Rustdag met mooi weer.

19 maart 2019 - Aubigny-les-Pothées, Frankrijk

Van Rocroi naar Aubigny-les-Pothees. 22km

Langs nacht gemaakt, uitgerust en een prima ontbijt in het hippie verblijf. Ja dat mocht ook wel zo een survivaltocht als gister. Ik bleef mij verbazen over de inrichting en de hoeveelheid aan oude meuk in het huis. Maar ach, het waren heel lieve mensen, zo uit de jaren 60 weggerukt. Na 80 keer bonjour en mijn handen loslatend, vertrok ik dan. Mooi op tijd. half 9. Nauwelijks de straat op wat bleek. Het vroor. Het was 0 graden en de stoep was glad. Maar de zon scheen en waar de zon geschenen had was de gladheid weg. Geen Jack aan, gewoon fleecedingetje aan en gaan. Het zou een warme dag worden. Dat werd het ook. Omdat je toch wel op wat hoogte zit ( 200m) is het altijd een stukje kouder. Maar wat een prachtig wandelweer en fantastische wandelpaden. Bijna tot het eind op asfalt gelopen en de laatste 4 km op gras. Mooi rustig aan. Leek wel een rustdag in vergelijk met gister. Lekker koeterdekoet ( zoals de Westfriesen  zeggen) naar het volgende adres. Wat weer een prachtig adres. Boven op een heuvel en pracht huis ( het mocht wat kosten denk ik) stelt het echtpaar een paar kamers beschikbaar voor pelgrims. De baas kwam mij al tegemoet. Handen schudden, aan tafel zitten en hij kwam gelijk met twee leffe aansjouwen. Top, dat is wel zo heerlijk. Prima vent.  Hij was zelfs bezig zijn takken aan het verbranden ( waar kan je dat nog in Nederland) en ging weer verder, nadat hij had uitgelegd waar de kamer, toilet en douches waren. Nou prima de luxe dus. Heerlijk even ontspannen, douchen, bloggen en straks op het terrasje aan het bier. Een aanrader dit adres. Ze gaan straks ook nog voor mij koken, de toppers. Ik geloof iets van 35 euro voor de hele swik. prima toch?  Na gister even wat last van mijn linkerbeen. Beetje irritatie aan het scheenbeen. Niet lastig met lopen, maar wel irritant. Straks maar insmeren met iets. Mijn moeder zei altijd met haar Hongaarse wijsheden: het komt vanzelf, het gaat vanzelf. Drink maar water. Dat doen de katten ook en die knappen er ook van op. Tot zover mijn moeder. Ze moest eens weten. Ze is er al een tijdje niet meer, maar haar uitspraken galmen nog door. Beetje de griep, niet zeiken, gewoon naar school. Ja, Spartaans, maar het werkte wel. Dus ik hou me er maar aan vast. Gister deze verblijfplaats geregeld via  de gastvrouw van de hippie tent en voor morgen ook alvast. Bij een Nederlandse familie in lalobbe. Had eigenlijk iets bedoeld in Wasignu, maar ze was me al voor. Scheelt 2km. Morgen dus ongeveer 19km. Ook lekker rustig aan dus.

Ik groet u allemaal weer onder het genot van een leffe en tot de volgende blog.

Imre

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria de Jonge:
    19 maart 2019
    Wat fijn zo'n dag na gisteren. Geniet van een hopelijk heerlijke maaltijd en relaxte avond!
  2. Piet Rosenhart:
    Dag Imre,
    Leuk dat je in Lalobbe bij Anton en Karin gaat overnachten. Daar heb ik op donderdag 29 maart 2012 aan de koffie gezeten. Aardige mensen en ze wonen naast de kerk. Doe ze de groeten.
  3. Wim en Marianne:
    19 maart 2019
    Dag Irme doe Marie Josee en Jean Marie de groeten van ons wij zijn de Nederlanders die twee nachten bij hun hebben geslapen omdat er in Lalobbe toen geen slaap plaats was. Wij hebben de kaart van Nederland naarhun toe gezonden. GroetjesFijne tocht verder groetjes van Marian en Wim Wij waren daar 14 september 2013.
  4. Wilma Raats:
    19 maart 2019
    Fijn Imre zo’n heerlijke rustige dag met een blauwe lucht en geen regen 😁 bedankt weer voor een mooi verhaal, eet smakelijk en een fijne avond.
  5. Elza:
    19 maart 2019
    Wat een heerlijkheid: die foto's. Roepen zoveel herinneringen, mooie herinneringen op...dank je wel !
  6. Astrid:
    19 maart 2019
    Mooie tocht weer; goed als er aan het einde de sfeer van zo'n heerlijke Leffe wacht; het hoort er Zo bij.... waar je ook wandelt. Veel succes !
  7. Cees Schoutsen:
    19 maart 2019
    Leuk verhaal Imre en evengoed ff aandacht aan een beginnende blessure hé. succes en veel plezier en volgens mij wordt je Leffe specialist gr
  8. Helma Bexkens:
    19 maart 2019
    Moeders zijn overal het zelfde. Die vaste uitdrukkingen blijven door je hoofd dreunen, lang nadat ze gegaan zijn! Nu ontdek je, dat ze vaak gelijk hadden!
    Groetjes.....
  9. Yvonne Janssen:
    19 maart 2019
    Wat herkenbaar je camino! Deze overnachtingen heb ik ook gehad 2jaar geleden. Erg leuk om je te volgen. Bon camino.
  10. Josefine:
    Hoi.....
    Let op met je blessure. Strik je schoenen niet te strak. Ik weet niet hoe schoenen strikt....ik strik van het derde gaatje van boven naar de bovenste en dan terug naar de tweede. De op 1 na bovenste dus. En dan strikken. Dan zit de tong niet te strak tegen je scheenbeen. Bon camino
    Groeten Josefine
  11. Dineke van Geel:
    19 maart 2019
    Wij kennen elkaar niet, maar wat geniet ik van jouw verhalen. Wij werden vorig jaar ook heerlijk verwend door Marie Josee en Jean Marie. Hebben er zelfs gezwommen. Morgen bij Anton en Karin is ook een prima adres. Bon camino. Dineke van Geel
  12. Patrick kleuver:
    19 maart 2019
    Volgens mij zit je op hetzelfde adres waar ik vorig jaar zat en morgen ook. Ik heb toen van hun nog een rondleiding gehad in de kerk die ze verzorgen in het dorp. Hele aardige mensen en ik vond het toen wel weer eens fijn om nederlands te praten. Bon Camino.
  13. Elisabeth:
    20 maart 2019
    Nou ik ook maar dan.. doe de groeten aan Ton en Karin, 4 jr. geleden was ik daar met Aafke. En Imre met je scheenbeen moet je voorzichtig zijn. Voor je het weet heb je een tendinitis. Rustig aan dus , evt. koelen met ijs, ontstekingsremmer evt. Moet je niet mee spotten luister goed naar je lijf!
    Bon Chemin pellerin!
  14. Elma:
    20 maart 2019
    Zoals hierboven al een paar keer gezegd, wees voorzichtig met je scheenbeen. Morgen weer een leuk, maar mogelijk modderig stukje. Ook vanuit hier de groeten aan Marie Jose, Jean Marie, Karin en Anton. Ik heb in mei 2016 op beide warme adressen geslapen. Ultreia
  15. Anneke de Groot:
    20 maart 2019
    Wat leuk om te lezen Imre je verhalen over de Camino en wat een gastvrije mensen ontmoet je op je pad.