Het is tenslotte paasweekend

20 april 2019 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Van lablesse naar St.Leonard de noblat. 23km

Gisteravond nog heerlijk gegeten in de gite. Was wel de enige in het hele restaurant, maar de paasdrukte moest nog losbarsten.l De kok  was de hele middag al aan gang voor het paasmenu. eten was prima. Kip met rijst, asperges soep vooraf. Smaakte best. Vanochtend bijna verslapen. Had het petit dejeuner om half 8 , maar werd pas 5 voor half 8 wakker. Als een razende aangekleed en de boel in de rugzak gedaan.l Niets vergeten. Niet, alles oke. Madam stond al klaar met de koffie. excuse moi. Niente  de probleme. Pffffffft. Was weer zo een mager ontbijtje met 3 geroosterde broodjes en wat jam. Weinig maagvulling dus. De koffie daarentegen smaakte prima Daarna op pad. Ik merkte wel dat ik een dagje ouder wordt. De klimmetjes beginnen te tellen en de spiertjes voelen wat aan. Links bovenbeen voor en rechts achter. Maar ja een kilometer of wat zat ik alweer in het ritme en waren de pijntjes weg. Effe op gang komen heet dat. De zon probeerde door te breken en gaf mooie beelden af. Dus wat foto's gemaakt. Het was weer een fantastische wandeling naar St. Leonard de noblat. Wat prachtig dat je dit allemaal mag doen.l Ik geniet er enorm van. Heerlijke vergezichten en mijmeren over van alles wat je tegenkomt.l Vlak voor St. Leonard staan met een paar prachtige nieuw neergezette huizen. Ik zou er zo in kunnen wonen. Prachtig stukje grond.laag bouw met een prachtig uitzicht. Wie wil dat niet. Villaatje, paar duizend meter grond, zwembadje. Helemaal top. In st.l Leonard aangekomen naar de oude binnenstad voor een biertje. Nou de oude binnenstad is zeker drooggelegd, want ik moest even uit het oude weg voor een knap biertje. Vlak tegenover het bureau voor toerisme waar ik de sleutel moest halen voor de Alberge mijn biertje even gehaald. Lekker hoor met dit weer. graadje of 22. Daarna de sleutel en naast de kerk staat een oude gebouw waar slaapplaatsen zijn ondergebracht. Gedoucht en wel op naar de binnenstad. Kom ik 2 Nederlandse fietsers tegen. Die waren een aantal dagen op weg. Volgende week zaterdag stoppen ze. Ze zien wel waar ze eindigen. Ze hebben ook mijn vorige maatje Mark ontmoet. Die ligt nu ongeveer door alle ellende met zijn voeten 160km achter mij. St. Leonard is een leuk oud stadje. Zit in de gite associatif. kost geen drol dus. Vanavond maar op scharrel voor een maaltijd. Morgen naar Limoges. Onderdak zoeken bij de zusters Franciscanesse. Ben weer benieuwd.  Kwam net een Fransman binnenlopen. Het deurtje van de wasmachine ging niet open. Laat mij maar ff met mijn technisch vernuft. En whallaaa, deurtje open. Nou ik hou het op geluk en hij blij. Morgen Pasen, dus ook een korte afstand van ongeveer 23km. Is weer genoeg. Mij benieuwd wat Limoges  doet met het paasgevoel.

groetjes allemaal weer en heel fijne paasdag morgen.

Imre

1. Wilma Raats:
    20 april 2019
    Prachtig en wat een mooie foto’s, lekker eten straks en een hele fijne avond 🍻👍
  2. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    20 april 2019
    Beste Imre. In Limoges is een mooie plek om te slapen bij de zusters. Naast de kerk/kathedraal. Geniet ervan
  3. Helene Van veen:
    20 april 2019
    Ach Imre. Ik ben nog effies jonger . Maar voel ook tijdens de wandelingen al dat ik niet de jongste ben.
    In heb respect 🤗
  4. Helma:
    20 april 2019
    ik wens je een fijne pasen! Dank voor de prachtige verhalen met foto's. Buen Camino!
  5. Piet Rosenhart:
    20 april 2019
    Als je bij de nonnen de vespers volgt mag je misschien de volgende ochtend mee naar de mis in het bisschoppelijk paleis en krijg je de pelgrimszegen van de bisschop en wellicht mag je samen met hem en de nonnen ontbijten. Dat is ons in 2007 overkomen. Een onvergetelijke gebeurtenis!
  6. Pelgrim henk:
    20 april 2019
    Irma fijne Paashaasdagen doe het rustig aan gr pelgrim henk
  7. Mimi:
    20 april 2019
    Hele mooie Paasdagen gewenst heel bijzonder Pasen op pad!
  8. Lida Jonkers:
    20 april 2019
    Fijne paasdagen Imre, en fijne wandelingen weer, het landschap ziet er prachtig uit sucees en groetjes
  9. Astrid:
    20 april 2019
    Mooie foto's, het is een prachtig pad dat je volgt en meemaakt. Goede Paasdagen toegewenst !
  10. Margriet en Pierre:
    20 april 2019
    Veel herkenning voor ons. Foto over het water is bijna dezelfde als wij hebben gemaakt. Wat een mooie paaszaterdag. Slaap goed en voor morgen gezond weer op. (Sonja). Zalig Paasfeest
  11. Pelgrim henk:
    Sorry Imre
  12. Joop Jansen:
    20 april 2019
    Prachtige foto’s weer, mooi verhaal. Mooie eerste paas-wandel-geniet dag.
  13. Paul Zaman:
    Beste Imre,
    Mooie Paasdagen . Het is leuk te lezen dat jij ook enorm geniet van deze trip.
    Dat doe ik ook aan de hand van je dagelijks verhaal/de dagafsluiter en de mooie foto's
    Hoop wel dat jij je af en toe toch ook laat vastleggen op de foto's
    Geen bijzonderheden wat MSA betreft, toch wel leuk om vast te stellen dat jij tijdens je trip ook Gerard kon corrigeren .
    Hartelijke groet Paul