snoertje weg.

25 april 2019 - Sorges, Frankrijk

Van thiviers naar Sorge. 16km

Gisteravond met de Belgische pelgrim gegeten in een kebab tent. Volle bak op je bord. Prima te eten. Daarna weer terug naar de camping. Nog een biertje toe en slapen. Dat ging allemaal redelijk. Vanochtend wakker worden met regen. Rustig aan de dag maar beginnen en wachten dat de buien iets minder worden. Blokhut opgeruimd. Mijn Belgische pelgrim ging op pad. Ik volgde later. Sleutels in de brievenbus gedaan en gaan. Boven in het dorp  was een grote bakkerij open en daar heerlijk aan een broodje en koffie gezeten. De dag zou juist niet lang worden. Heerlijk gewandeld en de regen hield op. Zo tegen 11 uur kon de jas uit en in t-shirt verder gelopen. Mijn Belgische pelgrim kwam ik op gegeven moment achterop. Ik was via de fietsroute gegaan zijn hij via de voetgangers route. Ik wilde niet door de klei heen. In een dorpje eerst maar weer eens aan de koffie. Mijn Belgische pelgrim liep er langs. Ik zou hem later wel weer zien bij de refuge. Om 2 uur was ik daar. Gaat de refuge pas om 4 uur open, maar de mevrouw dacht dat het 3 uur ook wel kon. Dus dan maar een beetje koekeloeren op het pleintje, kijken of er wat te beleven viel. En ja hoor. Daar is de klussenbus. Er moet een houten balk geplaatst worden. Meten, meten, meten en schuiven. Het mannetje zit bar in zichzelf te praten. Ik er naar toe met mijn kenners oog. Gaat het???? mopper mopper mopper. Afijn na wat duw en trekwerk is de balk er tussen geramd. Klaar. Bout er nog in en wegwezen. Niks meer aan doen. Tegen 3 uur komen de andere pelgrims ook op de refuge af. Volle bak in de refuge. We kunnen er ook eten. Dat is mooi meegenomen. Toen de i-phone even aansluiten. Snoertje nergens te vinden. Ligt nog op het nachtkastje van de vorige gelegenheid. Mooi balen. Dus zuinig aan met mijn i-phone. Niemand van de pelgrims heeft een i-phone, dus voor morgen even een probleem. Maar morgen naar perigueux. Grote stad, daar zal er wel een te koop zijn. Even jammer. Het is tenslotte toch een beetje je life-line geworden op de Camino. Maar dingen gaan zoals ze gaan. Er zijn ergere problemen. Ik gooi straks mijn i-phone dicht.nog 30%, dus dat is niet veel. Morgen nieuwe kansen. Mooie refuge hier en we komen de avond wel door. In ieder geval voor morgen overnachting geregeld bij Loes Amis de st.jacques in perigueux incl de warme maaltijd.

groetjes allemaal.

Imre

1. Ad Huizing:
    25 april 2019
    Zo'n klein lullig snoertje ... en je kunt er niet zonder want dan is je iPhone opeens nix meer waard. Je vindt vast en zeker een snoertjes winkel. Succes Imre.
  2. Corry Pronk:
    25 april 2019
    Getver wat zal je balen Imre! Wat is een Camino zonder snoertje. Het contact is dan verbroken. Hoop dat je een nieuwe kan scoren. Veel succes en een fijne avond!
  3. Imre:
    25 april 2019
    Zelfs hier in dit kleine gehucht op snor gegaan en wat denk je? Hangt er nog 1 i-phone snoertje. Wat kan een mens gelukkig zijn. Kon die vrouw wel zoenen.
  4. Klaas Aaij:
    25 april 2019
    Jaaa Imre ,heb ik ook gehad met mijn iPhone en toen 2x verkeerde pincode ;zonder telefoon ga je dood ,maar had toch nog helder ogenblik
    Gite in perigeux wordt door Belgische vrijwilligers gerund en was vorig jaar prima👍
    Je gaat nog steeds lekker ;petje af voor iemand van ruim 70😜
  5. Astrid:
    25 april 2019
    Volgens mij was het vandaag voor jou een heerlijke camino-dag; ook nog de man met de balk weer blij gemaakt.
    Ik moest wel lachen om de titel van je blog: "snoertje weg" . Iedereen weet dan meteen wat er weg was en herkent het gevoel wat daarbij past. Gelukkig ben je weer voorzien, las ik. Morgen weer veel plezier en succes !
  6. Elisabeth:
    Hoiii,
    Kerkje in Sorge is erg mooi, wij liepen in dezelfde herberg! Ein in Periqueux ook in een plegrimsonderkomen vlakbij de mooie kathedraal.
    Blijft leuk om je te volgen Imre!
  7. Joop Jansen:
    25 april 2019
    Zonder geluk vaart niemand wel.
    Wat zo’n simpel snoertje al niet met je kan doen
  8. Cees Schoutsen:
    26 april 2019
    jeetje en dat voor een snoertje, maar morgen weer een dag, veel plezier gr