Tussenetappe

11 mei 2019 - Orthez, Frankrijk

Van Beyries naar orthez. 16km

Vandaag een tussenetappe genomen na de inspanning van gister. Mooie vlakke aanloop en op driekwart een heuse klim. Daarna de afdaling naar orthez. Lekker doorgestapt. Gisteravond niemand doorgezaagd tijdens de toneeluitvoering.moet ook leuk blijven en een ieder wil de eindstreep halen. Wel een paar buitjes gehad onderweg. Het was ook steeds jas aan jas uit. Om 1 uur orthez binnenkomen rollen. De Albergue ( hotel de la Luna) opgezocht, maar ik kon pas om 2 uur de sleutel krijgen. Dus wat doe je dan.....een terrasje pakken. Voorlopig ben ik de enige hier in de refuge. Vanavond komt er nog een hospitalero binnenwaaien. Die gaat hospitaleren in roncevelle. Komt hier overnachten en of ik alvast wat biertjes wilde kopen. Hij heet Hans en volgt mij op mijn blog en is een kennis van Hilly. Kan dus een gezellige boel worden .De dames zitten op andere plakken in het stadje. Om 7 uur vanavond gaan we eten op het marktplein.Gezellig. En daarna zien we wel weer verder. Morgen een lang dagje met 25km in het vooruitzicht met klimmen en dalen.

Wens iedereen een mooie avond en een rustige zondag toe.

Imre

1. Brigitte Vis:
    Tot waar gaat de reis? Heb nog een mooie avond Imre 🤗
  2. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    11 mei 2019
    Goed adres waar je nu slaapt. Geniet nog even van de rust. In Spanje veel drukte en gezelligheid.
  3. Ria de Jonge:
    11 mei 2019
    Lekker eten en fijne avond!
  4. Astrid:
    11 mei 2019
    Mooie foto's van de tocht vandaag en de verblijfplaatsen; ze maken je verhaal compleet.
    Gezellige avond toegewenst en een goede nachtrust voor de 25 KM die morgen op je planning staan. Veel plezier en succes !
  5. Marion:
    11 mei 2019
    Kijk iedere dag uit naar je blog nu ik zelf niet kan wandelen. Ik geniet van je verhalen gelukkig ben je voorlopig nog niet in Santiago 😉
  6. Jacqueline:
    11 mei 2019
    Fijn te zien dat jullie weer met zn allen verder zijn.
    Mijn terugreis is rustig verlopen en zoals afgesproken stond Hans me op te wachten. Goed geregeld allemaal. En nu aan het acclimatiseren. Maar gaat goed komen.
    Fijne avond 👋
  7. Mimi:
    Mooie avond Imre en zet m op morgen! Mimi
  8. Josefine:
    11 mei 2019
    Hoi Imre, met een beetje mazzel lekker rustig slapen vanacht. Mooi plekje in Orthez! En ja geniet nog maar effe van de rust in Frankrijk. Maar daar heb je gelukkig al ervaring mee!
    Bon camino Josefine
  9. Joop Jansen:
    12 mei 2019
    Ik blijf genieten van je mooie foto’s en verhalen.
    Buen Camino.
  10. Elisabeth:
    13 mei 2019
    Hi Imre,
    Je bent er bijna... Spanje, zo heel anders maar ik vond het geweldig daar. Als het Hans Pierik is wil je hem dan de hartelijke groeten doen? Ik heb 5 jaar terug nog een pilsje meet hem gedronken in Roncevalles. In de mit die opeen op kwam zetten!! Ik wen je alvast een mooie aankomst in SJPdP. Ik kan je madme Preuilh aanraden, naat het pelgrimbureau, een heerlijk mens! Van in de 80/ Mag je haar ook de groeten doen van madam wifi.