Studderen

7 april 2019 - Prémery, Frankrijk

van Saint-Reveriens naar Premery. 18km

Studderen, voor westfriezen is dat een beetje aanrommelen. Vandaag een beetje aangerommeld met de wandeling. Kort ritje en een beetje het landschap bekeken. Hier niks geen verkaveling. Alles een beetje op zijn Frans. De koeien en schapen door elkaar op een uniek stuk grasland met gewoon bomen en heggen er doorheen. Wat een heerlijkheid voor die beesten. En daar mag ik al wandelend naar kijken. En de koeien hadden belangstelling naar mij.Had mij zelf een beetje een snipperdag beloofd. Dus vandaag rustig aan. effe niks veel moeten dus. Het is tenslotte zondag. Rustdag . Het weer is er ook naar. Koud ,kil en bewolking. En de keuze tussen 18 of 35km was snel gemaakt. Dus voor mijn volgers ook een mooie rustdag met lezen. Kwam al vroeg Premery binnen lopen. Even op zoek naar een overnachtingsadres. En toen begonnen het net een beetje te miezeren, keurig op tijd dus. Bij herberg st. jacques aan de route. Vriendelijke mensen en ook belangrijk niet al te hoog in prijs. Kan daar eten vanavond en ontbijt morgen. Dat is mooi meegenomen. Morgen maar weer volle bak naar Nevers. Dat moet lukken. Straks aan een biertje en op de TV de hoogmis van het wielrennen volgen. Ja, dat blijft toch trekken de ronde van Vlaanderen. Mooi aanzitten met een biertje erbij. De TV staat al aan. Ach, moet kunnen op een mooie zondag in april, toch?

Nou lieve mensen, wens jullie een heel fijne zondag toe en groetjes uit een beetje druilerig Frankrijk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wilma Raats:
    7 april 2019
    Geniet van je rustdag ook dat is af en toe belangrijk, wij hebben hier prachtig zonnig weer ☀️ fijne avond en morgen maar weer een fijne dag! Buen Camino Imre 🙏🏽
  2. Annelies:
    7 april 2019
    Hier prachtig weer. Jij lekker een rustig dagje vandaag, je hoeft volgende week niet thuis te zijn. Wel jammer van het weer, maar je was weer op tijd “binnen”.
    Genieten en tot jezelf komen is ook heel belangrijk.
    Succes en plezier verder, groetjes van je schoonzus
  3. Helene Van veen:
    Lekker aan studderen .
    Heerlijk
    Ronde kijken is ook leuk .
    Goed bezig
  4. Astrid:
    7 april 2019
    Lekker aansudderen is best prima, waarom de Westerse druk van de haast als dat niet hoeft; waarom zou je...... Het tempo komt vanzelf wel weer.
    Mooie ronde van Vlaanderen gewenst en morgen weer veel plezier en succes !
  5. Simon en Emmy:
    7 april 2019
    Na een dagje rustig aan, morgen weer fris en fruitig voor een nieuwe etappe. Veel succes en plezier morgen!
  6. Helma Bexkens:
    7 april 2019
    Ik dacht dat het één en al rust zou zijn zo'n wandeling....... Niet dus, je kunt het nog rustiger aan doen.
    Geniet ervan.
    Helma
  7. Joop Jansen:
    7 april 2019
    Zondag is tenslotte bedoeld als rustdag.
  8. Wim en Marianne:
    7 april 2019
    Irme leuk hoor jou verslag ga jiorgen in het klooster slapen en eten waar Bernadete van Lourdes is op gebaard wij hebben daar twee keer geslapen een keer in het pelgrims huis in de tuin en een keer in het klooster.
    Morgen lezen wij jou verslag in Porto.
    Groetjes van Marianne en Wim.
  9. Elisabeth:
    7 april 2019
    Goed gedaan man! Naar Never is nog een stukkie, voor jou geen probleem!? En ja sslapen bij Bernadette is een prima plek. Ik lees het morgen. Goede dag maar weer et à demain
  10. Mieke:
    7 april 2019
    Wat kun je toch mooi schrijven Imre. Spreekt helemaal tot onze verbeelding. Wij genieten mee met jouw mooie wandeldagen. Succes morgen!
  11. Marion de Bood:
    8 april 2019
    Doe je goed, af en toe ff rustig an. Veel herkenning al heb ik t zelf niet gelopen 😉