  28. Aad van den Berg:
    19 februari 2020
    Hallo Imre, wat leuk. Een prachtige Pelgrimstocht, misschien wel mijn mooiste. Ik heb deze, dezelfde route, in 2015 gelopen. Google: aadspannendereizen dan kun je mijn dagverslagen lezen. Zelf ga ik zaterdag 7 maart naar Israël om daar de "Israël National Trail" lopen, van Eilat (zuid) naar DAN (noorden) ruim 1000 km.
  29. Sierk Ter Horst:
    Wat mooi voor je!
    Een prachtige Camino!
  30. Erika:
    20 februari 2020
    Wat fijn Imre dat je wandelschoenen weer voor langere tijd aan kan doen. Rugzak op en de route volgen! Heerlijk zal.dat weer zijn. Ik wil je graag weer volgen, vorige keer heb ik ook erg genoten van je reisverhaal! Succes met de voorbereidingen.
  31. Andy:
    20 februari 2020
    Mooi vooruitzicht Imre! Top dat je dit avontuur weer aangaat. Ik zie uit naar je reisverhalen. Succes met de laatste voorbereidingen en dan..... Buen Camino!
  32. Ate van der Zaag:
    20 februari 2020
    Hallo Imre geniet van je tocht Ik zie uit naar je verhalen.
  33. Annigje Jannink-Annink:
    20 februari 2020
    Leuk voor je! Ik ga je weer volgen, ook als ik zelf weer in Spanje loop, in april.
  34. Henk ursem:
    20 februari 2020
    Hallo Imbre, ik heb van je verslag genoten van Hoogwoud naar Santiago, die ik ook heb gelopen van uit Noord Scharwoude in 2015, in 2018 hebben wij de camino de la Plata gestart in begin april en de route gevolgd die jij ook van plan ben te doen, in 2019 hebben wij de Plata voltooit om in november van Gibraltar na Sevilla te lopen " Via Serrano "
    het was een zeer rustige maar fantastische Camino. ik zal je weer met plezier gaan volgen, het plan voor dit jaar is de huiskamer in Santiago te gaan beheren de laatste week van Augustus en eerste week September en daarna camino del Norte te gaan lopen. veel plezier !!!!!
  35. Paul Zaman:
    Hoi Imre,
    Uit je eerste verhaal begreep ik dat de voorbereiding redelijk relax is met een mooi vooruitzicht. Ik ga je zeker weer volgen tijdens deze ongetwijfeld mooie tocht nu vanuit het zuiden.. We zien elkaar wellicht nog bij de komende MSA vergadering.
    Veel succes Paul
  36. Elisabeth:
    20 februari 2020
    Mooi man! Of ik nog aan het lopen kom? Maar ik ga je weer met plezier volgen!
    Wij hebben "de Meisjes" met de 4Daagse weer hier! Super gezellig!
  37. Cees Schoutsen:
    20 februari 2020
    Ha Imre, via hier en facebook ga ik je volgen man, succes en gezond weer thuis gr Cees
  38. Karin:
    20 februari 2020
    Veel plezier en succes, Imre! Ik ga je weer graag volgen!
  39. Yvonne Janssen:
    Hoi Imre,
    Heel veel plezier en buen camino. Ik zal je volgen vanuit mijn ziekbed. Ik heb alles moeten annuleren vanwege een ski ongeval. Ik zou ook de via de la plata gaan lopen en op de zelfde dag vertrekken als jij. Geniet met volle teugen!
  40. Siem:
    Hoi Imre,
    Dat worden weer mooie stappen over het spaanse land. Voor nu alvast een mooie loop toegewenst en ik zal je stappen volgen......
  41. Hans van Diepen:
    20 februari 2020
    Hallo Imre. Leuk je weer te volgen. Hebben de route vorig jaar gefietst maar dan vanacf Santiago naar Savilla na eerst vanuit Lourdes naar Santiago te zijn gefietst. Geniet en veel plezier op je tocht.
  42. PetervanderPijl:
    Prachtig! Ik start deze op 15 september. Ben benieuwd naar je belevenissen
  43. Patrick kleuver:
    20 februari 2020
    Succes met weer een mooie uitdaging. Het kriebelen begon bij mij ook weer. Onder tussen is het jeuk en het medicijn hiervoor is lopen. Op 2 juni doe ik camino del Norte en de Primitivo. Bon Camino
  44. Ria:
    20 februari 2020
    Lieve Imre wat een volgers heb jij ,super en van ons ook hele mooie camomile gewenst ,ga je weer volgen en dank 💋
  45. Ria:
    Sorry moer natuurlijk CAMINO zijn🤭
  46. Anneke de Groot:
    6 maart 2020
    Veel succes met de voorbereidingen Imre. Het zal weer een mooie wandeltocht worden denk ik. Ik ben benieuwd naar je reisverhalen.
  47. Rinda.:
    7 maart 2020
    Nog een paar nachtjes slapen, dan mag je weer.succus, en plezier.
  48. Petrum Henricum:
    10 maart 2020
    Spanje zit in de top 7 van landen die het hardst zijn geraakt door het Corona virus. Heeft dat nog invloed op je voornemen om volgende week te starten?